Gå til innhold

Beste hurtigforsegling/sealer?


Strøkenlakk

Recommended Posts

Strøkenlakk

Interessant :) har du noen formening om holdbarhet - alt tatt i betraktning hvordan man vasker, hvor langt man kjører i året osv?. Har kun forsøkt sonax spray and seal tidligere.... har blandingsforholdet innvirkning på holdbarhet, eller er det kun til hensyn av mengden vann man skal blande den med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Strøkenlakk skrev:

Interessant :) har du noen formening om holdbarhet - alt tatt i betraktning hvordan man vasker, hvor langt man kjører i året osv?. Har kun forsøkt sonax spray and seal tidligere.... har blandingsforholdet innvirkning på holdbarhet, eller er det kun til hensyn av mengden vann man skal blande den med?

@_Makki_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow
10.4.2018 - 21.31, Strøkenlakk skrev:

Interessant :) har du noen formening om holdbarhet - alt tatt i betraktning hvordan man vasker, hvor langt man kjører i året osv?. Har kun forsøkt sonax spray and seal tidligere.... har blandingsforholdet innvirkning på holdbarhet, eller er det kun til hensyn av mengden vann man skal blande den med?

alt er ganske relativt egentlig :P anbefalt blandings forhold er vel 1:200, og 1:250 i skum kanonen.
grunnen til det er at hvis du ikke er rask nok til å spyle av 1:100 så ender du ganske garantert med rennings merker i lakken oO
opplevd det noen ganger! :)
så nå går det i 1:200 på meg ^^
har ikke testa i skum kanonen men flere kompiser har gjort det og det skummer godt og gir god beskyttelse! :)

holdbarheten på sommeren skal vel være opp til 3 mnd men antal kjørte KM vil jo ha mye å si på dette! :)
men beskyttelsen er jo så latterlig lett å legge at om man legger dette annen hver uke så koster det jo ekstremt lite! :)
så dette er virkelig et fantastisk produkt! ^^

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Håkon L

WetCoat sammen med Bathe+ såpe som vedlikeholder den mellom hver vask har funket fint for min del, kun på vinteren jeg merket mindre holdbarhet på de lavere panelene. Relativt fort og enkelt å legge, trenger ikke mye produkt og varer rundt 3mnd avhengig av føre og antall km. 

 

Sett litt på Gtechniq sin Liquid Crystal eller hva den nå heter da, skal gi opptil 8 mnd beskyttelse og har UV beskyttende egenskaper. Kan brukes som drying aid og blandes ut. På tilbud til 79,- kr hos Bilnerden nå https://bilnerden.no/gtechniq-c2v3-liquid-crystal Har fortsatt en del WetCoat igjen, men tror jeg prøver meg på denne neste gang. Evt. om noen andre har erfaring, så får de komme med innspill.

- Nissan 200SX S14a 2.0T (Solgt)

Mazda MX-5 NB 1.8 (Solgt)

Ford Puma Coupé 1.7 (Solgt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish

Er egentlig ikke imponert over wetcoat på dørsider!Panser ser bra ut og over dørsider.Syns den varer kort har brukt bath+ til vedlikehold av den!Tester ut hydro2 på firmabilen for å sammenligne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkenlakk

Jeg er for så vidt enig at holdbarheten blant flere produkter jeg har prøvd ut ikke er det store. Men tanken var å tilføre hurtigforsegling to ganger i måneden når jeg vasker bilen, og droppe å legge da en ordinær forsegler som f. eks Polishangel viking coat, Britemax element 2.0, Fusso osv. Både disse produktene og hurtigforseglinger som Koch chemie protector wax som er min favoritt om dagen (1.l konsentrat holder altfor lenge:)) inneholder mye av det samme som utgår "forsegling" etter min oppfatning..

 

Endret av Strøkenlakk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde koch protectorwax i dag og var dødsskuffa. Har jo brukt wetcoat i årevis og et spray pr panel før avspyling er nok til super beading over hele bilen. Har ca 25 påføringer av en halvliter. Blandet ut pw i 1:100 og prøvde det samme med nærmest ingen effekt. Dynket så hele bilsiden med produkt og fikk noget vannskrekk, men ikke som wetcoat.

