Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Heisann. Vurderer å prøve meg ut i microfiberens verden. Ser da at det er 2 typer pads på bilnerden.. Cutting og finishing pads... Noen som var prøvd disse og kan anbefale noen av dem? Beskrivelsen av dem er jo identisk på begge🤓 cutting sier jo seg selv da.. Men kan man avslutte med den? Og den finishing pad.. Er den kun til fin polering ala sluttsteget? Noe man må ta hensyn til i forhold til vanlige skumpads som er det jeg har erfaring med? All info taes imot med takk=)

• Moderatorer
Skrevet

Cutting tar mer og grovere, akkurat som skum.

Så finishing til mykere lakk.

Microfiberpads kutter veldig godt, og avslutter som regel veldig bra. Men kan gi litt hologrammer.

Trenger egentlig bare å bruke de hvis skum tar for lite eller tar for lang tid. Fine til å rydde opp etter våtslip osv.

Trenger ikke å brukes på myk lakk, da de kutter en god del ganske fort. Blir ikke mye lakk igjen hvis du polerer myk lakk med de 2 ganger per år i 5 år ;)

Skrevet

De tar såppas mye ja🤓🤓 jaja. Greit å vite. Men som du sier så var det mest tenkt til jobber der man liksom aldri blir ferdig.. Når man kjører skum og fg400 og må kjøre pass etter pass etter pass så kan det være greit å ha noe som kutter ned litt på tia=) men ser disse har en litt skarp kant om jeg kan si det sånn.. (bunn av microfibern..) må man være veldig forsiktig med disse i kurver og kanter for ikke å komme borti med siden av puta og lage merker?

• DCN Poeng 1
  • Moderatorer
Skrevet

Det har jeg aldri hatt problem med. Derimot har jeg opplevd at borrelås løsner fra pute ved moderat varme, samme ved vask i maskin, t.o.m på finprogram.

Freakshow
Skrevet

lite triks for å slippe hologrammer er å kjøre veldig sakte hastighet på maskin og kjapp armspeed! :) funker gull det! :D

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Skrevet
28.7.2017 - 23.20, magne skrev:

Det har jeg aldri hatt problem med. Derimot har jeg opplevd at borrelås løsner fra pute ved moderat varme, samme ved vask i maskin, t.o.m på finprogram.

Hvilken type puter er det du har opplevd at borrelås løsner i vask?

• Moderatorer
Skrevet
7 timer siden, Polish skrev:

Hvilken type puter er det du har opplevd at borrelås løsner i vask?

Flexipads. Cutting versjon (den gule)

Det skjer konsekvent med alle de gule flexipadsene. Opplever også at borrelåsen løsner under bruk hvis man kjører pad moderat varm.

• DCN Poeng 1
Skrevet
20 minutter siden, magne skrev:

Flexipads. Cutting versjon (den gule)

Det skjer konsekvent med alle de gule flexipadsene. Opplever også at borrelåsen løsner under bruk hvis man kjører pad moderat varm.

Ok, har aldri prøvd Flexipad, men jeg har opplevd at Uber puter som har North Detailing påtrykk har løsnet i vask ved flere anledninger. 

longbow
Skrevet
Ok, har aldri prøvd Flexipad, men jeg har opplevd at Uber puter som har North Detailing påtrykk har løsnet i vask ved flere anledninger. 

Det har eg og erfart, men ikkje med de vanlige uber padsne.

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår