Gå til innhold

Flytende hansker?


longbow

Recommended Posts

longbow

Eg er helt ubruklig på å bruke verneutstyr,og får heteslag av og jobbe med engangshansker.

Ser at car spa selger flytende hansker, er det noen som har noen erfaringer med dette? Hjelper det i det heletatt mot kjemikalier og slikt?

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone

Det er vel bedre å ha heteslag de få minuttene av livet du går med hansker enn å gå hele siste etappen av livet med kroniske og/eller livstruende sykdommer? :) 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Eller du kan bli sånn som meg som aldri har brukt hansker og tåler INGENTING av kjemikalier lenger sånn at jeg må bruke håndkrem i ei uke hver gang jeg ikke bruker hansker.  

Man lærer ikke før det er for sent så nå bruker jeg ALLTID hansker. Selv på vanlig bilvask med vann og såpe. 

 

Kjøp deg black mamba, wurth eller noen kjemikaliehansker hvertfall. Så tvinger du deg selv til å bruke det.. 

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow

Eg bruker hansker 8 timer for dagen på jobb, og har eg mulighet å ikkje bruke det hjemme, så gjør eg det. Liker virkelig ikkje å gå i slike, har gjort det i 10 år no.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish

Kommer vell ann på kva kjemikalier du holder på med! Er no forskjellige blandinger så blir som russisk roulette å bruke flytende vil eg tru.Hansker også trekker igjennom kommer ann på tiden dei blir eksponert for kjemikaliene. Så plutselig er det igjennom hanskene også.Har merket at blå hansker blir brune på innsiden på tide og skifte da!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow

Eg glemte forøvrig å skrive at det de evt hadde blitt brukt til er i selve poleringen. Ved vask og coating bruker eg stortsett hansker.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til nevnte flytende hansker, men var borti noe lignende for veldig lenge siden som var det bare tull. Tålte olje/fett til en viss grad i en kort periode, men ble oppløst i varmt vann og såpe. Jeg bruker noen ganger tynne bomullshansker (Visstnok kjent som Korpshansker) inni BlackMamba for komfortens skyld. Litt mindre svett/klam, og noe isolasjon mot varme/kulde. Når jeg ikke ser behov for gummihansker, bruker jeg så tynne og luftige hansker som mulig avhengig av hva jeg holder på med. Har blitt mye å velge mellom etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone

Bruker selv utelukkende Black Mamba hansker til vask og påføring av lakkbeskyttelse. Under polering bruker jeg aldri noe som helst, kanskje til nød CarPro sine oransje mikrofiberhansker da de er helt himmelske å ha på :) Blir sjeldent mye søl og gris under korrigering, og 99% av produktene havner i puter og kluter lell.. Viktigste er å beskytte seg mot vaskekjemi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet/påført den flytende hansken på carspa i få minutter bare for å kjenne på produktet, og vasket den av igjen med en gang. Den hang sammen med håndvaskstasjonen dems så jeg måtte jo bare!

Den løser seg opp i såpevann - noe som på slutten av dagen er praktisk... Hehe.

Den må påføres 10 minutt i forkant.

 

Den skal med i neste handlekurv, som et supplement til black mamba ol. Jeg blir ofte tørr på hendene, spesielt vinterstid, når det renner diverse innenfor hansken - spesielt fra bøttevasken, hvor det kanskje er greit å bare være uten hanske? Tenker at flytende+nitril er verdt et forsøk.

Skal teste håndkremen der også, kolan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet hansker i starten på hobbyen. Jeg merket fort at det var ikke særlig lurt. Svie og tørre hender i lang tid etterpå.

Bruker nå hansker på nesten alt jeg tar i av pleieprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Jeg bruker også alltid hansker. Har sånne som går helt opp til skulderen, og bruker tynne bomullshasker under for å skåne huden mest mulig B)

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Etter å ha fått utslett og usedvanlig tørre hender fordi jeg var så jævlig mann og supertøff og ingenting bet på meg, så bruker jeg hansker fra begynnelse til slutt nå. Det er tidvis klamt og ubehagelig, men da er det ikke verre enn å ta dem av, vaske hendene og smøre seg med noe håndkrem og ta en pause. Etter å ha fått polishrester i øynene og altfor mye vaskekjemi i munnen under vasking fifler og fofler jeg litt med vernebriller og munnbind også når jeg klarer å finne dem.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av de som ikke brukte hansker i begynnelsen.

Men etter å ha blitt mer og mer plaget med tørr hud på hendene bruker jeg nå engangshansker både når jeg vasker og når jeg korrigerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Har brukt en annen type av slike hansker tidligere når jeg jobbet på bilverksted. Fordelen med slike flytende hansker er jo at man ikke kjenner at de er på, så det er lettere å kjenne hull, skruer osv. Bakdelen et at de ikke tåler kjemi så godt. Vil tro at surfex løser opp stoffet veldig godt. De er mer komfortable enn vanlige gummihansker og fungerer bra mot smuss og møkk. Men til bilpleie ville jeg heller brukt gummihansker da de flytende reagerer på kjemi. Men hvis alternativet er å ikke bruke noe er det mye bedre å bruke de flytende.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...