Gå til innhold

Trådløse wifi kamera til garasje - Ønsker anbefalinger

Recommended Posts

Skrevet

Vurderer å sette opp overvåkning i garasjen og kanskje noen andre steder av boligen/eiendommen min.

Ser at det selges wifi oppsett slik at man har en app man kan følge med på. Da får man ikke lagring, men det tror jeg ikke blir aktuelt uansett.

Har noen her kamera de vil anbefale? Evt. et skjermbilde for å vise kvaliteten? Ser det er store prisforskjeller ute i markedet, men håpte å slippe å investere veldig for å få litt valuta for pengene.

Any? :)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

• Forhandlere
Skrevet

Netgear Arlo, ferdig diskutert :D

• Liker 1

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Skrevet

Har disse her. Kjøpte på tilbud. https://www.komplett.no/search?q=netgear+arlo

Veldig fornøyd med kvaliteten. Trådløse med oppladbare batterier. Styres fra app på mobilen og kan settes opp med schedule eller geofencing (når mobilen kommer innenfor rekkevidde) Nå er det kommet Arlo Pro 2 som gir ekte hd. Men er veldig fornøyd. Kan justeres for bedre oppløsning og mindre batteritid, bildeutsnitt, lyd følsomhet osv. 

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

MortenHaa
Skrevet

Ubiquiti Unify G3 er noe av de beste kameraene du får som forbruker, gruser Netgear Arlo som nevnt over her både på bildekvalitet og brukervennlighet. Disse må heller ikke lades opp da disse har POE (Power over ethernet) som kort forklart betyr at den får strøm igjennom nettverkskabelen, du er derimot nødt til enten å ha en router eller switch som støtter POE eller bruke POE adaptere imellom router/switch og kamera.

Skrevet

Netgear Arlo = trådløs [emoji1]

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

MortenHaa
Skrevet
Akkurat nå, Polsokk skrev:

Netgear Arlo = trådløs emoji1.png

Bare ulemper egentlig med det, lett å sette opp en signalforstyrrer som kan slå ut hele systemet ditt :) Dessuten så er det mye prakk i at de må lades opp kontra å montere opp noe engang med kabel som kan så stå i 10 år. Unify G3 er også mye mere brukervennlig enn hva Netgear sine er, og nå har vel aldri Netgear vært kjent for mye annet enn å produsere overprisede hjemme-nettverksprodukter :P

• Liker 1
Skrevet

Det får stå for din regning at det er prakk å lade opp et kamera hver 3 mnd eller der omkring. For min del så er det mer prakk med nettverkskabel fram til 4 kameraer egen switch som støtter ditt og datt protokoll eller poe adaptere hit og dit. For min del ( som ikke har paranoia for at noen skal jamme wifien min og bare trenger et enkelt system for følge med på hva som skjer rundt huset når jeg ikke er hjemme) er Arlo Pro helt gull. Brukte kanskje 20 min. å sette opp hele greia i oktober og har kun ladet et av mine fire kamera siden den gang. Mao. Ikke noe prakk. [emoji16]

• Forhandlere
Scandic Shine / Joakim
Skrevet

Elsker Ubiquiti utstyr, men Netgear Arlo er latterlig enkelt å sette opp, og krever ikke en kabel.

Hvis du ønsker det enkelt, gå for Arlo.

/Joakim

• Liker 2

www.scandicshine.no

kundeservice@scandicshine.no

Telefon: 74 388 388

• Admins
Skrevet

Har selv Netgear Arlo men Arlo Q Plus som ikke er trådløst/batteri og er bedre bildekvalitet på. Det får strøm via vanlig kontakt eller PoE. Kan brukes både på wifi og kabel. Veldig fornøyd med det, super bildekvalitet og videoer lastet opp på Netgear sin server er det bevegelser. Kan også få push varsel på mobilen samt epost varsel. 

Ser en del av funksjonene i denne videoen.

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Jeg har arlo pro og enda ikke ladet batteriene etter 6 måneder i drift :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

• 4 years later...
DieselDyret
Skrevet

Drar opp igjen denne tråden her jeg, istedenfor å lage en ny en.

Åssen kamera ble det så du kjøpte?

Har vel skjedd litt på kamera fronten siden da, så noen nye anbefalinger?

Trenger kamera for å overvåke gårdsplassen å opp mot huset. Har tilgang på kablet nett å trådløs der det skal stå. (Skal bare filme privat grunn).

Tommy
Skrevet

Jeg monterte et slikt på garasjen for noen år siden, å det fungerer utmerket. Mitt er kablet/tilkoblet strøm, så jeg har ikke måttet gjøre noe med det, den tiden det har stått montert.

https://www.clasohlson.com/no/Google-Nest-Cam-trådløst-overvåkningskamera-utendørs---innendørs/p/39-1496

• Liker 1

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår