Jump to content
Sign in to follow this  
pålgunnar

minigarasjen

Recommended Posts

pålgunnar

Kjøpte tomansbustad i haust. fikk ikkje den garasjen e har ønsket meg i denne omgang med tanke på størrelse,  Men har forsøkt og lage den litt triveligere no i vinter

skal prøve og få til lure løysninger og få alt unødvendig vekk. har plassert alt som tar plass som kompressor og ting som tåler frost på kryploftet over garasjen. monterte loftstrapp i taket

alle bilpleieprodukt eg er redd for har eg fått meg ein fin koffert på hjul som eg triller opp på gjesterommet vinterstid.

Slik såg den ut når eg overtok.

Bilde 24.10.2016, 09.21.22.jpg

Bilde 24.10.2016, 09.30.51.jpg

https://www.detailersclub.no/forums/forum/72-garasje/?do=add#

Slik såg det ut etter litt arbeid

Har lagt vannfast kryssfiner i taket. også var det tilbud på veggplater so gikk for det. desse har eg lagt fra bak i garasjen mot port da det er med port det blir mest fukt rundt portåpninga og det blir da enklest og bytte plater om det skulle bli nødvendig

har brukt våtromsmaling på alt som er malt innvendig og 2 komponent epoxy maling på gulv. første laget er blanda ut med 15% tynner for og få det til og trekke best mulig ned i betongen. før påføring vart gulvet vaska grundig med saltsyre og det fikk tørke ei veke før eg mala

Bilde 27.11.2016, 13.28.06.jpg

Bilde 27.11.2016, 13.28.50.jpg

og slik såg det ut på fredag

Bilde 06.04.2017, 17.46.56.png

Sjølv om garasjen kun er 19m2 kan eg faktisk få gjort eindel på småbilar men trur ikkje det blir og skru på ein langversjon 7 serie.

Løfter e21 på bildet litt over ein halvmeter med porten oppe og kan få 20 cm til, men litt nervøs om porten plutselig skulle gå opp :P

har montert 7 ledarmatur fra elektroimportøren 2x24w som lyser opp ganske bra dei er på 4100 lumen

har mr30 løftebukk fra nordiclift

har også kjøpt meg rupes 12 duetto og rupes mini ibrid som eg driv og testar på ein 37 år gammal bmw lakk :)

Eg har fra før liten erfaring fra polering. Har kun brukt biltema maskiner og billig polering. 

intressa for detailing har økt etter eg begynte og lese ein god del på sida her

Har blitt ein ganske trivelig garasje og jobbe i grunnen.

Drar opp temperaturen til 20 grader i løpet av ein halvtime med 3.3 kv varmeovn på  vinterstid men er litt smal 285 cm :P

Edited by pålgunnar
  • Like 3
  • DCN Point 25

The Punisher

Må si du har gjort et veldig bra stykke arbeid! Fin garasje! Hvordan opplever du den liften? Så på samme typen selv.

Johans

knallfin garasje du har fått til her, og den e21 er gull :wub:

• Like 1

jonroar

Imponerende på "limited space" for å si det sånn :D

pålgunnar
16 timer siden, The Punisher skrev:

Må si du har gjort et veldig bra stykke arbeid! Fin garasje! Hvordan opplever du den liften? Så på samme typen selv.

Takk for det :)

Eg har hatt den i 2 år. Eg synest byggekvaliteten på liften er veldig bra. Den er tung og er robust bygd.  Servicen på nordic lift er også bra synest eg.

Liften gikk veldig fort ned når eg hadde tunge biler på liften. og etter 2 minutt i telefonen til nordiclift hadde eg fått svar på korleis og justere ventilen.

Einaste eg har og utsette på den er glideklossane. Der er det viktig og holde reint og smøre avogtil. Det var eg ikkje flink til i starten so der er komt litt riper som har komt fra møkk etter bilene eg har skrudd på.

Får gjort utrulig mykje på den.

demonterte eksosen og mellomaksling på m5 en min uten at det er noke problem

hadde eg hatt muligheit ein gang til hadde eg kjøpt ein lift til og felle ned i gulvet. Med lave biler må eg til med kjøreklosser for og få under gummiputene

• Like 1

The Punisher

Kan du heve liften bare litt eller må den opp for deretter å ljøres ned?

Capone

Du har klart å gjøre det som i utgangspunktet så utrolig trangt ut og ubrukelig til noe annet enn en traktorklipper til et tilsynelatende koselig sted å være både for tobeinte og firhjulte, det ble utrolig bra! :) Når jeg blir diktator i Norge om noen år når folk har gått lei de falske løftene til Erna og Jens skal jeg føre inn i grunnloven at alle private eiendommer må ha garasje på minimum 70kvm!

15 timer siden, Johans skrev:

knallfin garasje du har fått til her, og den e21 er gull :wub:

Syns den ser mer grønnaktig ut jeg?😂🙈

• Like 2
  • DCN Point 1

pålgunnar
1 time siden, The Punisher skrev:

Kan du heve liften bare litt eller må den opp for deretter å ljøres ned?

kan kjøre den litt opp ja men sikkerhetslåsane går ikkje inn før den er på den høgda som bilen står på no. so ein bør vertfall ikkje krype under bilen med mindre ein kiler eit kvart under bukken før man går under. 

pålgunnar
20 minutter siden, Capone skrev:

Du har klart å gjøre det som i utgangspunktet så utrolig trangt ut og ubrukelig til noe annet enn en traktorklipper til et tilsynelatende koselig sted å være både for tobeinte og firhjulte, det ble utrolig bra! :) Når jeg blir diktator i Norge om noen år når folk har gått lei de falske løftene til Erna og Jens skal jeg føre inn i grunnloven at alle private eiendommer må ha garasje på minimum 70kvm!

Syns den ser mer grønnaktig ut jeg?😂🙈

garasjen er trang ja:P men når ein får ting vekk fra gulvet går det. og med større bilar kan eg flytte bukken til sida. og heller snu bilen halvvegs i prosessen

enig med deg at det skulle ikkje vert lov til og regulere eigendommer uten at det skulle vert minimum 70 m2 garasjeareal +  3 fas minimun 32 ampere sikringer i garasjen innstallert per boenhet

er sjølv oppvokst på gårdsbruk som har vert nedlagt siste 12-13 åra der vi har tatt i bruk mesteparten av arealet til lagring og holde på med maskiner og bilar

men er andre problem der som og få varme i lokalet, der er masse støv og lite lys

• DCN Point 1

Stig-Arne Haukebøe

Flott jobb med garasjen.
Har selv en garasje på kun 20 m2, som ser ut som ett katastrofeområde. Den er på 3,10*6,63. Så er smått.
Men når jeg ser hva du har fått til, så gir det meg motivasjon til å pusse opp det jeg har.
Jobber samtidig med å få utvidet garasjen fra 3,10 til 4,50 bredde. Bør hjelpe litt på.

pålgunnar

Litt meir bilder. Blir litt meir organisert i bakkant av garasjen etterkvart.

Er det noken som har erfaring ned flex systemet fra www.garage15.no ? ser der er mange fine løysninger der.

IMG_0361.JPG

IMG_0367.JPG

IMG_0369.JPG

IMG_0377.JPG

• Like 1
  • DCN Point 4

Northhomie

Nydelig garasje, tross størrelse! Her blir det nok mange timer med kos :thumbup:
Spørsmål: Hvor kjøpte du epoxy til gulv? og hva ble prisen?

pålgunnar
17.4.2017 - 23.38, Northhomie skrev:

Nydelig garasje, tross størrelse! Her blir det nok mange timer med kos :thumbup:
Spørsmål: Hvor kjøpte du epoxy til gulv? og hva ble prisen?

Eg brukte international 740. Er kjøpt gjennom westing i Fosnavåg men selger det dei fleste plasser dei selger 2 komponent

eg meiner eg betalte 1600 kr for 15l gjennom jobb

Edited by pålgunnar

Runey

Veldig pen garasje, utrolig hva du har fått ut av et så lite rom :D 

Liker også at du har sneket inn en sakseløfter!

pålgunnar

IMG_0749.JPGIMG_0751.JPGIMG_0754.JPGIMG_0755.JPG

Har no fått på plass litt meir i garasjen. Skap, gulvmatte, verktøytavle, tung heimelaga arbeidsbenk og dab radio.  Vinduskarma brukes som ladestasjoner for utstyr  :)

Edited by pålgunnar
  • Like 1

pålgunnar
30 minutter siden, Sigmund Vegstein skrev:

Har du brukt epoxy på gulvet ?

Hilsen

Sigmund

har brukt epoxy ja 

• Like 1

pålgunnar

Gleder meg til og få lagt asfalt neste sommar er ei skikkelig plage med all sanden som følger med bilen innIMG_0810.JPG

• Like 2

Freakshow

:o:o:o:o:o:o:o !!!! drømme bil! gode gud så jeg elsker e34 m5 touring <3 :wub:

• Like 1

pålgunnar

garasjen har vert flittig brukt i vinter og har fått vasket bil og garasje i dag.

fungerer egentlig ganske greit til reparasjon bortsett fra at veggen blir ganske skitten etter at ryggen på kjeledressen kjem i kontakt med veggene  spesiell etter og ha vert under bil:) 

no ser eg fram til vår asfalt i innkjørselen og ny ht spyler :)

5ababb3c555d1_Bilde27_03.2018174923.thumb.jpg.a34ad1b5fe76746e4ecfc71a38b40773.jpg5ababb5d570e3_Bilde27_03.2018201540.thumb.png.76070dfc44435e6d5f749acc93609866.png5ababb62e9ce1_Bilde27_03.2018233358.thumb.jpg.6a1a3d63aeedd1c1d390565c1f4d38b6.jpg

5ababbea170ff_Bilde27_03.2018192141.thumb.jpg.b99e131387cd846ec22dd2b27c7f7d84.jpg

5ababd3c53193_2018-03-2718_33_30.thumb.jpg.67116c5f256141d14b5f692a0421d50e.jpg

Edited by pålgunnar
  • Like 3