Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Om det er EN ting som virkelig ødelegger "nyvasket bil følelsen" for meg, så er det waterspots på speil og vindu. Etter å ha sett denne hysterisk morsomme reklamevideo for Soft99 Glaco Mirror Coat Zero så det kanskje ut som dette var løsningen for iallefall speilene.

Prisen fra Bilnerden var heller ikke gal, så kjøp ble det.

Jeg søkte litt rundt her, men fant ingen spesiell omtale av påføringen, så tenkte å dele med dere hvordan jeg gjorde det, slik jeg tror det var ment ( Ikke så stø i japansk) :lol:

3D5FDA05-4A35-4176-B237-638EB39E84AE_zps

Klargjørende produkter. 3D Eraser waterspot remover og Rupes wipedown.
9052B375-696B-4498-A50D-BC558B436209_zps

Noen water spots var det, så litt gnukking måtte til.
7EE4DAFE-0A59-49A1-AAAF-104BBCAD5BDC_zps

Eraser rester ble fjernet med wipedown før det ble tørket over med en tørr MF klut.
49B7A538-8AFC-443F-A0A2-C9D7CEA5BDD7_zps

Spotless:D
75FD3734-F522-4324-8342-EC5ED658F7D3_zps

"Maskert" speilet med medfølgende produktinnpakning. Dette er faktisk fremgangsmåten Soft99 selv har.
2F68E748-1154-4E69-B428-BE38C41738EC_zps

Påført produkt hazer. Denne skal kun sprayes på, ikke buffes av. Jeg fikk litt noia da jeg så rennemerker i speilet, så jeg kjørte på med mer produkt. Dette var nok unødvendig ser jeg i ettertid, det fløt bra ut og jevnet seg lett selv.
1A0D6269-51DD-4DE7-B81D-E45995AB464B_zps

Noen få streaks ble det, sannsynligvis fordi jeg oversprayet med produktet. Et forsiktig lag holder i massevis. Lurt å bruke en MF klut til å tørke bort evnt. produkt som renner avgårde fra maskeringen.
836798B4-C7AE-40E9-B677-B145D5F3F9EF_zps

En veldig forsiktig buffing fjernet streaks veldig lett:)
38E97BB9-0C40-454F-A400-7746E958A8AF_zps

Selve vannskrekken skal jeg oppdatere på, nå skal den få herde over natten. En boks holder nok til både 5 og 6 speil, var en del igjen i flasken etter jeg var ferdig.

Om vannskrekken er like ekstrem som videoen viser er det fristende å prøve den på panoramataket:D

Takk for titten, holder dere oppdatert på holdbarhet og effekt :)

Oppdatering 1/9-16;

Speil nr 2 ble sprayet et mye tynnere lag på, men fortsatt ble det et grått slør over speilet på morgenen i dag. Dette lot seg også fjerne med en superlett buffing :) Håper det ikke har mye å si for holdbarheten, for slik jeg skjønner påføringsinstruksjonene skal den ikke buffes av i det hele tatt, men det var altså nødvendig i mitt tilfelle.

Fikk testet litt vannskrekk i dag. Funker forsåvidt veldig bra, men forventet kanskje for mye av den utfra reklamevideoen, så litt skuffet ble jeg. På videoen sprayer de den jo med hagespyler, så det sheeter jo en del bedre pga det sikkert, men i den virkelig verden kommer jo regnet som dråper, ikke en vegg med vann (om man ser bort fra norsk sommer:rolleyes:).

Her er en liten video fra testen. Utført med en colaflaske det ble stukket hull i:lol:

Må prøve en med spruteflaske også.

Oppdatering 4/9-16
Ble en kjapp vask i selvvasken i dag. Tenkte å flomme over speilet med HT for å se om det hjalp på effekten.

Det gjorde det som dere ser, ikke. Virker faktisk som om det var meget liten effekt igjen av produktet.

Til sammenligning fikk bilen en runde wetcoat, også på speil. Langt bedre effekt med det, og det holder iallefall mer enn en uke😊 Jeg fortsetter med wetcoat på speil, Soft99 skuffet dessverre stort i denne sammenheng.

Endret av OleMo
  • DCN Poeng 7

2014 VW Golf stv.

• Forhandlere
Skrevet

Blir spennende å se effekten!

• DCN Poeng 1

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Skrevet

Oppdatering dagen derpå;

Speil nr 2 ble sprayet et mye tynnere lag på, men fortsatt ble det et grått slør over speilet på morgenen i dag. Dette lot seg også fjerne med en superlett buffing :) Håper det ikke har mye å si for holdbarheten, for slik jeg skjønner påføringsinstruksjonene skal den ikke buffes av i det hele tatt, men det var altså nødvendig i mitt tilfelle. Skal få testet litt vannskrekk etterpå :)

2014 VW Golf stv.

einarhelge
Skrevet

Supert at du kjører en test på produkt!:thumbup:

Er mest spent på holdbarheten, tåler den en vanlig vask med skum og såpe?

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

Skrevet
6 timer siden, einarhelge skrev:

Supert at du kjører en test på produkt!:thumbup:

Er mest spent på holdbarheten, tåler den en vanlig vask med skum og såpe?

Me fe sjå:) Blir vel en vask ila helga tenker jeg.

Fikk testet litt vannskrekk i dag. Funker forsåvidt veldig bra, men forventet kanskje for mye av den utfra reklamevideoen, så litt skuffet ble jeg. På videoen sprayer de den jo med hagespyler, så det sheeter jo en del bedre pga det sikkert, men i den virkelig verden kommer jo regnet som dråper, ikke en vegg med vann (om man ser bort fra norsk sommer:rolleyes:).

Her er en liten video fra testen. Utført med en colaflaske det ble stukket hull i:lol:

Må prøve en med spruteflaske også.

• DCN Poeng 1

2014 VW Golf stv.

Skrevet

hmm ble litt skuffet der må jeg si! :P sitt og sett på disse videoene til soft 99 selv! :P og ser jo her at jeg kan heller bruke rainX eller liggnende og gjør like god jobb :P

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Skrevet

Har hørt andre være misfornøyd med holdbarheten til denne, husker ikke tråden i farten. Selv har jeg brukt Neo på speil 1 gang men synes faktisk det gikkk utover trafikksikkerheten da store dråper ble liggende på speilet. Husk at det ikke kommer særlig vind der som kan dra dråpene vekk. Spesielt plagsomt synes jeg der var hvis jeg måtte rygge ut fra parkering (har dårlig sikt ut bakrute på min bil).

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet
3 timer siden, Conkey skrev:

Har hørt andre være misfornøyd med holdbarheten til denne, husker ikke tråden i farten. Selv har jeg brukt Neo på speil 1 gang men synes faktisk det gikkk utover trafikksikkerheten da store dråper ble liggende på speilet. Husk at det ikke kommer særlig vind der som kan dra dråpene vekk. Spesielt plagsomt synes jeg der var hvis jeg måtte rygge ut fra parkering (har dårlig sikt ut bakrute på min bil).

jeg har vel rainX på speilene mine. jeg sliter ikke med dette problemet oO

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Skrevet
21 timer siden, Freakshow skrev:

hmm ble litt skuffet der må jeg si! :P sitt og sett på disse videoene til soft 99 selv! :P og ser jo her at jeg kan heller bruke rainX eller liggnende og gjør like god jobb :P

Ble skuffet selv ja, virker som RainX gjør minst en like god jobb. En tur på E18 i 110 km/t gjorde heller ikke mye med dråpene.

6 timer siden, Conkey skrev:

Jeg blir ikke helt kompis med RainX, så jeg har brukt å spraye Gyeon WetCoat på hele bilen ink panoramatak, kan ikke si det hadde dårligere virkning så langt. Scholl Neo har jeg ikke erfaring med, men har ikke opplevd dråper i speilet som mer enn litt irriterende, ikke trafikkfarlig.

• DCN Poeng 1

2014 VW Golf stv.

Skrevet

Ble en kjapp vask i selvvasken i dag. Tenkte å flomme over speilet med HT for å se om det hjalp på effekten.

Det gjorde det som dere ser, ikke. Virker faktisk som om det var meget liten effekt igjen av produktet.

Til sammenligning fikk bilen en runde wetcoat, også på speil. Langt bedre effekt med det, og det holder iallefall mer enn en uke😊 Jeg fortsetter med wetcoat på speil, Soft99 skuffet dessverre stort i denne sammenheng.

• DCN Poeng 1

2014 VW Golf stv.

Skrevet

Bra test. Har sett på denne selv, der sparte du meg for de kronene. Får fortsette selv med Neo/Wetcoat =) 

• DCN Poeng 1
Skrevet

Ja, ble dessverre veldig skuffet i forhold til hva videoen viste. Første post er nå oppdatert med erfaringer for å samle de i en post:)

2014 VW Golf stv.

• 1 month later...
Rune skårland
Skrevet

Eg og har prøvd denne og ble skuffet. Like godt med wet coat . Gyeon 😉

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår