Gå til innhold

Kjemi til karcher understellspyler.


2my

Recommended Posts

Forleden kom jeg over et tilbud på Obs bygg jeg ikke klarte å motså, en karcher understellspyler vogn til høytrykkspyler. Førpris 1690,- tilbudspris 490,- Siden Jeg alltid syns det er så kronglete å få spylt under, tenkte jeg dette måtte da være et godt kjøp. Noen som bruker denne? Evnt gode eller dårlige erfaringer?

Og sist men ikke minst, så fulgte det med en understell voks, men blir ikke mye klok av bruksanvisning på denne. Står kun at den skal påføres med integrert såpebeholder. Noen som vet om denne skal spyles av igjen, virketid etc? Eller i beste fall har tips til andre måter å vaske/ behandle under bilen på? Ville det feks være totalt bortkastet etter avspyling og vask å eventuelt behandle med wetcoat/purityx/hydrofobic snowfoam o.l?DSC_0101.thumb.jpeg.4254747136aaa72b2743DSC_0102.thumb.jpeg.a6bc2efed32b7601cb72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kupp til den prisen!

Jeg får løsnet masse grus mm. når jeg bruker den, og har benyttet både ren surfex og autoglaze power wash som skum. Har ikke testet medfølgende voks da jeg har mercasol og tipper den trumfer. Jeg ville ikke spylt av etter påføring, det spiller jo ingen rolle med skjolder under? virkningen er nok uansett minimal, og jeg har aldri sett voksen bli solgt løst. Vær obs på at skumsprøyta går veldig fort tom, så beveg deg raskt.

Har aldri fått inspisert under etterpå så jeg skal ikke påstå det er gullende rent, men det stopper å renne møkk etter en stund så noe godt må den gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Har en slik underspyler selv. Den er genial:)

Jeg pleier å legge på såpe under bilen først, og la den løse opp dritten. Mest aktuelt ved vårrengjøringen for å bli kvitt mest mulig av salt og møkk. Bruker nerta i såpebeholderen.

 

Voksen har jeg ikke vært borti.

Men å legge en eller annen våtvoks som er mulig å blande ut med vann etter vask er nok ikke dumt for understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at noen hadde gode erfaringer med underspyleren [emoji106] Da ble det med ett et enda bedre kupp for meg! Kjekt å ha når en har tatt et valg om å aldri mer bruke børste vaskehaller. Eneste jeg har savnet med vaskehaller er underspyling. Takker for tilbakemeldinger [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, erikstein skrev:

Finnes denne med overgang til Kränzle?

Jeg bruker overgang fra nilfisk selv. Eneste å være obs på er at denne er laget for opp til K7, så kraftigere spylere kan være et problem med vannmengde/trykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbudet var på Obs bygg Haugesund. Det var sånn romjuls salg der de solgte karcher K7 full kontroll premium til 3490,- og denne underspyleren til 490,-

Så for kr 3980,- følte jeg at jeg fikk MEGET mye for pengene. Vet det er delte meninger om Karcher men jeg syntes prisen var så god.

Snakket med en som jobbet der som sa de hadde fått et parti med begge deler som skulle selges til kampanje pris. Regner med tilbudet er over nå, så sant det ikke er januar salg da [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mye for pengene da :) Koster vel normalt i underkant av 6000,- den spyleren. Så dette kjøpet kan du absolutt være fornøyd med! :D 

Har en karcher K.5700 i tillegg til en nilfisk P160.

Eneste jeg har å utsette på den er selve slangen.. Den vurderer jeg å få byttet ut med en stålarmert slange på swedol eller lignende. 

Slangen er 10m, men krøller seg såpass sammen at det virker ikke så mye mer enn 3m. 

Måtte prøve å ringe alle obs byggene i nærområdet her nå. Fra stavanger til bryne, men koster visst 1690,- igjen. :mellow:

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
54 minutter siden, erikstein skrev:

Finnes denne med overgang til Kränzle?

Fåes på ebay. En engelsk ebay butikk selgerstort sett alt mulig av overganger og reservedeler. Preassurewasherparts eller noe slikt heter butikken på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, erikstein skrev:

Utmerker, da skal jeg undersøke litt :)

 

Eventuelt om min spyler er for kraftig, kan jeg skaffe en billig Karcher som jeg kan bruke til underspyling.

 

Det hørtes unødvendig dyrt ut. ;) 

Er du litt nevenyttig og kan eller kjenner noen som kan sveise så kan du lage underspyler selv. Jeg sveiset meg egen med 2 lengder rør. 

Et som går akkurat imellom hjulene med flere dyser som hører til høytrykk og hjul fra jula på endene. Sveiset bare et langt rør med en bøy på med skrukobling på enden. 

Fungerer som bare det. Spyler hele undersiden på bilen på noen få sekunder. Fungerer mye bedre enn karcher sin underspyler som vi har på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Madas skrev:

 

Det hørtes unødvendig dyrt ut. ;) 

Er du litt nevenyttig og kan eller kjenner noen som kan sveise så kan du lage underspyler selv. Jeg sveiset meg egen med 2 lengder rør. 

Et som går akkurat imellom hjulene med flere dyser som hører til høytrykk og hjul fra jula på endene. Sveiset bare et langt rør med en bøy på med skrukobling på enden. 

Fungerer som bare det. Spyler hele undersiden på bilen på noen få sekunder. Fungerer mye bedre enn karcher sin underspyler som vi har på jobb.

Kunne du lagt ut bilde(r) av den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hirobofly skrev:

Kunne du lagt ut bilde(r) av den? 


Ja når jeg er innom jobb engang. Har permisjon med barn nå. :P
Skal prøve å få til en rask paint av den så du ser ca. 

Endret av Madas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Madas skrev:


Ja når jeg er innom jobb engang. Har permisjon med barn nå. :P
Skal prøve å få til en rask paint av den så du ser ca. 

Suverent!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...