Jump to content
Sign in to follow this  
Øystein W.

Kränzle - K1152TST versus K2160TST

Recommended Posts

Øystein W.

Hei,

Er i marked for å skaffe meg en god høytrykkspyler og ønsker å styre unna de aller rimeligste konsumentmodellene, samtidig som jeg ikke er villig til å legge ti-talls tusen i dette.

Ser at Kränzle-modellene får mye skryt - både her og andre steder. K1152TST er vel den som treffer meg best, rent prismessig - men ser at enkelte mener at det er lurt å legge i de ca. 3000 ekstra og heller kjøpe K2160TST. Da synes jeg det begynner å bli litt dyrt og spør derfor: er det noen her inne som har brukt/testet begge modeller og kan si noe veloverveid om hvorfor den ene eventuelt bør velges over den andre?

Jeg skjønner jo at de som har gått rett på K2160TST sikkert er strålende fornøyd og gjerne vil anbefale denne overfor andre potensielle kjøpere, men det samme kan jo også gjelde K1152TST. Jeg tenker derfor at man bør ha testet begge modeller før man kan mene hvorvidt den ene er et mer riktig valg enn den andre og om det er verdt å legge 11 lapper på bordet for å få den litt kraftigere utgaven. K2160 leverer jo åpenbart mer trykk og vann, men er differansen "nødvendig" og verdt pengene? Dette handler vel mye om bruk og personlige preferanser, men lell...

Anyone? :-)

Mvh.

Øystein - vaklende høytrykkspylerkjøper

Arild

Jeg har 1152tst.

strålende fornøyd med den jeg :) 

A. Gaastjønn

Har akkurat bestilt 2160. Eg var også mykje fram og tilbake. Blant grunnane som gjorde at eg gjekk for den, er motorturtallet. 2160 går på halvparten, noko som bør bety at belastninga på motoren er mindre og at den potensielt kan vare lenger. Den blir også meir støysvak.
Har aldri prøvd Kranzle tidligere, så kan dessverre ikkje sei noko erfaringsmessig. :)

• DCN Point 1

magne

Bestilte meg også 2160. Et lite PS, hvis du holder til i nærheten av oslo. Scandicshine åpner ny butikk der 22. april (lørdag)

Da er det 20% på alle varer. 30% hvis du er vip medlem her inne. Da ble det en helt annen pris på både 2160 og 1152 ;)

Jeg valgte 2160 både grunnet høyere vannmengde og dette med støy grunnet halvt turtall på motor, sammenliknet med 1152.

Jeg er dog helt sikker på at hvis du har prøvd "vanlige" forbrukerspylerere tidligere, vil du bli fornøyd uansett hvilken av de to du velger :)

• DCN Point 2

Scandic Shine / Joakim

Tenkte jeg skulle komme med min personlige erfaring her også.
Jeg har eid en 1152 TST selv, og var strålende fornøyd! Dette er den beste spyleren jeg noen gang har håndtert på alle måter.

Den eneste grunnen til at den ble solgt, var fordi jeg flyttet og hadde en periode som jeg ikke hadde vaskemulighet.
Denne gangen faller nok valget på en 2160 TST rett og slett på grunn av støy (turtall). 1152 bråker ikke helt ekstremt, men 2160 er såpass mye stillere at jeg faktisk føler at det er verdt pengene.
Mer vannmengde er jo heller ikke feil.

Vi har tilbud på alt hos Bilpleiebutikken Oslo i morgen, så om du skal ha en, er dette dagen å handle på. Spesielt som VIP.

/Joakim

Øystein W.
3 minutter siden, Scandic Shine AS / Joakim skrev:

Tenkte jeg skulle komme med min personlige erfaring her også.
Jeg har eid en 1152 TST selv, og var strålende fornøyd! Dette er den beste spyleren jeg noen gang har håndtert på alle måter.

Den eneste grunnen til at den ble solgt, var fordi jeg flyttet og hadde en periode som jeg ikke hadde vaskemulighet.
Denne gangen faller nok valget på en 2160 TST rett og slett på grunn av støy (turtall). 1152 bråker ikke helt ekstremt, men 2160 er såpass mye stillere at jeg faktisk føler at det er verdt pengene.
Mer vannmengde er jo heller ikke feil.

Vi har tilbud på alt hos Bilpleiebutikken Oslo i morgen, så om du skal ha en, er dette dagen å handle på. Spesielt som VIP.

/Joakim

Takk for tips, Joakim! Om det faktisk er slik at dere vil ha 2160 for salg i butikken i morgen og VIP-medlemmer får 30% rabatt (kr. 10890 -30% = kr. 7623), så skaffer jeg meg VIP-medlemskap prompte og ber dere reservere 1 stk. 2160 til meg. Da kommer jeg innom og plukker den med meg i morgen! :-)

Øystein W.

VIP-medlemskap i boks, venter i spenning på respons fra Scandic Shine v/Joakim. :-)

Edited by Øystein W.

A. Gaastjønn
32 minutter siden, Øystein W. skrev:

Takk for tips, Joakim! Om det faktisk er slik at dere vil ha 2160 for salg i butikken i morgen og VIP-medlemmer får 30% rabatt (kr. 10890 -30% = kr. 7623), så skaffer jeg meg VIP-medlemskap prompte og ber dere reservere 1 stk. 2160 til meg. Da kommer jeg innom og plukker den med meg i morgen! :-)

Vil anbefale deg å vurdere å kjøpe eit par hurtigkoblinger i samme slengen (eller så må du skru av og på ulike typer tilbehør). Evt også starlet-pistol (den er ein god del kortare enn den som følger med og har hurtigkobling-hun). Swivel til slangen er nok også eit "must". 

Hurtigkobling, han

Kort Starlet pistol

Swivel

Skumkanon til bilvask

Øystein W.
1 minutt siden, A. Gaastjønn skrev:

Vil anbefale deg å vurdere å kjøpe eit par hurtigkoblinger i samme slengen (eller så må du skru av og på ulike typer tilbehør). Evt også starlet-pistol (den er ein god del kortare enn den som følger med og har hurtigkobling-hun). Swivel til slangen er nok også eit "must". 

Hurtigkobling, han

Kort Starlet pistol

Swivel

Skumkanon til bilvask

Takk - sikkert lurt! Dersom det blir tur til Scandic Shine i morgen, så får jeg se hva de har av tilbehør i butikken. Det jeg ikke kjøper der, kan jeg evt. bestille på nett. :-)

Scandic Shine / Joakim
32 minutter siden, Øystein W. skrev:

VIP-medlemskap i boks, venter i spenning på respons fra Scandic Shine v/Joakim. :-)

Det stemmer det du sier om rabatt på lørdag. Vi kan dessverre ikke reservere, så du får ta sjansen på at vi har igjen. Jeg tror nok det går fint, selv om det ser ut som mange tar turen! Vi har nok ikke fult av ekstrautstyr, men det kommer med tiden.

/Joakim

Øystein W.
4 minutter siden, Scandic Shine AS / Joakim skrev:

Det stemmer det du sier om rabatt på lørdag. Vi kan dessverre ikke reservere, så du får ta sjansen på at vi har igjen. Jeg tror nok det går fint, selv om det ser ut som mange tar turen! Vi har nok ikke fult av ekstrautstyr, men det kommer med tiden.

/Joakim

Ok, får håpe jeg har hellet med meg da. Når åpner butikken?

Scandic Shine / Joakim

Vi åpner klokken 10.00!

/Joakim

Ingolf
1 time siden, Scandic Shine AS / Joakim skrev:

Vi har nok ikke fult av ekstrautstyr, men det kommer med tiden.

/Joakim

meeen underspylingslansa har dere? 🙏

Arild

du får også et ekslusivt medlemskap i kränzle klubben her når du kjøper kränzle 😂

Scandic Shine / Joakim
3 timer siden, Ingolf skrev:

meeen underspylingslansa har dere? 🙏

Tror nok ikke vi har det klart på åpningsdagen.
De ligger derimot i systemet, så om du møter opp å kjøper, så får vi bestilt den opp med levering om ikke mange dagene tipper jeg.

/Joakim

• DCN Point 1

Christer

Synes det er på tide Scandicshine åpner bilpleiebutikk i Bergensområdet også etterhvert, sånn at vi vestlendinger slipper å måtte gremmes over å aldri få ta del i slike tilbud...

Scandic Shine / Joakim
1 time siden, Christer skrev:

Synes det er på tide Scandicshine åpner bilpleiebutikk i Bergensområdet også etterhvert, sånn at vi vestlendinger slipper å måtte gremmes over å aldri få ta del i slike tilbud...

Hvem vet, kanskje en dag blir det i Bergen og!

/Joakim

• DCN Point 1

Øystein W.

Var på plass ved butikken før 10 på lørdag, og allerede var parkeringsplassen stapp full av biler og folk. Greide likevel å være blant de kanskje 10-15 første som slapp inn da dørene åpnet. Gikk da direkte til kassen i håp om å sikre meg en K2160TST, men da var de allerede utsolgt(!). :shocking2: Overhørte en samtale blant de ansatte og mener det var snakk om at de kun hadde 3 stk. for salg og fysisk utlevering i butikken den dagen. Heldigvis var de ikke vanskeligere enn at jeg likevel fikk kjøpt en til 30% avslag, men da med levering senere denne uken (skrev meg opp på liste). Rasket samtidig med meg en skumkanon fra Chemical Guys og et par spraykanner. På dette tidspunkt hadde det allerede rukket å bli tilnærmet kaotiske tilstander i butikken med en kassekø som snirklet seg langs ytterveggene og gjennom hele lokalet som en lang orm...så da kastet jeg inn håndkleet og forlot åstedet. Utenfor hadde det om mulig kommet enda flere biler, så det var med nød og neppe at jeg greide å lirke femmer'n ut i fri trafikk igjen.

Uansett veldig fornøyd med at jeg fikk sikret meg en K2160TST + skumkanon til knallgod pris, så takk til SS for at de var såpass medgjørlige at de ikke begrenset salget til kun varer som befant seg fysisk i butikk/lager. Det blir nok ikke siste gang jeg stikker innom denne sjappa. Ikke noe minus at den kun ligger en drøy 5-minutters kjøretur unna heimen heller. :thumbup:

• DCN Point 1

Scandic Shine / Joakim
48 minutter siden, Øystein W. skrev:

Var på plass ved butikken før 10 på lørdag, og allerede var parkeringsplassen stapp full av biler og folk. Greide likevel å være blant de kanskje 10-15 første som slapp inn da dørene åpnet. Gikk da direkte til kassen i håp om å sikre meg en K2160TST, men da var de allerede utsolgt(!). :shocking2: Overhørte en samtale blant de ansatte og mener det var snakk om at de kun hadde 3 stk. for salg og fysisk utlevering i butikken den dagen. Heldigvis var de ikke vanskeligere enn at jeg likevel fikk kjøpt en til 30% avslag, men da med levering senere denne uken (skrev meg opp på liste). Rasket samtidig med meg en skumkanon fra Chemical Guys og et par spraykanner. På dette tidspunkt hadde det allerede rukket å bli tilnærmet kaotiske tilstander i butikken med en kassekø som snirklet seg langs ytterveggene og gjennom hele lokalet som en lang orm...så da kastet jeg inn håndkleet og forlot åstedet. Utenfor hadde det om mulig kommet enda flere biler, så det var med nød og neppe at jeg greide å lirke femmer'n ut i fri trafikk igjen.

Uansett veldig fornøyd med at jeg fikk sikret meg en K2160TST + skumkanon til knallgod pris, så takk til SS for at de var såpass medgjørlige at de ikke begrenset salget til kun varer som befant seg fysisk i butikk/lager. Det blir nok ikke siste gang jeg stikker innom denne sjappa. Ikke noe minus at den kun ligger en drøy 5-minutters kjøretur unna heimen heller. :thumbup:

Hei!

Det var en del som ville ha Kränzle denne gangen og, men vi fikk jo ikke alle vi ønsket her.

Derimot gjorde vi som vi alltid gjør, sørger for at kundene blir fornøyd, og sørger for at alle får det de ønsker til tilbudspris!

Takk for at du stakk innom :)

/Joakim