Jump to content
Sign in to follow this  
Bil fixaren

høytrykkspyler valg , trenger litt raskt hjelp

Recommended Posts

Bil fixaren

Hei:)

Eg har hatt ein nilfisk 130.2 høytrykkspyler som har tatt kvelden å skal derfor  kjøpe ein ny nå , å i den annledning vil eg ha nåke meir " proft " 

har kommet over ein karcher k7  full controll premium til  3500 kr med terassevasker, men kampanjen går ut i mårå  så det haster litt her  , er dette ein god å " proff " maskin som det kan vere lurt å satse på   å satse på folkens ?

eller bør eg legge i litt meir penger i det  å kjøpe eks nilfisk 150-  160  serie evt

eller bør eg vente litt å kjøpe evt ein kranzle i staden som skal vara" rolls roysen "

Tips, erfaringer og annbefalinger og evt kor det pleier " er " rimligast å kjøpe mottas  også med stor takk .

på forhånd tusen takk til dere folkens :D

Screenshot_2017-03-02-23-53-32[1].png

Polsokk

Det er sikkert en bra maskin til en bra pris. Har selv kjøpt kranzle etter å ha slitt ut tre Karchere. Kommer vel an på hvor mye du skal bruke maskinen. Karcher forbrukerserie er ikke bygd for å bli brukt mange ganger i uka. Da lever den ikke i mange år for å si det sånn.

• DCN Point 1

Prinsen

Jeg har ikke kjennskap til K7, men jeg hadde K5 som hadde telefonledning og den falt bokstavelig talt fra hverandre. Den ene akslingen knakk så hjulet falt av og sveiven til å sveive sammen telefonledningen knakk den også. 

Ser at du er VIP-medlem, så sjekk ut tråden til @Scandic Shine AS / Joakim. De har kampanje på Nilfisk og vi som er VIP får 30% rabatt og fri frakt. Da får du Nilfisk sin 150 til omtrent samme pris som Kärcheren du har funnet. Hva som er best av K7 og 150 ønsker jeg ikke komme med noen påstand til, men jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min fra STIHL som er ganske identisk som Nilfisk.

Tilbudet varer ut denne uken.

Edited by Prinsen
  • DCN Point 1

Bil fixaren

Hei:)

Takk for all den nyttige infoen.

Då blei det ikkje nåke kjøp av karcher her nei, blir nokk mest sansynlig ein nilfisk hjå scandicshine   som du tipset meg om Prinsen.

Evt ein stihl då desse skal vara ganske like nilfisk. ,evt om eg skal ta steget til ein kranzle ?

Kva type stihl har du Prinsen ?

• DCN Point 1

Arild

Kjøp kränzle om du vil ha det beste.

jeg hadde foma proff tidligere.. steget til kränzle var merkbart mye bedre

TONNY S212
7 timer siden, Arild skrev:

Kjøp kränzle om du vil ha det beste.

jeg hadde foma proff tidligere.. steget til kränzle var merkbart mye bedre

Støtter Arild 100%,

kranzle 2160tst

tigern

Er dette en bra høytrykkspyler: http://cdon.no/hus-hage/nilfisk-p-160-2-15-extra-p37548187

Også sett på denne: http://s-energi.no/butikk/hoytrykk-og-rengjoring-maskiner/ipc-foma-hoytrykksvasker-pw-c23-i-1508-ao-m-pluss/

Samt denne: http://s-energi.no/butikk/hoytrykk-og-rengjoring-maskiner/ipc-foma-hoytrykksvasker-pw-c23-i-1610-ao-m-pluss/

Denne er sikkert også aktuell: http://nettbutikk.sor-tre.no/?vis=visprodukt&pid=471

Dette er stort sett de kraftigste spylerne som finnes for hjemmebruk etter det jeg har funnet ut.

Nettopp drept en 10 år gammel karcher, egentlig holdt seg greit, men kvaliteten sto jo i stil med prisen.

Arild

❤ http://bilnerden.no/kranzle-k1152tst ❤

for å sitere @Polsokk 

Alle de du ser på virker som plastleker i forhold. 

Edit: den er jo billigere på scandicshine og betaler du vip medlemskap her så sparer du 800.- på den.

Edited by Arild
  • DCN Point 1

magne

Hvis du bruker søkefunksjon er det sikkert 10 andre tilsvarende tråder ;)

• DCN Point 1

johnsen90

Tråkker ikke feil med Kranzle nei

• DCN Point 1

Madas

Kan ikke sammenligne Karcher forbrukerserie med noe som er laget for proffmarkedet som Kranzle da. Det blir for dumt. 

Proffserien til nilfisk og Karcher holder mye høyere standard både utvendig og innvendig.

• DCN Point 2

Polsokk

Akkurat nå ble det lagt ut en Kranzle 1151T til 2500 spenn på Finn. Det er billig det.

Arild
3 minutter siden, Polsokk skrev:

Akkurat nå ble det lagt ut en Kranzle 1151T til 2500 spenn på Finn. Det er billig det.

Kanskje jeg skal hente den... bare for moro? 😂 Så har jeg en i reserve 😂

• DCN Point 1

Dozer
18.3.2017 - 10.31, Polestarpolish skrev:

Jeg bestilte den i går, men så la jeg merke til B'en i "P160 2-15B xtra" 

Hva står denne B'en for? P er vel for patio etc... Men B kan jeg ikke huske å ha sett betydningen til før. Noen som vet? 

Edited by Dozer

Polestarpolish

Må huske overgang til skumkanon semiproff på p-160 så alto-nilfisk kobling;-)

Martin.

Har hatt min Nilfisk Alto E 135-15 siden 2004 nå! Altså 13år!!  

Eneste er at det ikke er stålarmert slange, så den kveiler seg fælt også har lansen begynt å lekke på midten.

Den gir ut bare 135 Bar og 420l/t. Men den får jobben gjort!

Så alt over dette skal være bra nok.

En Nilfisk E 150 gir ut 150 Bar og 500l/t. Den har også stålarmert slange! 

Så jeg tror denne skal være mer enn bra nokk til de fleste der ute!

• DCN Point 1

EivindG

Har nettopp kjøpt meg stihl 129 plus, er det samme maskin som nilfisk 145.3? Fikk den for 2600kr etter litt aggresiv pruting :D, men ikke prøvd, 10cm nysnø her nå....

Førsteinntrykket er at den er velbygd, mye mindre dilldall enn det er på feks karchers spylere. Noen som har prøvd flaska som er med, lager den skum, eller blander den bare vann og middel? (har egen skumkanon, men mangler riktig adapter)

https://www.tromas.no/stihl-re-129-plus-høytrykksvasker

https://no.coolshop.com/produkt/nilfisk-e-1453-10-h-x-tra-high-pressure-washer/BV8S6N