Gå til innhold

høytrykkspyler valg , trenger litt raskt hjelp

Recommended Posts

Bil fixaren
Skrevet

Hei:)

Eg har hatt ein nilfisk 130.2 høytrykkspyler som har tatt kvelden å skal derfor  kjøpe ein ny nå , å i den annledning vil eg ha nåke meir " proft " 

har kommet over ein karcher k7  full controll premium til  3500 kr med terassevasker, men kampanjen går ut i mårå  så det haster litt her  , er dette ein god å " proff " maskin som det kan vere lurt å satse på   å satse på folkens ?

eller bør eg legge i litt meir penger i det  å kjøpe eks nilfisk 150-  160  serie evt

eller bør eg vente litt å kjøpe evt ein kranzle i staden som skal vara" rolls roysen "

Tips, erfaringer og annbefalinger og evt kor det pleier " er " rimligast å kjøpe mottas  også med stor takk .

på forhånd tusen takk til dere folkens :D

Screenshot_2017-03-02-23-53-32[1].png

Polsokk
Skrevet

Det er sikkert en bra maskin til en bra pris. Har selv kjøpt kranzle etter å ha slitt ut tre Karchere. Kommer vel an på hvor mye du skal bruke maskinen. Karcher forbrukerserie er ikke bygd for å bli brukt mange ganger i uka. Da lever den ikke i mange år for å si det sånn.

• DCN Poeng 1

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Skrevet (endret)

Jeg har ikke kjennskap til K7, men jeg hadde K5 som hadde telefonledning og den falt bokstavelig talt fra hverandre. Den ene akslingen knakk så hjulet falt av og sveiven til å sveive sammen telefonledningen knakk den også. 

Ser at du er VIP-medlem, så sjekk ut tråden til @Scandic Shine AS / Joakim. De har kampanje på Nilfisk og vi som er VIP får 30% rabatt og fri frakt. Da får du Nilfisk sin 150 til omtrent samme pris som Kärcheren du har funnet. Hva som er best av K7 og 150 ønsker jeg ikke komme med noen påstand til, men jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min fra STIHL som er ganske identisk som Nilfisk.

Tilbudet varer ut denne uken.

Endret av Prinsen
  • DCN Poeng 1

2022 Fiat 500e La Prima | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2025 BMW i4 M50 | portimao blå med sort skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2017 Peugeot 3008 GT Line | grå platinum med sort nappaskinn // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Bil fixaren
Skrevet

Hei:)

Takk for all den nyttige infoen.

Då blei det ikkje nåke kjøp av karcher her nei, blir nokk mest sansynlig ein nilfisk hjå scandicshine   som du tipset meg om Prinsen.

Evt ein stihl då desse skal vara ganske like nilfisk. ,evt om eg skal ta steget til ein kranzle ?

Kva type stihl har du Prinsen ?

• DCN Poeng 1
Arild
Skrevet

Kjøp kränzle om du vil ha det beste.

jeg hadde foma proff tidligere.. steget til kränzle var merkbart mye bedre

TONNY S212
Skrevet
7 timer siden, Arild skrev:

Kjøp kränzle om du vil ha det beste.

jeg hadde foma proff tidligere.. steget til kränzle var merkbart mye bedre

Støtter Arild 100%,

kranzle 2160tst

• 2 weeks later...
Skrevet

Er dette en bra høytrykkspyler: http://cdon.no/hus-hage/nilfisk-p-160-2-15-extra-p37548187

Også sett på denne: http://s-energi.no/butikk/hoytrykk-og-rengjoring-maskiner/ipc-foma-hoytrykksvasker-pw-c23-i-1508-ao-m-pluss/

Samt denne: http://s-energi.no/butikk/hoytrykk-og-rengjoring-maskiner/ipc-foma-hoytrykksvasker-pw-c23-i-1610-ao-m-pluss/

Denne er sikkert også aktuell: http://nettbutikk.sor-tre.no/?vis=visprodukt&pid=471

Dette er stort sett de kraftigste spylerne som finnes for hjemmebruk etter det jeg har funnet ut.

Nettopp drept en 10 år gammel karcher, egentlig holdt seg greit, men kvaliteten sto jo i stil med prisen.

Arild
Skrevet (endret)

❤ http://bilnerden.no/kranzle-k1152tst ❤

for å sitere @Polsokk 

Alle de du ser på virker som plastleker i forhold. 

Edit: den er jo billigere på scandicshine og betaler du vip medlemskap her så sparer du 800.- på den.

Endret av Arild
  • DCN Poeng 1
  • Moderatorer
Skrevet
Polsokk
Skrevet

Kranzle FTW [emoji97]

• DCN Poeng 1

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Skrevet

Kan ikke sammenligne Karcher forbrukerserie med noe som er laget for proffmarkedet som Kranzle da. Det blir for dumt. 

Proffserien til nilfisk og Karcher holder mye høyere standard både utvendig og innvendig.

• DCN Poeng 2
Polsokk
Skrevet

Akkurat nå ble det lagt ut en Kranzle 1151T til 2500 spenn på Finn. Det er billig det.

Arild
Skrevet
3 minutter siden, Polsokk skrev:

Akkurat nå ble det lagt ut en Kranzle 1151T til 2500 spenn på Finn. Det er billig det.

Kanskje jeg skal hente den... bare for moro? 😂 Så har jeg en i reserve 😂

• DCN Poeng 1
Polsokk
Skrevet

Jeg tar den jeg [emoji56]

• 2 weeks later...
Polestarpolish
Skrevet

Må huske overgang til skumkanon semiproff på p-160 så alto-nilfisk kobling;-)

• 2 weeks later...
Skrevet

Har hatt min Nilfisk Alto E 135-15 siden 2004 nå! Altså 13år!!  

Eneste er at det ikke er stålarmert slange, så den kveiler seg fælt også har lansen begynt å lekke på midten.

Den gir ut bare 135 Bar og 420l/t. Men den får jobben gjort!

Så alt over dette skal være bra nok.

En Nilfisk E 150 gir ut 150 Bar og 500l/t. Den har også stålarmert slange! 

Så jeg tror denne skal være mer enn bra nokk til de fleste der ute!

• DCN Poeng 1

.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har nettopp kjøpt meg stihl 129 plus, er det samme maskin som nilfisk 145.3? Fikk den for 2600kr etter litt aggresiv pruting :D, men ikke prøvd, 10cm nysnø her nå....

Førsteinntrykket er at den er velbygd, mye mindre dilldall enn det er på feks karchers spylere. Noen som har prøvd flaska som er med, lager den skum, eller blander den bare vann og middel? (har egen skumkanon, men mangler riktig adapter)

https://www.tromas.no/stihl-re-129-plus-høytrykksvasker

https://no.coolshop.com/produkt/nilfisk-e-1453-10-h-x-tra-high-pressure-washer/BV8S6N

Skrevet
22 minutter siden, eivind grøtan skrev:

Har nettopp kjøpt meg stihl 129 plus, er det samme maskin som nilfisk 145.3? Fikk den for 2600kr etter litt aggresiv pruting :D, men ikke prøvd, 10cm nysnø her nå....

Førsteinntrykket er at den er velbygd, mye mindre dilldall enn det er på feks karchers spylere. Noen som har prøvd flaska som er med, lager den skum, eller blander den bare vann og middel? (har egen skumkanon, men mangler riktig adapter)

https://www.tromas.no/stihl-re-129-plus-høytrykksvasker

https://no.coolshop.com/produkt/nilfisk-e-1453-10-h-x-tra-high-pressure-washer/BV8S6N

Det er samme spyler som E 150. ;)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår