Gå til innhold
E220-CDI

Maskin for våtrens av seter?

Recommended Posts

E220-CDI

Jeg har noen flekker på setetrekkene samt noen på gulvteppet. Derfor trenger jeg en "tepperenser" som er ganske kraftig.

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sondresvan

Når jeg rensa setene mine, brukte jeg en mini-dampmaskin til en snau høvding, og en støvsuger for vått, kjøpt på lidl for mange år siden. Såpa hadde jeg i en kwazar sprayflaske og spraya på. Jobbet inn med børste og dampet sete. Etterpå var det bare å suge opp vann og spyle en gang med rent vann. Gikk som en lek!
Ligger et litt mer beskrivende innlegg i tråden om bilen min (link i signaturen min)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
INSANITY Detailing

Selv er jeg veldig fornøyd med Würth sin SEG10, fåes hos Würth selvsagt, men også hos Concours.no :) Den  er liten, og kraftig, noe som passer ypperlig, for den jeg hadde før var enorm. Ulempen er at den tar ikke mer enn 3L vann av gangen, (oppsamleren klarer mer, men man tømmer jo denne regenmessig, forøvrig kun gått tom for meg et par ganger når jeg har tatt alt i bilen med den, eller når jeg har renset sofaer og annet inventar i huset), fordelen er god byggkvalitet og den er jo laget til til bilbransjen. Tror også det er Kärcher som lager for Würth når jeg tenker meg om, så du kan skaffe reservedeler fra begge leverandørene eller deres forhandlere :) Prisen er dog litt stiv, men jeg har trua på at den varer lenger enn mye annet på markedet :) Dog det kan være min "gammeldagse" tankegang :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind78

Hvordan er koblingene på Wurth sin modell? 

Har  rg 2000 modellen som det refereres til i innlegg over her. Der gikk vannkoblingen mellom munnstykke og slange i stykker etter ett år. 

Hele maskinen bærer preg av litt simple "billige" løsninger. 

Fungerer bra når alle koblinger er tette men nå vurderer jeg å gå opp ett hakk og kjøpe Wurth.

Men vil ikke ha de billige simple plastkoblingene en gang til. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blankbil / polishduden
Har  rg 2000 modellen som det refereres til i innlegg over her. Der gikk vannkoblingen mellom munnstykke og slange i stykker etter ett år. 
Fungerer bra når alle koblinger er tette men nå vurderer jeg å gå opp ett hakk og kjøpe Wurth.

Send meg en pm på hva du får av pris så kan jeg sjekke hva jeg får den for. Har rabattavtalen til Powercontrol på meg hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
INSANITY Detailing
2 hours ago, Øyvind78 said:

Synes koblingene er gode, de er fremdeles plast, men føles ikke billige ut på noen måte. Men nå tar ikke jeg mine av og på så ofte. Uansett så er ny slange (både oppsug og vann i en) 559,- eks. mva uten rabatter :) Så det er jo ikke så galt dersom den skulle gå i stykker. Min er dog flittig brukt nå i 8 måneder (fra mars i år), og bærer ingen preg av det :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E220-CDI

Takk for mange gode forslag! Det ser ut som om jeg ender på Foma Mimo, rett og slett siden den koster mindre enn Würth SEG 10 og den ser ut til å dekke mitt behov.

Oppfølgingsspørsmål: hva anbefales av enkelt og greit produkt for å få vekk flekkene? På setene er det vel kaffe og cola som jeg regner med er lett å fjerne, men i bagasjerommet et det noen flekker som virker å være noe slags fett/olje-greier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS

Jeg hater å bruke Mimo, rett og slett på grunn av plasseringen av vanntanken. For en idiotisk ide. RG2000 er faktisk en god maskin for prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8
52 minutter siden, DavidRS skrev:

Jeg hater å bruke Mimo, rett og slett på grunn av plasseringen av vanntanken. For en idiotisk ide. RG2000 er faktisk en god maskin for prisen. emoji5.png

No har eg Rg2000 men kjøpt Mimo, og skal bli kjekt å se om eg blir erritert over plaseringen av tanken, det var 1 minus eg også såg, får se om det blir det i praksis å, likte veldig godt RG2000 men no svikter pumpa for vann når eg bruker den i lengre perioder, da må eg vente 20 min så den får kjølt seg ned så, er det tut å kjør.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf

Würth SEG 10 er samme maskin som Kärcher puzzi 8/1, og f.eks Maxbo Hvam selger kärchern til omtrent 8 tusen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig