Gå til innhold
Christer

S&S BMW X3 2.0d M-Sport 2016

Recommended Posts

Christer

autowerx-logo-svart.png

Show & Shine

BMW X3 2.0 M-Sport 2016

Carbon-Schwartz
14-16. februar 2017

ss18-bmwx3.jpg

Ny uke, ny bil!

Faren til eier av Teslaen har en BMW X3 som hovedsaklig brukes til langkjøring mellom hjemmet og hytten på fjellet. Denne ble kjøpt tidlig i 2016 og har rullet drøyt 15500 km; 200 av disse er bykjøring og resten er fjellturer. Bilen har blitt pent holdt og vasket skånsomt for hånd, men faren har tatt noen mindre heldige avgjørelser hva bilpleie angår. Helt spesifikt fikk han det for seg at han skulle sette inn skinnsetene med skinnbalsam, og brukte nok til komplett interiør i hvertfall 6 biler, om ikke flere. Dette resulterte i skjemmende skjolder overalt pluss, så tiltak måtte gjøres for å få dette pent igjen. Arbeidsomfanget ble avtalt som tostegs med coating samt støvsuging, vask av flater og behandling av skinnseter innvendig, men etter litt frem og tilbake kom det frem at han lurer på å bytte inn bilen, så vi reduserte det til enstegs+voks og innvendig. Denne skulle jeg i utgangspunktet ha en uke på meg til å ta, men grunnet tung omgangssyke i huset utgikk mandagen helt akutt, og jobben ble startet tirsdag i stedet.

Utstyr denne gangen:

Forvask, vask og tørk:
Prickbort
Surfex HD ca 1:10
Tenzi Prix felgrens
Korrosol
Turtle Wax ZIP bilshampoo
Bilnerden tørkehåndkle

Polering:
Flex XC 3401 VRG
Orange Uber
Blå Scholl
Lys lilla 3D light cutting/polishing pad
Mørk lilla 3D cutting pad
Scholl S20 Black (gammel versjon)
HD Cut+

Interiør:
Scholl SPAM
Kärcher grovstøvsuger

Glass:
Sonax Glas och Fönsterputs

LSP:
Lakk: Dodo Juice Supernatural Hybrid
Felger: Swissvax Autobahn
Skinn: Gliptone Liquid Leather Conditioner
Glass: RainX (frontrute)

De siste jobbene jeg har tatt har hatt stygge mangler hva underveisbilder angår, så denne gangen var jeg bevisst på å ta bilder underveis i prosessen sånn at det ikke ble 70 førbilder, 4 underveisbilder og 30 ferdigbilder... Problemet denne gangen var at jeg glemte speilrefleksen, så alle bildene er tatt med Sony XPERIA Z5 Compact, som i utgangspunktet skal ha et rimelig greit kamera. Det er uansett ikke stor kunst dette her, så det får stå til. :)

Da jeg kom sto bilen ute og var relativt bunnfrosset. Teslamannen hadde hatt seg en kjøretur for å prøve å varme den opp, men det var jo rimelig håpløst å få nok lunk i panelene til at det skulle tine når det var minusgrader ute, så vi rygget den inn i varm garasje og lot den stå der et kvarters tid for å tine den. Alle førbildene er altså tatt etter tining.

Da sparker vi i gang med noen førbilder! :)

Skitten og fæl og full av mudder etter langtur:

dsc_1397.jpg

dsc_1398.jpg

dsc_1399.jpg

dsc_1400.jpg

dsc_1401.jpg

dsc_1402.jpg

Nok drit i vinduskarmene, hvertfall...

dsc_1403.jpg

Ser ut som at aerodynamikken er laget for å dra opp mest mulig sprut på bakluken...

dsc_1404.jpg

Dagens team. Fra venstre: Prickbort, Surfex HD, Tenzi Prix og Korrosol.

dsc_1405.jpg

Ooooog vi er i gang! -6 grader på gradestokken, og Prickbort jobber så godt den kan.

dsc_1406.jpg

Jeg fikk en flaske Tenzi Prix av _Makki_ for lenge siden, og siden jeg har flyttet en del siden den gang forsvant flasken i flyttelasset og dukket tilfeldigvis opp nylig, så da var det på tide å få testet den ut (igjen?). Jeg hadde en følelse av å ha testet denne tidligere; sprayhodet med skumgreie virket kjent og like irriterende denne gangen som den eventuelle forrige gangen jeg brukte den. Uansett, produktet er det ikke noe i veien med. Her jobber Prix med grumsete felger mens Prickbort jobber med grumsete lakk:

dsc_1408.jpg

Stemningsbilde. Det var jo en alldeles nydelig dag, med blå himmel og sol. Hadde det ikke vært så grufullt kaldt hadde det vært utepilsstemning.

dsc_1409.jpg

Okei, det var utepilsstemning...

Her har jeg spylt og pøst på Surfex, som har fått ligge lenge nok til å begynne å tørke. At solen tar såpass er jo et tydelig vårtegn i mitt hode.

dsc_1410.jpg

Nok et stemningsbilde, etter avspyling med varmt vann:

dsc_1411.jpg

Korrosol på lakk og felger:

dsc_1412.jpg

Skjedde lite her...

dsc_1413.jpg

Og ENDA et stemningsbilde etter avspyling og vask og nok en avspyling. Og nei, jeg ble åpenbart ikke lei av å se bilen stå og dampe for seg selv...

dsc_1414.jpg

Nok damping, på tide å få trallen inn. Trallalatrill og så var den inne og tørket med et Bilnerden tørkehåndkle. Skjønt, det heter sikkert North Detailing i disse dager, men mitt er gammelt og dermed et Bilnerdenhåndkle. Nok reklame der, tenker jeg.

Byggtørkeren sto på full guffe, så i løpet av få minutter var det sydenstemning og t-skjortevær i garasjen. Det betyr inspeksjonsbilder!

Holos og swirls på bakdør førerside:

dsc_1415.jpg

dsc_1417.jpg

dsc_1418.jpg

Sideskjørt førerside:

dsc_1419.jpg

Bakfangeren så ikke ut i måneskinn, og hvertfall ikke i direkte LED-lys. Det var mye subbemerker over kanten, og jeg og Mr. Tesla lurte på hvor slappe foreldrene hans var som ikke klarte å løfte ting inn i bilen. Etterhvert kom det for en dag at faren, som liker å dra og fiske i elver og slikt, sitter på bagasjeromskanten når han tar på seg vadestøvlene, og det er grunnen for slitasjen.

dsc_1422.jpg

Og head-on:

dsc_1423.jpg

Flere merker på bakfangeren:

dsc_1424.jpg

dsc_1425.jpg

dsc_1426.jpg

Jeg lusket videre rundt bilen og fant mer moro; her på bakdør passasjerside:

dsc_1427.jpg

Måtte prøve på en artistisk vinkel igjen... funket ca like dårlig som sist. :)

dsc_1431.jpg

Tungt oksyderte pyntelister:

dsc_1429.jpg

Tjafs på framskjerm:

dsc_1430.jpg

Riper og steinsprut på frontfanger:

dsc_1432.jpg

dsc_1433.jpg

Foppallmerke på panzer:

dsc_1437.jpg

50/50 etter en runde Scholl S20 Black:

dsc_1439.jpg

Dette var jo ikke bra nok, så jeg fant frem litt tyngre skyts. polishduden sendte meg en pakke med ymse polish og pads for en stund siden, så jeg tenkte dette var en bra anledning for å teste noe av dette. Jeg pakket ut en mørk lille 3D cutting pad og plorpet på noen dråper HD Cut+, og fyrte i gang med Flex roterende sånn for å gå hardest mulig til verks med en gang. Dette førte til latterlige mengder holos, men mye av ripene forsvant. Jeg flyttet så paden til Flex DA og kjørte en runde til, og ripene forsvant enda mer. Nok en runde, og enda litt mer usynlige riper, og så avsluttet jeg med Scholl S20 Black på oransje Uber. Da ble det sånn:

dsc_1441.jpg

Ser jo en hel del bedre ut enn før:

dsc_1443.jpg

dsc_1445.jpg

Fremdeles litt synlige i riktig lys og vinkel, men jeg kom frem til at det gjerne kunne være noe lakk igjen til salgsklargjøringen jeg allerede har fått bestilling på.

dsc_1444.jpg

Shiny...

dsc_1446.jpg

Moving along... ferdig med framskjermen og skal begynne på passasjerdør foran. Her var det rikelig med swirls og holos:

dsc_1448.jpg

Sideskjørtet hadde også hatt bedre dager:

dsc_1449.jpg

Døren ble jo bra, den. Glemte å ta bilde av sideskjørtet, men det ble bra det også :)

dsc_1450.jpg

dsc_1451.jpg

50/50 på B-stolpen:

dsc_1456.jpg

Og ferdig:

dsc_1457.jpg

Bakdør, bakskjerm og tak bød ikke på noen utfordringer eller anledninger til gode 50/50, så vi hopper direkte til bakluken. Her var det litt å ta tak i. Før:

dsc_1458.jpg

Etter:

dsc_1459.jpg

Bakluken på X3'ene har en tåpelig innknekt kant nederst på luken, og her var det en del merker. Før:

dsc_1460.jpg

Etter:

dsc_1461.jpg

Bakfangeren bød på rikelig med muligheter for gode før/etter og 50/50-bilder.

Ripekavalkade:

dsc_1462.jpg

dsc_1463.jpg

dsc_1464.jpg

dsc_1465.jpg

En frekk 50/50:

dsc_1466.jpg

And done (på toppen):

dsc_1467.jpg

Kanten av fangeren så rimelig trist ut, så det måtte man gjøre noe med.

dsc_1470.jpg

50/50 som kunne vært bedre...

dsc_1471.jpg

Så vi taper opp en til siden vi er så godt i gang. Og med "vi" mener jeg "jeg".

dsc_1472.jpg

Nå hadde det jo vært fint om jeg hadde hatt et bra bilde av hvordan det ble, men det klarte jeg jo ikke siden jeg fikk poleringsmiddel på kameralinsen, så dette er det beste. Resten ble bare uklare og tåkete før jeg skjønte hva som hadde skjedd.

dsc_1473.jpg

Yeah well, sånn går det. Bakfangeren hadde flere merker jeg kunne ta for meg:

dsc_1476.jpg

dsc_1478.jpg

dsc_1479.jpg

Etter en del gnuring ble det greit, men de fleste merkene var for dype til at jeg fikk gjort noe fornuftig med dem uten grovere skyts og/eller sliping.

dsc_1481.jpg

dsc_1482.jpg

dsc_1483.jpg

dsc_1484.jpg

Bakskjerm førerside hadde jo litt holofjas som trengte oppmerksomhet, og det fikk det, og sånn ble det:

dsc_1494.jpg

Bakdøren hadde også noe som kunne minne om holos, men sannsynligvis var subbemerker:

dsc_1495.jpg

dsc_1496.jpg

dsc_1497.jpg

Det endte opp helt innafor:

dsc_1498.jpg

Resten av døren var ganske beswirlet også:

dsc_1500.jpg

Ble helt ok:

dsc_1502.jpg

Mens jeg holdt på med bakdøren så jeg en stygg jævel av en ripe på fordøren. Det rev og slet i OCD'en min og tok all viljestyrke jeg hadde for ikke å hoppe rett på ripen med en gang, men jeg klarte å besinne meg. Såvidt.

dsc_1503.jpg

dsc_1504.jpg

Sideskjørtet her hadde også sett bedre dager:

dsc_1505.jpg

dsc_1506.jpg

Klarte selvsagt ikke å huske å ta etterbilder av disse, men ripen på døren forsvant og sideskjørtet ble 80 ganger bedre.

Så fant jeg nok en ripesnik på forskjermen:

dsc_1507.jpg

...og den husket jeg å ta bilde av etterpå:

dsc_1508.jpg

Ble greit blankt på resten av skjermen også:

dsc_1512.jpg

dsc_1513.jpg

dsc_1514.jpg

dsc_1515.jpg

dsc_1516.jpg

Ripe? Hvilken ripe?

dsc_1517.jpg

Bling-bling!

dsc_1522.jpg

Jeg avsluttet dagen med å knote litt på frontfangeren. Her var det noen riper jeg hadde lyst å få vekk:

dsc_1523.jpg

dsc_1524.jpg

Etter to runder S20B, to runder HD Cut+ på lys lilla pad og en avsluttende runde S20B etter fastbrent HD Cut+-polish ble det sånn. Ripene er fremdeles litt synlige fra den vinkelen jeg tok bildet i, men ikke ellers, så jeg sa meg fornøyd med dette og tok kveld.

dsc_1528.jpg

dsc_1529.jpg

Dagen etter kjørte jeg ferdig frontfangeren uten flere nevneverdige begivenheter, og så var det ut for spylings. I god Bergenstradisjon regnet det jo, men oppsiden med dette var jo at det betydde plussgrader og lang virketid for Surfexen mens jeg koblet spyler.

dsc_1530.jpg

Vel inne i garasjen igjen ble bilen tørket med et tørkehåndkle fra en tidligere nevnt forhandler, og ettertørket med kluter fra samme forhandler. Så satte jeg i gang med voksing. Valget i dag falt på Dodo Juice Supernatural Hybrid, hovedsaklig av to grunner:

1. Jeg hadde ikke lyst på en tredagers hodepine igjen
  2. Jeg har veldig god erfaring med DJSNH og har fått 8-12 måneders effektiv funksjonstid på egne biler
  3. Den er luktfri

Ferdig med drøyt halve bilen kom jeg til førersiden av bakfangeren, der jeg oppdaget en lang jævel av en ripe, og kunne ikke skjønne hvordan jeg hadde oversett den tidligere. Litt tankearbeid konkluderte med at slangen fra høytrykksspyleren måtte ha vært borti da jeg sloss litt med den for å få kveilet den ut, og så har et sandkorn hengt med og skrapt opp lakken. Fookin' bollocks!

dsc_1531.jpg

dsc_1532.jpg

dsc_1533.jpg

Jaja, ingenting annet å gjøre enn å finne frem maskinen igjen. Jeg gikk for HD Cut+ på 3D cutting pad på Flex DA, max pooowwwwwwwwwweeeeeeeeeeeer og tre runder senere var ripen dempet til ubetydelig. Jeg avsluttet med en seiersrunde S20B på oransje Uber for blingbling og la på voks.

dsc_1535.jpg

Lett henslengt på panseret i utfordrende positur:

dsc_1537.jpg

Da var det tid for kaffe!

Og så var det tid for interiør!

Før:

dsc_1538.jpg

dsc_1539.jpg

dsc_1540.jpg

Boksen i midtkonsollen avslører hvilken aldersgruppe eier av bilen tilhører...

dsc_1541.jpg

dsc_1543.jpg

Innsteget så ikke ut:

dsc_1544.jpg

Litt bedre bak:

dsc_1545.jpg

Flekkete skinnseter:

dsc_1546.jpg

Bagasjerommet fløt over av plastsekker:

dsc_1548.jpg

Passasjerside bak:

dsc_1551.jpg

Flekker av ... noe... på setene:

dsc_1550.jpg

Foran:

dsc_1552.jpg

Ruten var ikke helt gjennomsiktig:

dsc_1553.jpg

Det gjaldt forsåvidt de andre rutene også...

dsc_1554.jpg

dsc_1555.jpg

Etter en gnukkings med Sonax Glas- och Fönsterputs ble det vesentlig mye bedre; nå går det faktisk an å se hvor man kjører!

dsc_1556.jpg

dsc_1557.jpg

dsc_1558.jpg

dsc_1559.jpg

Bagasjerommet fikk seg en strigling:

dsc_1562.jpg

Plastposene ble brettet pent sammen og plassert i lommen til venstre sammen med hjulkrysset. Spylservæskedunken ble plassert i rommet til høyre, og refleksvesten, slepetauet og dekkskummet ble plassert i strikken til høyre mot baksetene.

Alle harde flater ble vasket med Scholl SPAM, inkludert dørkarmer. Skinnsetene ble også vasket med SPAM, tørket, og deretter satt inn med Gliptone Liquid Leather Conditioner. Skinnet i dørsidene fikk samme behandling.

dsc_1563.jpg

dsc_1564.jpg

Pling!

dsc_1565.jpg

Ferdigbilder:

dsc_1566.jpg

dsc_1567.jpg

dsc_1568.jpg

dsc_1569.jpg

dsc_1570.jpg

dsc_1571.jpg

dsc_1573.jpg

dsc_1574.jpg

dsc_1576.jpg

dsc_1578.jpg

dsc_1579.jpg

dsc_1580.jpg

dsc_1581.jpg

dsc_1582.jpg

dsc_1583.jpg

dsc_1584.jpg

Ting som ble gjort, men ikke tatt bilde av:

• RainX på frontrute
  • Autobahn på felger

Ting som ikke ble gjort og ikke tatt bilde av:

• Gnukk av eksosstussen

Kjørte den så ut i regnet for å få noen frekke beadingbilder (og bilder i dagslys):

dsc_1585.jpg

dsc_1587.jpg

dsc_1588.jpg

dsc_1589.jpg

dsc_1590.jpg

dsc_1592.jpg

dsc_1593.jpg

dsc_1594.jpg

Stram, fin beading fra Supernatural Hybrid:

dsc_1591.jpg

dsc_1595.jpg

Tidsbruk:

Tirsdag: 10:00-16:00 (6t)

Onsdag: 09:20-15:30 (6t10m)

Torsdag: 09:00-16:00 (7t)

Totalt: 19 timer (og 10 minutter, men kaffepauser, etc blabla rundes ned)

Bilder tillates ikke brukt uten skriftlig tillatelse.

Takk for oppmerksomheten!

• DCN Poeng 33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Herlig Christer! En bil som virkelig trengte det! Håper produktene svarte til forventningene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johans

herlig, denne ble strammet opp kraftig ja! flott s&s til morgenkaffen :thumbup:

Fikk kjørt litt Flex Da selv her om dagen, og vil påstå dette er veldig kurrant til 1-stegs da den har kraften til roterende på buede paneler osv men avslutter uten å være så redd for holos på mørk lakk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders MK

Meget bra! Stor fryd for trøtte morraøyne, denne og litt kaffe gjorde susen :) Litt skummelt hva et lite år kan gjøre med en bil (uten at denne var blant de verste forøvrig).

Endret av Anders MK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pusene

Herlig jobb, og som alltid en underholdene beskrivelse! Super lesing mens jeg inntar lunch!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Kjempeflott jobb på en fin X3 :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sortehaug

Du supplementerte morgenkaffien strålende med denne s&s`en altså :) Finfint levert og du har veldig bra write-up! Noe som bidrar sterkt til at man kan lære og å få inspirasjon av :) Good stuff! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer
5 timer siden, polishduden skrev:

Herlig Christer! En bil som virkelig trengte det! Håper produktene svarte til forventningene!

Utgangspunktet var ikke helt forferdelig og lakken var grei å jobbe med, så alle ble fornøyde. Det er mer å hente på ripefjerning, så ved neste korsvei blir det to steg og litt fundering på LSP.

Produktene jeg fikk av deg virker bra, men jeg merket at jeg trenger noe mer tid på å bli helt kjent med dem, teste litt combos og sånt. Hittil har jeg jo bare kjørt Schollprodukter, så det er egentlig det eneste sammenligningsgrunnlaget jeg har. Kan bli spennende. :)

3 timer siden, Johans skrev:

herlig, denne ble strammet opp kraftig ja! flott s&s til morgenkaffen :thumbup:

Fikk kjørt litt Flex Da selv her om dagen, og vil påstå dette er veldig kurrant til 1-stegs da den har kraften til roterende på buede paneler osv men avslutter uten å være så redd for holos på mørk lakk. 

Flex DA er en flott maskin jeg bruker til det meste. Eneste som kunne vært forbedret på den er litt mindre hode og litt større utkast, men siden den er tvangsdrevet er det ikke mulig å ha større utkast (blir for ustabil og for mye slitasje på drivverket, i følge Flex). Men for all del, det er en kanonmaskin slik den er, utrolig allsidig, og det at jeg har brukt den på samtlige jobber jeg har gjort sier jo litt om hvor godt jeg liker den.

2 timer siden, Anders MK skrev:

Meget bra! Stor fryd for trøtte morraøyne, denne og litt kaffe gjorde susen :) Litt skummelt hva et lite år kan gjøre med en bil (uten at denne var blant de verste forøvrig).

Takk for det :)

Som sagt var utgangspunktet rimelig greit, stort sett bare swirls, etpar RDS og noen få spøkelser.

2 timer siden, Pusene skrev:

Herlig jobb, og som alltid en underholdene beskrivelse! Super lesing mens jeg inntar lunch!

Bra du likte den :)

1 time siden, alexanderst skrev:

Kjempeflott jobb på en fin X3 :) 

Takker og bukker :)

1 time siden, Sortehaug skrev:

Du supplementerte morgenkaffien strålende med denne s&s`en altså :) Finfint levert og du har veldig bra write-up! Noe som bidrar sterkt til at man kan lære og å få inspirasjon av :) Good stuff! 

Takk for det! Jeg prøver å ha en underholdende stil som samtidig inneholder nok informasjon til at noen lærer noe av det. Jeg ser jeg ikke skrev noe om hvordan jeg kjørte eller sånt, men det var da Flex DA, oransje Uber og Scholl S20 Black på hele bilen, og litt grovere her og der ved behov. Cruisekontrollen lå stødig på 5-tallet fra start til mål. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ONYX

Flott jobb og S&S:thumbup:

Var ikke helt ille i lakken denne vil jeg si, kontra en 7mnd gammel tilsvarende jeg så på her om dagen.. Nesten så jeg trodde eier skrønet:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsen

Nice :thumbup:

Hvor varmt vann (ca) har du for at det ikke skal fryse når det er 6 minus? Lunket håndvasktemperatur eller varmere? Vet du om det er noen fare knyttet til å spraye på for varmt vann på iskald lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
D.Mikalsen

Mye morro fra Autowerx her på S&S tråden når en ikke har vært innpå en liten stund, veldig kjekt å se samt at det er gode S&S med masse bilder :thumbup: Denne X3 ble lekker. Grønn knapp! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer
19.2.2017 - 11.21, Prinsen skrev:

Nice :thumbup:

Hvor varmt vann (ca) har du for at det ikke skal fryse når det er 6 minus? Lunket håndvasktemperatur eller varmere? Vet du om det er noen fare knyttet til å spraye på for varmt vann på iskald lakk?

Varmtvannsspyleren leverer 80 grader ut av dysen, men på 2-3 meters hold er det bare krantemperatur på det på grunn av forstøving. Til håndvask liker jeg å ha vannet så nært temperaturen til omgivelsene som mulig, men når det er minusgrader sier det seg selv at det ikke blir noe digg, så da går jeg for ca 30 grader i bøtten.

Varmt vann på kald lakk skal i utgangspunktet ikke være skummelt, men som nevnt over avtar temperaturen på vannet ut fra dysen dramatisk over 1-3 meter. Jeg anser det ikke som problematisk å spyle (is)kald lakk i så måte. Jeg er litt forsiktig på glass og prøver å varme det opp over noe tid for å unngå at det sprekker.

18.2.2017 - 23.04, ONYX skrev:

Flott jobb og S&S:thumbup:

Var ikke helt ille i lakken denne vil jeg si, kontra en 7mnd gammel tilsvarende jeg så på her om dagen.. Nesten så jeg trodde eier skrønet:D

Takk for det :)

Nei, lakktilstanden var egentlig helt okei. Den hadde nok ikke sett så bra ut om den hadde gått i bytrafikk. :)

25.2.2017 - 11.45, Freakshow skrev:

Lekker jobb! :D

Takker :)

1.3.2017 - 21.26, D.Mikalsen skrev:

Mye morro fra Autowerx her på S&S tråden når en ikke har vært innpå en liten stund, veldig kjekt å se samt at det er gode S&S med masse bilder :thumbup: Denne X3 ble lekker. Grønn knapp! :)

Takker så mye :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig