Gå til innhold
Diesel

Alpha garasjeport åpner

Recommended Posts

Diesel

Hei, har en Infra Alpha 800 garasjeportåpner som jeg skulle hatt en ekstra fjernkontroll til. Noen som vet hvilken frekvens disse går på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne

Har du prøvd å lese av på selve portåpneren? Det er et krav at alle ting som sender mottar radiobølger skal ha oppgitt frekvens den sender på.

Ellers ville jeg prøvd å søke på ebay etter ekstra portåpnere, fikk tak ekstra til min gamle der for et og annet år siden, selv om portåpneren nok var nærmere 20 år gammel.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Diesel

Beklager, trodde jeg hadde lagt ved dette. Så vidt jeg ser er det ikke oppgitt frekvens på den?

IMG_1585.JPG

IMG_1586.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein

Et raskt søk på gåggel ga dette.

31 Specifications Voltage: 220 - 240V, 50Hz or 110 - 120V, 60Hz (subject to consumer area) Motor: 24V DC Rated Power: 90W (CASAR600) / 120W (CASAR800) Light Power: 230V or 120V, 10-25W (subject to consumer area) Operation Speed: 120mm/s Frequency: 433.92MHz or 315MHz (subject to consumer area) Standby Power: <8W Rated Force: 200N (CASAR600) / 300N (CASAR800) Max. Force: 600N (CASAR600) / 800N (CASAR800)

Brodern kjøpte to slike for 5 år siden (tilnærmet like). De funger fint ennå:

http://www.ebay.com/itm/Garage-Door-Remote-Control-Duplicator-key-Cloning-Gate-Key-433-92mhz-433mhz-/282036390197?hash=item41aaadc935:g:lIgAAOSwZkJURiVO

Endret av erikstein
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Diesel
2 timer siden, erikstein skrev:

Et raskt søk på gåggel ga dette.

31 Specifications Voltage: 220 - 240V, 50Hz or 110 - 120V, 60Hz (subject to consumer area) Motor: 24V DC Rated Power: 90W (CASAR600) / 120W (CASAR800) Light Power: 230V or 120V, 10-25W (subject to consumer area) Operation Speed: 120mm/s Frequency: 433.92MHz or 315MHz (subject to consumer area) Standby Power: <8W Rated Force: 200N (CASAR600) / 300N (CASAR800) Max. Force: 600N (CASAR600) / 800N (CASAR800)

Brodern kjøpte to slike for 5 år siden (tilnærmet like). De funger fint ennå:

http://www.ebay.com/itm/Garage-Door-Remote-Control-Duplicator-key-Cloning-Gate-Key-433-92mhz-433mhz-/282036390197?hash=item41aaadc935:g:lIgAAOSwZkJURiVO

Floott, takk :) Hvordan fungerer knappene egentlig? Har de forskjellige funksjoner eller er det samme som skjer på alle knappene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly

433Mhz er båndet som er lovlig i Norge for slike formål.-De aller fleste portåpnere er på denne frekvensen, samme med åpner til sentrallås på bil, etc.

Ville nok prøvd en universal sak og sett om denne kan programmeres opp imot enheten.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vaajaren

Kjøp evt en GSM gate opener, du må dog ha inngang for fysisk bryter på åpneren. Har den det er GSM løsningen gull; du godkjenner hvilke telefonnummer som skal kunne åpne og lukke porten, setter inn et simkort med kontantabbn. Når du ringer på porten får du ett ring før den så avviser samtalen og porten går opp/ned. Veldig flott løsning fremfor masse kontroller om man er mange som bruker porten.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Diesel
11.11.2016 - 11.27, Hirobofly skrev:

433Mhz er båndet som er lovlig i Norge for slike formål.-De aller fleste portåpnere er på denne frekvensen, samme med åpner til sentrallås på bil, etc.

Ville nok prøvd en universal sak og sett om denne kan programmeres opp imot enheten.

Hvordan programmerer en dem? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly

Ofte så settes selve åpneren i programmeringsmodus og så trykker man på knappene på fjernkontrollen for å parre dem. -Dette selvsagt så lenge de fjernkontrollen skal passe åpneren. 

Noen åpnere har rullerende koder, etc og da må fjernkontrollen støtte dette.

De universelle fjernkontrollerene lister ofte opp hvilke åpnere de støtter.

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Diesel

Hei, har da fått nøkkelen og har prøvd å pusle meg litt fram. Har fått til å koble til/fra original fjernkontroll. Det gjør jeg ikke med den nye.

fullsizeoutput_1024_zpswaxbyofz.jpeg

IMG_1812_zpstyvqighw.jpg

IMG_1811_zpsretvtaon.jpg

Drite i hva jeg hadde tankene og heller bare kjøpe en universal fjernkontroll?

Har lest litt rundt, og det ser ut som at den skal endres fra 315MHz til 433.92MHz. Holder åpne knappen mens jeg trykker på bagasjeromsknappen 5 ganger innen 5 sekund. Ser ikke ut til at dette forandrer noe. Noen som har prøvd seg på dette før? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig