Gå til innhold

HT Foma 780?


DanSteffen

Recommended Posts

DanSteffen

Noen som har prøvd den?

 

Foma 780. Den røde typen. 500l/t å 140bar.

 

Vanlig Foma kobling til denne slik at skumkanon passer? Har en CG skumkanon :)

 

 

Endret av DanSteffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Hehe.

 

Jeg jobber på Bilxtra. Så får en slik CarWise driter billig :P

 

Skulle bare hatt en billig nr 2 spyler. Å får en slik en rimlig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Nå begynmer du å nærme deg noe. Dette er proffserien til foma, dog den gamle. 

Hadde den som var hakket over i sikkert 15 år.

helt ok spyler som gir bra vannmengde.

 

Denne får du vel ikke ny lenger.. brukee m22 tilkoblinger på skumkanon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Ja, brodern har Foma. Å er storfornøyd:) Han har de grønne da:)

 

Men denne jeg ser på er en 780 altså. Å på bildene jeg finner så er det denne koblingen jeg skal bruke?

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_65&product_id=1235

 

Eller er du helt sikker på at det er denne?

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_65&product_id=124

 

Får ikke den ny. Men funnet en på Finn som står i nærheten. SÅ vurderer sterkt når jeg får lønn nå:)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91746440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Dersom slangen er original så er det denne ja:

 

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_65&product_id=124

 

men er fælt usikker på om den er original. Skal være stålarmert slange og en annen lanse på den mener jeg. 

Min var lik men hadde slangetrommel (785) og stålarmert slange. Kasta den for noen uker siden men solgte slange og lanse for 600.- 

 

Så fin ut den der sånn utseendemessig.

men om du får testet den først så pass på at den ikke lekker. Det var det som tok min. Pakningene røk overalt.

pass også på at den starter og stopper helt når du slutter å spyle.

Om du kjøper den så bytt også olje på den.

Enkel jobb, det er en stor svart plastplugg på motoren. Du ser den når du tar av det røde dekselet

5 minutter siden, Hirobofly skrev:

Foma 780 hadde/har ikke M22 skrukobling, men bajonett. (Hvis original lanse)

Da har nok du rett ja. Min 785 hadde hvertfall m22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Fikk noen bilder av selger nå.

thumbnail_Screenshot_20170327-202303.thumb.jpg.8c0b247cbf9682bf9502aacf549dd614.jpg

thumbnail_Screenshot_20170327-202308.thumb.jpg.55d7b0563f42767d55fc576ccaf8d274.jpg

 

Hvilken kobling skal jeg ha for å få brukt skumkanon? 

 

Er det mulig å få montert skumkanon helt fremst på spylerpistolen? Der man skrur av den ytterste "dysa" ? 

 

Ser ut som det sitter Karcher slange på denne her ser det ut som?

 

Endret av DanSteffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen
Jeg har en 780 og en 770. Fungerer bra de. Kommer vann med høyt trykk og med god nok mengde. [emoji4]

Hvilken kobling er det man skal bruke for å få brukt skumkanon på disse?:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

IMG_20170402_222328.jpeg

Da ble den kjøpt. Ingen lekasjer eller noe som jeg la merke til iallefall:)

Men, når spyleren er på, å man ikke spyler med den. Så begynner motoren å gå. Hvorfor gjør den det? Min gamle Nilfisk gjør det samme. Er det for å opprettholde noe trykk eller noe?

Endret av DanSteffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Hvis den er som min gamle foma sitter det en liten skrue i en brakett i bunn, som skrur av og på pumpe ifht å bygge trykk. Hender den skruen løsner og skrur seg ut pga vibrasjoner. Da vil ikke pumprn skru seg av. Alternativt har du innvendig lekkasje i spyler, så den mister trykket. Går den konstant eller bare av og til npr du ikke spyler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen
Hvis den er som min gamle foma sitter det en liten skrue i en brakett i bunn, som skrur av og på pumpe ifht å bygge trykk. Hender den skruen løsner og skrur seg ut pga vibrasjoner. Da vil ikke pumprn skru seg av. Alternativt har du innvendig lekkasje i spyler, så den mister trykket. Går den konstant eller bare av og til npr du ikke spyler?

Det skal jeg sjekke etter imorgen.
Den går ikke konstant. Ca 1 min etter man slutter å spyle, da begynner den å gå. Hva må gjøres om det er innvendig lekasje?[emoji5]️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Hvis den stopper så er det ikke skruen som sitter på "stopp braketten" som har løsnet. Da vil den gå konstant.

Ved alle former for lekkasje må man egentlig bare finne lekkasjen og få den tettet. Sikker på at det ikke drypper litt fra kobling mellom slange og pistol? Er der det pleier å begynne på foma. Deler er for øvrig svindyrt.

Kan ikke være store lekkasjen siden det tar såpass lang tid før den starter fra man har sluttet å spyle.

Går den lenge når den først har startet? Når min lakk fra håndtaket startet den etter ca 10 sekunder, og gikk i ca 1 sekund. Etterhvert som lekkasjen ble verre var det av og på ca annethvert sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...