Jump to content
Sign in to follow this  
Adriantho

Hverdagslig vask av interiør

Recommended Posts

Adriantho

Heisann :) er ny i denne verdenen her, og har ikke så mye peiling. Bare lurte på om hvem produkter dere anbefaler til den hverdagslige vasken av interiøret ?

einarhelge

Velkommen til denne verdenen

Microfiber (MF) tar støv, med vann tar den litt mer. Fett og lignende løser du opp med en avfetting/sterk såpe og tørker bort med MF.

Hvis du ikke har kjøpt bilpleieprodukter enda så kan du fint bruke zalo og jif for å si det sånn

Hvis det er produkter til spesifikke oppgaver du vil ha tips om så si fra!

Adriantho
Velkommen til denne verdenen

Microfiber (MF) tar støv, med vann tar den litt mer. Fett og lignende løser du opp med en avfetting/sterk såpe og tørker bort med MF.

Hvis du ikke har kjøpt bilpleieprodukter enda så kan du fint bruke zalo og jif for å si det sånn

Hvis det er produkter til spesifikke oppgaver du vil ha tips om så si fra!

Takk skal du ha :D

Har ikke kjøpt noe for interiøret enda. Men tenkte på å kjøpe noe til å vaske alcantara seter feks :) har du noen glass rens å anbefale også ?

einarhelge

Bruker zalo blandet med varmt vann i et lite kar, fukter en klut i dette og går over vinduene. Da får du bort fett som gjerne skaper dugg på innsiden.
Etterpå går jeg over med en glassrens, for å fjerne filmen som blir igjen etter zalo.

Alcantra og glass -rens får du hos de fleste bilpleiefirmaene her på forumet, dersom du tenker å handle inn litt ting til bilen så tar du bare alt hos samme firma så sparer du på frakten
Eller enda bedre, dra innom en av butikkene hvis du bor i nærheten!

• DCN Point 2

Adriantho
Bruker zalo blandet med varmt vann i et lite kar, fukter en klut i dette og går over vinduene. Da får du bort fett som gjerne skaper dugg på innsiden.
Etterpå går jeg over med en glassrens, for å fjerne filmen som blir igjen etter zalo.

Alcantra og glass -rens får du hos de fleste bilpleiefirmaene her på forumet, dersom du tenker å handle inn litt ting til bilen så tar du bare alt hos samme firma så sparer du på frakten
Eller enda bedre, dra innom en av butikkene hvis du bor i nærheten!

Okey :) får prøve meg litt frem ! Takk for svar :D

roddis

Jeg bruker Meguiar's quik interior detailer med en god mikrofiber til generell støvtørk og smådrid. Meguiars sin glassrens er bra til glass. Fås på Bilxtra.

Edited by roddis

kaw

Jeg renset nylig Alcantara i min bil med koch chemie pol star. Var veldig fornøyd med den.

Viktig å tenke på med Alcantara er at du jobber det forsiktig inn med en fin børste. Ikke noe grov skrubb til det. Så tørker du opp igjen med microfiber klut.

Er det behov for dyprens så kan du bruke rensemaskin. Men det ville jeg gjort kun ved stort behov.

Er det nupper kan du bruke en vanlig elektrisk nuppefjerner.