 

Må man blande 50/50 elns for å få den effekten jeg er vant med?

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon L
1 time siden, Mighty skrev:

Jeg prøvde koch protectorwax i dag og var dødsskuffa. Har jo brukt wetcoat i årevis og et spray pr panel før avspyling er nok til super beading over hele bilen. Har ca 25 påføringer av en halvliter. Blandet ut pw i 1:100 og prøvde det samme med nærmest ingen effekt. Dynket så hele bilsiden med produkt og fikk noget vannskrekk, men ikke som wetcoat.

 

Må man blande 50/50 elns for å få den effekten jeg er vant med?

Så selv videoen Bilpleiekongen la ut og ble ikke imponert over vannskrekken. 

- Nissan 200SX S14a 2.0T (Solgt)

Mazda MX-5 NB 1.8 (Solgt)

Ford Puma Coupé 1.7 (Solgt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuseth Detailing

Kan protectorwax måle seg med wetcoat eller hydrO2 på beading/sheeting? Nei.

men grunnlaget for god beading/sheeting ligger jo i hovedforseglingen. Regner med at ingen her kutter ut lakkforsegling, pga at det finnes latmannsvokser på markedet.

 

Protectorwax klarer å gi deg beskyttet bil for ca. 3,- påføringa, og noe rimeligere skal du lete lenge etter!

Jeg har brukt hydrO2, men kommer ikke til å kjøpe den noe mer, da den ikke klarer å forsvare prisen etter protectorwax kom på markedet.

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen
13 minutter siden, Furuseth Detailing skrev:

...Regner med at ingen her kutter ut lakkforsegling, pga at det finnes latmannsvokser på markedet...

 

Jeg bruker kun Gyeon Wetcoat og Bathe+ på konebilen, og det beader og sheeter bra uten at det er noe grunnlag under.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kenneth Nilsen skrev:

 

Jeg bruker kun Gyeon Wetcoat og Bathe+ på konebilen, og det beader og sheeter bra uten at det er noe grunnlag under.

Samme her. Har ikke brukt noen annen voks på egne biler på flere år.

 

 

26 minutter siden, Furuseth Detailing skrev:

Protectorwax klarer å gi deg beskyttet bil for ca. 3,- påføringa, og noe rimeligere skal du lete lenge etter!

Jeg har brukt hydrO2, men kommer ikke til å kjøpe den noe mer, da den ikke klarer å forsvare prisen etter protectorwax kom på markedet.

Hver påføring av wetcoat koster meg 5-6kr siden det skal så lite til. Synes det er verdt prisforskjellen når man ser forskjellen i effekt. Pluss at jeg slipper blanding osv.

 

For ikke å snakke om hvor mye raskere det er å gi hvert panel 1-2 spray i forhold til å måtte dynke hele bilen.

 

Uansett er det skjelden det trengs påføring på biler som vaskes regelmessig med bathe+. Det desidert beste bilpleieproduktet jeg har eid.

Endret av Mighty

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg har brukt HydrO2 i flere år, å bruker den uten noen annen beskyttelse (har du noe annet under, så kan disse reagere mot hverandre, å du ender opp med noe skikkelig søl) På Lotusen og BMW til fruen, så går det mest i Swissvax Utopia, men på Caddyen min, så bruker jeg bare HydrO2, å på vinterstid så varer den 2+ måneder, og på sommeren ca 3 måneder. Denne bilen triller ca 20000km i året å blir vasket ukentlig.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuseth Detailing
1 time siden, Mighty skrev:

Hver påføring av wetcoat koster meg 5-6kr siden det skal så lite til. Synes det er verdt prisforskjellen når man ser forskjellen i effekt. Pluss at jeg slipper blanding osv.

Da er nok en av de få som bruker riktig mengde, så hvis du bruker wetcoat så mye som annenhver uke, så har du en halvliter i 1 år?

 

Har selv ikke prøvd wetcoat, men regner med den er veldig lik HydrO2 :)

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...