Gå til innhold

Hvordan fjerne lim fra dashbord?

Recommended Posts

• Moderatorer
Skrevet

Prøvd med sitrus spray\ limfjerner? I flere om ganger. Og litt gnukking med noen gamle microfiber.

Skrevet
16 minutter siden, magne skrev:

Prøvd med sitrus spray\ limfjerner? I flere om ganger. Og litt gnukking med noen gamle microfiber.

Har ikke testet med noe som helst enda, men har vurdert å kjøpe inn sitrus spray å prøve det, men har fått litt inntrykk av at det bare funker på "myke"/seige limrester, og ikke harde? Har du noe erfaring med det? 

Aner ikke hva slags lim dette er da jeg nylig kjøpte bilen brukt, men det er hvertfall steinhardt, hardt nok til at jeg kan skrape meg på det :blink:

Skrevet

Kan være sånn at du må fjerne det mekanisk og ikke kjemisk...

Når lim har herdet er det meget vanskelig å løse opp. 

Prøv varmepistol...

Skrevet

Muligens noe 2-komponent lim som er brukt der?

Er det hurtigtørkende 2-komp lim så blir det mye mykere når det varmes opp ja. Er det eks 24t utgaven av 2-komp lim, så er det værre.....

• Moderatorer
Skrevet

Varme er nok også lurt. Men husk på at ved mekanisk fjerning er plasten bak og rundt veldig utsatt for riper og smelting. Du må nesten bare prøve deg litt frem. Prøv både varme og kjemi. Du har alltids råd til å bruke en 100lapp på biltema sin limfjerner. Varmepistol får du vel alltids lånt hvis du ikke har fra før av. Men vær forsiktig med den, den blåser mer enn varmt nok til å smelte plasten i dashbordet.

Skrevet
1.12.2017 - 15.17, Hirobofly skrev:

Muligens noe 2-komponent lim som er brukt der?

Er det hurtigtørkende 2-komp lim så blir det mye mykere når det varmes opp ja. Er det eks 24t utgaven av 2-komp lim, så er det værre.....

Har ingen anelse, har akkurat kjøpt bilen brukt, så limet kommer fra forrige eier. Det ble brukt til å lime fast en holder til dab-radio. Skal teste varme :)

1.12.2017 - 18.06, magne skrev:

Varme er nok også lurt. Men husk på at ved mekanisk fjerning er plasten bak og rundt veldig utsatt for riper og smelting. Du må nesten bare prøve deg litt frem. Prøv både varme og kjemi. Du har alltids råd til å bruke en 100lapp på biltema sin limfjerner. Varmepistol får du vel alltids lånt hvis du ikke har fra før av. Men vær forsiktig med den, den blåser mer enn varmt nok til å smelte plasten i dashbordet.

Skal få testet biltema sin limfjerner også hvis noen har troen på at det fungerer på slikt plast-lignende lim :) Eller så har jeg nå lest at Aceton brukes til å løse opp end el forskjellige typer lim. Varmepistol har jeg, så skal få testet det i løpet av uken :) 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår