Gå til innhold
Arild

Voks eller Coating på hvit bil.

Recommended Posts

Arild

Har kjøpt meg en særdeles strøken hvit bil. 

Skal kjøre noen steg på den for å få den 110% når jeg får den.

men så er det dette maset med voks da. 

Har endel forskjellig deriblant sv shield, fusso og et par andre vokser men har sett på dette med coating.

Er jo såklart ute etter både glans og holdbarhet.

nå har jeg lite erfaring med coating men hva anbefales der, eller anbefales det i det hele tatt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar

Er du ute etter holdbarhet og noe som tåler litt kjemi og vask er det coating som er veien og gå.

Her har du mange typer å velge i som er enkle og legge selv om du ikke har noe erfaring. Max Protect sine coatinger er fine, Carpro UK og helt sikkert flere.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsen

Jeg har ikke brukt coating før, men ville gått for coating uansett var jeg deg.

Jeg har en hvit bil selv og brukte Swissvax Shield før. Byttet så til en Swissvax for hvit lakk for å se om det ble "hvitere" eller mer dybde i lakken. Gjorde ikke det. Bortkastede penger på et markedsføringstriks. Synes også det er ekstremt lite dybde i den hvitfargen jeg har sammenlignet med fargede biler, så voks ser jeg igrunn på som bortkastede penger. Det blir blankt, men ikke mer.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Satt å så på gtechniq video i går for påføring av coating. 

Krever jo endel da for å få det 100%, men er jo gøy når det holder lenge også. 

Men nå vasker jo jeg bilen lett flere ganger i uka. Hvordan holder coatingen på mye vask? Er ikke noe stress å legge voks noen ganger i året heller da, det er jo litt kos også 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne

Trenger jo bare legge coating en gang i året, enda sjeldnere hvis du kjører lite.

God holdbarhet på coating sammenliknet med voks. En coating som tåler kjemi kan holde godt over et år selv med vask og avfetting flere ganger i uka.

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar

Jeg har en god kunde som har prøvd flere typer coating som jeg har lagt på flere av hans biler, Gtechniq C1+ EXO v2, Modesta BC-04 og nå Max Protect V1 på en av bilene og Max Protect V1 + UNC-R 1.5 på den andre.

Kunden vasker hyppig i maskin med børster og har estimert 150-160 vask i løpet av et år. Alle coatingene jeg har lagt har fungert ypperlig, selv etter over ett år og etter full nedvask. Bilene har da ikke hatt noen form for nedvask og quickdetail spray i mellomtiden.

Med slik "mishandling" blir det selvsagt litt vaskeriper, men overraskende lite i forhold til hva lakken utsettes for. Kjører man god vaskerutine med gode produkter og håndvask vil man ha en bil som ser meget bra ut ganske lenge før man trenger å polere eller legge ny coating.

• DCN Poeng 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjarne S

Hvordan er glans og dybde på coating i forhold til voks da,er den like bra eller bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Skal ha en full shine på min egen nå snart.

har handlet gtechniq crystal serum light til den så får vi se hva resultatet blir :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jonas88
Skal ha en full shine på min egen nå snart.
har handlet gtechniq crystal serum light til den så får vi se hva resultatet blir  

Oppdater oss da Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild
2 minutter siden, Jonas88 skrev:

Oppdater oss da Arildemoji39.pngemoji41.png

Jada... kommer full s&s når den blir tatt :) 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig