Gå til innhold

Skjolder etter Gyeon Q²M WetCoat?


Recommended Posts

olav framvik
Skrevet

Du bruker ca 15 min lengre tid enn med wc men får igjengjeld .Gtecniq C2v3 gir god beskyttelse mot UV-stråling og opptil 8 måneders beskyttelse, alt i en enkel påføring! 

Da er det ikke så vanskelig å velge for meg iallefall.

Skrevet

På våt eller tørr bil? Og varer dette i 8mnd? Eller er det "opp til 8mnd, men normalt...?"

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

 

olav framvik
Skrevet



På våt eller tørr bil? Og varer dette i 8mnd? Eller er det "opp til 8mnd, men normalt...?"


Mener at du kan bruke den både våt og tørr men har ikke en flaske her så jeg kan sjekke. Det er alltid opptil...[emoji3]


Niebelheim
Skrevet

Det som er litt greit med Wetcoat er jo at det er bare å dusje på og spyle av, så har bilen plutselig vannskrekk igjen.

 

Syns det er greit å ha et produkt jeg kan dusje på etter en skikkelig vask, for å forlenge levetiden litt på forseglingen min i disse vintertider.

 

Jeg har kjøpt inn Carpro Hydro2 lite som jeg skal prøve. Tenkte bare jeg skulle bruke opp wetcoaten min først.

  • Forhandlere
polishduden
Skrevet
På våt eller tørr bil? Og varer dette i 8mnd? Eller er det "opp til 8mnd, men normalt...?"
Tynnes ut på tørr. "Mistes" over om lakken er våt

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

  • 3 months later...
Skrevet

Ser at mange har hatt problemer med klumper i wetcoat. Lurer på om det kan være en batch eller tidsrom som har hatt problemer. Jeg kjøpte en 4l dunk i januar 2017, og har ikke sett noe til dette. Tok den siste halve literen av denne dunken over på sprayflaska i dag. Ingen klumper. Det eneste jeg fant var pittelitt seig gugge som hadde lagt seg utenpå slangen til pumpehodet. Tenkte bare det kunne være greit å høre at ikke alle har disse problemene.

Min wetcoat er oppbevart i uoppvarmet men delvis isolert garasjebod. Den har nok fått minusgrader, men neppe så veldig mange. Den har nok også opplevd opp mot 35 varmegrader.

 

Relativt fersk, men har bytta ut bøtte, svamp og pusseskinn med bedre greier ...
V90 D4 AWD Inscription-2017 / Polestar 2 Long Range Dual Motor - 2021

(tidligere:Ford Focus Electric - 2017 / XC70-2014 / V60-2012 / V70-2010 / XC70-2003 / V70-1998 / 940-ukjent)

  • 2 months later...
KimMorten
Skrevet

Har dere kommet noe videre opp mot importør her? Jeg har nå en bil som ikke ser ut i måneskinn på grunn av dette. Masse klumper og skjolder over hele bilen, møkka suger seg fast i lakken.. Har nok vært litt brukerfeil her og, men begge 4literne mine har masse klumper som vist på bildene her. 

 

Slik jeg leser er Gyeon tar det som hjelper best for å fjerne, hvis ikke maskinpolering. Blir det riktig eller har dere noen andre triks her? Vil korrosol hjelpe?

Arild
Skrevet

Dette er brukerfeil. Her har du brukt for lite vann etter påføring og mest sannsynlig for mye produkt. Alternativt har du stått i sola eller latt det tørke for lenge før du har spylt av. 

Anbefaler et og et panel på wetcoat. Bruke rikelig med vann. 

Nå vet jeg ikke hvordan din bil ser ut men jeg måtte polere opp ei takluke for en som var full i flekker etter dårlig påført wetcoat. 

Så her må du nok fram med maskina for å få det bra. 

Skrevet

Har ikke hatt klumper i mine flasker eller 4 litere, men når wetcoat skal påføres bør man (som nevnt over) ta et og et panel og spyle godt med høyttrykkspyler, ikke hageslange. Jeg står med wetcoatflaska i ene hånda og HT i den andre, og panelet må være så vått som mulig før påføring.

Skrevet

Gyeon har kommet med ny versjon av Wetcoat. De fleste som har fått problemer med merker på lakken har hatt produkt med klumper i seg. Etter min mening er det da ikke brukerfeil men heller feil med produktet da det virker som om de aller fleste påfører det rett. Jeg har brukt Wetcoat i flere år, og problemene oppstod da jeg fikk noen flasker med klumper i seg. Produkt uten klumper gir ingen problemer. Jeg gikk over til Wetcoat Essence og den er bra.

2 timer siden, KimMorten skrev:

Har dere kommet noe videre opp mot importør her? Jeg har nå en bil som ikke ser ut i måneskinn på grunn av dette. Masse klumper og skjolder over hele bilen, møkka suger seg fast i lakken.. Har nok vært litt brukerfeil her og, men begge 4literne mine har masse klumper som vist på bildene her. 

 

Slik jeg leser er Gyeon tar det som hjelper best for å fjerne, hvis ikke maskinpolering. Blir det riktig eller har dere noen andre triks her? Vil korrosol hjelpe?

Jeg prøvde med Gyeon Tar. Den tar litt, men jeg kom ikke i mål. Endte opp med å polere bilen en kjapp runde med hvit Rupes pute og Koch Antihologram.

  • 2 weeks later...
KimMorten
Skrevet

Takk for svar, jeg kom i mål med Carpro eraser og tar remover. Ble mye knikking, så skulle helst tatt en runde med maskin for å samtidig få bort en del vaskeriper. Hadde ikke tid denne gangen, hverdagen setter en effektiv stopper for det.. :P

olav framvik
Skrevet

Sv cleanerfluid tar dette enkelt. Så vet du det hvis det skjer igjen.

Takk for svar, jeg kom i mål med Carpro eraser og tar remover. Ble mye knikking, så skulle helst tatt en runde med maskin for å samtidig få bort en del vaskeriper. Hadde ikke tid denne gangen, hverdagen setter en effektiv stopper for det.. [emoji14]
  • 5 months later...
Anterialis
Skrevet

Veldig interessant, dette ligner jo svært på flekkene jeg nå har fått... Det passer i alle fall bra med min teori at det er små fett-klumper som legger seg på lakken som så smøres utover når bilen tørkes med håndkle. Min arbeidsmåte er vel som de fleste sin; avfetting (skum), HT-spyling, kontaktvask, HT, så wetcoat på våt bil, rask (under 10s med produkt på lakken) avspyling, håndkledetørk.

 

Jeg ser polering nok er fasiten, men er det andre produkter som kan hjelpe meg? Jeg har blitt foreslått silikonfjermer, evt hva slags type?

 

Min tråd: 

 

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Alfa Romeo Guilietta 1.4T ´11

BMW 320D coupé M-sport ´10

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

Skrevet

For meg så virker det heller som lim enn fett. De klumpene i WetCoat er utrolig klissete. Bilnerden skirver selv at dette er et middel som sørger for at produktet ikke herder. Som det har blitt foreslått her tidligere, så ville jeg har prøvd Swissvax Cleaner Fluid Regular om du har dette. Eventuelt har du kanskje annen prep polish med lite eller ingen slipemidler som kan brukes for hånd? Med wipedown eller silikonfjerner så bør man bare spraye på og tørke lett over når bilen er 100% ren. Hvis ikke blir det lett mikroriper i lakken. 

 

Syntes det forøvrig er ganske dårlig av bilnerden å fortsette å selge den gamle versjonen av WetCoat og skrive at effekten av produktet er det samme og ikke noe om alle problemene som er godt oppsummert i denne tråden. Riktignok selger de det som B-vare og til redusert pris, men det hjelper lite. Ganske surt at jeg brukte over 700kr på en 4-liter av dette produkter som jeg endte opp med å kaste. 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Anterialis
Skrevet

Det du skriver om lim er jeg egentlig helt enig i, jeg tenkte fett da det ikke er hydrofilt i alle fall.. Men ja, det kjennes ut som lim, vært så vidt borti å gnukket litt med fingeren (på ren bil selvsagt)..

 

Da kjøper jeg inn Swissvax Cleaner Fluid Regular og forsøker dette! Jeg har for så vidt hjemmeblandet wipedown-væske som jeg kan prøve..

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Alfa Romeo Guilietta 1.4T ´11

BMW 320D coupé M-sport ´10

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

  • 2 weeks later...
Øyvind G
Skrevet

Har i det siste opplevd dette selv. Har aldri hatt problemer ned dette tidligere når jeg kjøpte små flasker. Nå har jeg en 4l med klumper i.

 

Sist gang så jeg flekkene på bilen rett etter vask og fikk tørket de bort hvis jet tok i litt. Det var såpass arbeid at jeg likesågodt kunne lagt voks på bilen isteden. 

 

Har en lang periode brukt mye wet coat,  men kommer til å bruke mere voks igjen isteden pga dette. 

Skrevet

Jeg har sluttet å bruke den ferdig utblandete Wetcoaten, nå er det kun Essence jeg bruker. Den er jeg fornøyd med. Jeg har dog ikke prøvd den nye versjonen av ferdigblandet Wetcoat som kom ifjor. Jeg vet ikke om det er et bevisst valg av Gyeon å lage nye flasker det ikke går an å se igjennom...

  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår