Gå til innhold
Tollefsen

Kjøp av HT

Recommended Posts

Tollefsen    13
Tollefsen

Hei!

Etter HT (Karcher K5) takket for seg idag så må jeg finne ny. Veldig usikker på hva jeg skal gå for siden det er så mye å velge imellom.

Krav jeg har er;

- Stålarmert slange

- 12+m slange

- 1fas tilførsel

Ser for meg mellom 5-10k

Kom med forslag og begrunnelse for og imot i tilfelle :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 067
Arild

Jeg kjøpte akkurat kränzle 1152tst selv. 

Første gang jeg prøvde den var i dag.

har bare en ting å si..

jeg angrer på at jeg ikke kjøpte denne for 5 år siden! 

Kvalitet, bruk, alt var bare helt kanon! 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    662
magne

Tror de aller fleste her inne vil anbefale kränzle, så fremst du gidder å ta deg råd til det.

Overlegen byggekvalitet, vannmengde og trykk som overgår det meste. (mange merker som lyver kraftig på dette punktet)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone    1 026
Capone

Hvis ikke er IPC Foma PW-C23 1610 et godt alternativ til ca halve prisen :) 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 067
Arild
1 minutt siden, Capone skrev:

Hvis ikke er IPC Foma PW-C23 1610 et godt alternativ til ca halve prisen :) 

Jeg hadde foma proff før.. noe gammel men veldig bra. 

Kan likevel ikke måle seg med kränzlen synes jeg

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    662
magne

Var vel noen som testet vannlevering og trykk på fomaen oppmot kränzle sine her inne på forumet.

Så fort fomaen fikk samme munnstykke som kränzle forsvant visst en del trykk og vannleveringen var visst også et stykke unna oppgitte mål, sammenliknet med kränzle.

Jeg har selv en gammel proff foma, og selv om den gjør en god jobb kan den nok ikke helt måle seg med kränzle. Det som er noe dritt med foma er at delene koster like mye som en ny spyler. Har brukt sikkert 1,5-2 ganger fomaens verdi på nye deler i løpet av 10 år. Og nå når trommel, gjennomføring i trommel og slange har takket for seg, blir det ikke ny foma. Da er det bedre med noe som er litt mer holdbart. (kränzle)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 067
Arild
1 minutt siden, magne skrev:

Var vel noen som testet vannlevering og trykk på fomaen oppmot kränzle sine her inne på forumet.

Så fort fomaen fikk samme munnstykke som kränzle forsvant visst en del trykk og vannleveringen var visst også et stykke unna oppgitte mål, sammenliknet med kränzle.

Jeg har selv en gammel proff foma, og selv om den gjør en god jobb kan den nok ikke helt måle seg med kränzle. Det som er noe dritt med foma er at delene koster like mye som en ny spyler. Har brukt sikkert 1,5-2 ganger fomaens verdi på nye deler i løpet av 10 år. Og nå når trommel, gjennomføring i trommel og slange har takket for seg, blir det ikke ny foma. Da er det bedre med noe som er litt mer holdbart. (kränzle)

Jeg har lanse og stålarmert slange dersom du vil fortsette å fikse på fomaen din. 

785 jeg hadde. Har akkurat kasta den på hengeren men kan skru av trommel osv så kan du få alt skambillig, selv om jeg kanskje burde la være sånn at du kan få deg en kränzle 😂

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Polsokk    348
Polsokk

Kranzle! Etter å ha slitt ut tre stk karcher så var ikke valget vanskelig. Og jeg er superfornøyd. Det får krasjeren til å fremstå som en plastleke.

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas    154
Madas

Nilfisk P160 er et godt alternativ. Den leverer rikelig godt med vann også. Opp til 650 liter. Den kjennes ikke like solid ut i hånden, men den har drivverk av høy kvalitet iallefall.
Kommer med 15 meter stålarmert slange og en ting som jeg likte var at man kunne henge spyleren opp på veggen og bruke den derfra. Den koster ca. 5000 kr. 

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tollefsen    13
Tollefsen

Takker for svar!

Virker som Kranzle er det jeg kommer til å gå for :)

Hvordan er det med skumkanon til denne? er det M22 gjenger på kranzle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 067
Arild

Stemmer... m22 gjenger men MYE mer digg med hurtigkoblinger.. litt dyre men verd det 😊

Her er min kanon med m22 påskrudd original kränzle hurtigkobling.

viktig å merke seg om du kjøper kränzle at det ser ut som en normal spyler men skal legges ned under bruk så motoren får sirkulert oljen.

IMG_0222.thumb.JPG.8ed6dfee6c000b586ae2481637429f0a.JPG

Endret av Arild
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RS73    55
RS73

Kränzle, får min stemme, bruker M22 på skumkanon. Så jeg sløser sikkert bort flere sekunder på å bytte.. men risikerer ikke å skyte bilen i siden.

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    662
magne
14 timer siden, Arild skrev:

Jeg har lanse og stålarmert slange dersom du vil fortsette å fikse på fomaen din. 

785 jeg hadde. Har akkurat kasta den på hengeren men kan skru av trommel osv så kan du få alt skambillig, selv om jeg kanskje burde la være sånn at du kan få deg en kränzle 😂

Takk som byr, men har bestemt meg for at det blir kränzle i år :)

Så donerer jeg heller bort fomaen til noen som vil bytte trommel og slange, evt bare bruke den som den er med en skjøtet slange som er koblet rett på vannuttaket. Aner ikke om trommelen passer på min heller. Tror min heter 920 hvis jeg husker korrekt.

Ny slange koster ikke allverdens uorginalt i utlandet, og ny trommel fåes kjøpt i utlandet uorginalt, så man får reparert den gankse billig. Men er lei av å bruke penger på den. Nå har den levd i 10år, og selv om selve spyleren fungerer fint vil jeg heller ha noe nytt og bedre :thumbup:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 067
Arild
26 minutter siden, magne skrev:

Takk som byr, men har bestemt meg for at det blir kränzle i år :)

Så donerer jeg heller bort fomaen til noen som vil bytte trommel og slange, evt bare bruke den som den er med en skjøtet slange som er koblet rett på vannuttaket. Aner ikke om trommelen passer på min heller. Tror min heter 920 hvis jeg husker korrekt.

Ny slange koster ikke allverdens uorginalt i utlandet, og ny trommel fåes kjøpt i utlandet uorginalt, så man får reparert den gankse billig. Men er lei av å bruke penger på den. Nå har den levd i 10år, og selv om selve spyleren fungerer fint vil jeg heller ha noe nytt og bedre :thumbup:

Hehe skjønner deg godt jeg 😊

Kommer ikke til å angre på kränzle kjøp hvertfall 😊

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig