Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle sammen!

Lenge siden jeg har vært aktiv her inne og således er det lenge siden jeg også har vært noe aktiv på bilshiningen. Men altså, jeg kjøpte meg ny såpe til "skumkanonen" her  forleden, og nå var det på tide å teste. Da har jeg ett problem med min FOMA 775 som irriterer og ett som er noe mer kipt. 

Problem en er at munnstykkene, samt skumkanonen er så sinnsykt hard å få helt inn. Må presse til den store gullmedaljen for at den skal komme i "hakk". Er det noen her som har vært ute for det?

Problem to er at ht burer hele tiden, slik som den skal gjøre når den er i bruk. Altså den slår ikke ut. Jeg lurer på om det er en quick fix, for jeg kommer ikke til å koste på den noe. Da kjøper jeg heller ny, for alderen begynner å dra seg til. 

Fortsatt god påske!

dj john
Skrevet
1 time siden, Maarten skrev:

Hei alle sammen!

Lenge siden jeg har vært aktiv her inne og således er det lenge siden jeg også har vært noe aktiv på bilshiningen. Men altså, jeg kjøpte meg ny såpe til "skumkanonen" her  forleden, og nå var det på tide å teste. Da har jeg ett problem med min FOMA 775 som irriterer og ett som er noe mer kipt. 

Problem en er at munnstykkene, samt skumkanonen er så sinnsykt hard å få helt inn. Må presse til den store gullmedaljen for at den skal komme i "hakk". Er det noen her som har vært ute for det?

Problem to er at ht burer hele tiden, slik som den skal gjøre når den er i bruk. Altså den slår ikke ut. Jeg lurer på om det er en quick fix, for jeg kommer ikke til å koste på den noe. Da kjøper jeg heller ny, for alderen begynner å dra seg til. 

Fortsatt god påske!

Når du sier det husker jeg den var trang på min Foma også når jeg hadde den for noen år siden..det var vell en 720 serie..Nilfisk/Altoen er lettere..men om det med Fomaen er normalt vet jeg ikke da.

• Moderatorer
Skrevet

PÅ min tidligere foma var det samme problem.
Fiks for at ting er hardt å få sammen: Smør litt vann rundt gummipakningen i enden av de tingene som skal presses inn i pistolen. annet smøremiddel med teflon eller liknende som ikke ødelegger gummipakningen fungerer også, men vann er desidert lettest da du alltid har det for hånden når du bruker HT :)
Fiks for å få stoppet motor til spyler når den ikke er i bruk:

På min foma var det en liten brakett med noen muttere i bunn av spyleren på forsiden, jeg hadde 925, så din kan være plassert et annet sted, uansett så er det den braketten som aktiverer en stoppknapp. Mine muttere hadde løsnet pga vibrasjoner, så stoppknappen ble ikke aktivert.

Se om du finner noe slik på din spyler, les gjerne bruksanvisningen og se der, og kontroller om skruer\muttere\braketter er på plass og fungerer som de skal ifht stoppknapp. Hvis ikke erstatter du de med nye påfører litt locktite :)

Skrevet
2 timer siden, magne skrev:

PÅ min tidligere foma var det samme problem.
Fiks for at ting er hardt å få sammen: Smør litt vann rundt gummipakningen i enden av de tingene som skal presses inn i pistolen. annet smøremiddel med teflon eller liknende som ikke ødelegger gummipakningen fungerer også, men vann er desidert lettest da du alltid har det for hånden når du bruker HT :)
Fiks for å få stoppet motor til spyler når den ikke er i bruk:

På min foma var det en liten brakett med noen muttere i bunn av spyleren på forsiden, jeg hadde 925, så din kan være plassert et annet sted, uansett så er det den braketten som aktiverer en stoppknapp. Mine muttere hadde løsnet pga vibrasjoner, så stoppknappen ble ikke aktivert.

Se om du finner noe slik på din spyler, les gjerne bruksanvisningen og se der, og kontroller om skruer\muttere\braketter er på plass og fungerer som de skal ifht stoppknapp. Hvis ikke erstatter du de med nye påfører litt locktite :)

Takk for utfyllende svar! Jeg skal skru av lokket å ta en titt!! Genialt at det bare er pakningen, har lurt litt på hva det er som tar imot, men det må jo være den!

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har nå prøvd alt som er nevnt her og høytrykkspyleren er som "ny". Så takk for tips og hjelp fra @magne. Var jo like før jeg kjøpte ny høytrykk 😉

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår