Gå til innhold

Reparere sprekt baklykt

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har en bmw 5-serie f11 hvor forrige eier (selvsagt) har gjort noe gøy og knust indre høyre baklykt. Ikke noe store greier, men nok til at det synes og at det kommer litt vann inn. Som midlertidig tiltak har jeg teipet over med klar teip og planen var egentlig å kjøpe ny lykt, men tenker nå jeg kan gjøre et forsøk på å reparere først og kanskje spare de 1600 kronene. Tror fint jeg skal klare å få det tett, men hadde håpet å gjort noe med lysbrytningene også sånn at det ikke synes med mindre du er tett opptil bilen. 

Tusenkronersspørsmålet er om noe har peiling på hva slags stoffer/mirakelmidler som kan egne seg til noe sånt? Så for meg noe tyntflytende som trenger ned i sprekkene og får bukt på noe av lysbryning, og at jeg våtsliper/polerer tilslutt. Evt om noe har erfaringer eller forslag til andre fremgangsmåter. 

Takknemlig for alle svar 🙂

tmp-cam-3121502826372933443.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Jeg har store tvil på at du får det bra.

Du kan jo prøve noe ala Loctite 290. Det er et penetrerende lim, som kryper inn og tetter sprekkene, men de vil fortsatt vises.

Hvis ikke lykten koster mer enn 1600,- så er det egentlig en no-brainer.

Det er bare å kjøpe en ny, så polerer du de andre så de blir lik den nye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Niebelheim skriver så vil du ikke få dette bra. På en såpass dyr bil ville jeg ikke vært i tvil og byttet baklykt.

Det eneste du vil oppnå er å få det tett, men sprekken i glasset vil være synlig.

Følg oppfordringen i svaret over så vil du bli fornøyd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Moderatorer

3m lager en form for reparasjonsfilm til baklykter, men den er ensfarget rød, klar eller oransje.

Ville også handlet ny lykt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
Concker / Norwash

Som en midlertidig reparasjon for å ikke få fuktighet innover, så kan jeg anbefale Gorilla Crystal Clear tape :) 
Fås hos en rekke bilrekvisita butikker som feks bilxtra. Utrolig kjekk tape som både er klar, sitter godt å ikke gulner. 
Tror faktisk den kan lime under vann også. Alltid kjekt å ha i hanskerommet, om det så er en knust mobilskjerm eller hva nå en det er som trenger en midlertidig fix.  :thumbup:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...