Gå til innhold

Recommended Posts

Jan Helge
Skrevet (endret)

Har kjøpt meg en Foma PW-C23P 1610 og en Tesla model s.

Nå vil jeg gjerne sette meg inn i hvordan vaske denne bilen :)

Høytrykkspyleren har to såpekammere, er dette noe som kan brukes ved vask av bilen ? Evt. hva kan jeg bruke her ?

Hva basic burde jeg kjøpe imorgen av vaskemidler ?

Bilpleiebutikken i Bergen.

Prickbort

iron x

???

Er helt nybegynner innen dette feltet.

Mvh

JH

Endret av Jan Helge
einarhelge
Skrevet

Hvis du skal innom bilpleiebutikken så får du god hjelp der vil jeg tro!

Om jeg var i din situasjon og skulle handle for første gang, ville jeg gått til en fysisk butikk av samarbeidspartnerne du finner på forumet.

Da får du masse gratis kunnskap om produktene du EGENTLIG trenger og forhåpentligvis slipper å kjøpe masse unødvendige greier.

Lykke til og gi gjerne en tilbakemelding på hvordan handelen gikk ^_^

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

Skrevet

Hei, 

Er du helt ny anbefaler jeg deg å lese denne flotte guiden ; 

Den er helt super! 

Ellers finnes det mange guider på forumet som du også burde ta en titt på. Bla. en guide om produkter. 

Prickbort og iron x er jo en god start. Sleng med Surfex HD, en skumkanon (vet ingenting om såpekammerene på spyleren din), en forvasksåpe og en bøttesåpe + bøtte med gritguard så er du jo godt i gang med å vaske. Smart å kjøpe et tørkehåndkle også. 😊

Men alt dette fikser gutta på bilpleiebutikken. Lykke til!

• Liker 1

Hilsen Stian

RSR Autospa

Stian1991
Skrevet

IMG_3213.thumb.JPG.7839dab92fe756398652e111f424a4f0.JPGIMG_3214.thumb.JPG.25dd53225e0a0dc081a8e31318f0a783.JPGImage1501510197.762688.thumb.jpg.6ea2668ea2458a9e48ee223f689e4bb5.jpg

Dette er et tips ang spyleren din, vært et problem på disse men fort gjort å fikse :)
håper du ellers blir fornøyd, kanon spyler med masse kraft ! 

• 4 weeks later...
Skrevet
9.4.2018 - 20.50, Jan Helge skrev:

Er det dette som gjør at slanger er vanskelig å rulle inn ?

Stemmer. Den kanten biter seg fast i svivelen. 

Stian1991
Skrevet

har tatt kantene på min flere ganger no, skjer hver gang noen andre enn meg bruker den og det kommer ett nøkk i slangen! :angry:skal se på dette i morgen igjen tenker jeg, men regner med det bare er å ta noen grader til, evt feste slangen i trommel slik at det ikke blir nøkk i koblingen, når slangen er helt ute :)

• 2 weeks later...
Skrevet
10 timer siden, Dotsetsveen skrev:

Smører du etter du har tatt kantene Stian?

Det kan være en fordel ja. Helst med en type som ikke tærer o-ringen. En silikonbasert er mest optimalt.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår