Gå til innhold

Recommended Posts

Audi S8
Skrevet (endret)

DSC_0163.jpg

Planen var å ha fri siste helgen før ferie, men slik vart det ikke da eg tok på meg 2 motorsykler med  Max Protect coating som beskyttelse.

Ser nå at det ikke vart tatt nok bilder av alt som vart gjort gjennom denne prosessen siden eg hoppet fra sykkel til sykkel men føler det skal holde akkurat til en litem S&S på denne Kawazaki Z750R 2011.  7 mil måtte dei kjøre for å levere sykklene, å det var no så klart ikke sol denne dagen, var nesten usikker om dei ville utføre turen siden det regnet, men trykt kom dei frem.

DSC_0032.jpg

DSC_0033.jpg

Sykkelen vart grundig vasket med surfex 1:5 og Autoglaze Ultra etter det vart det en runde med iron-x og så clay.  Auto foam i skum kanonen

DSC_0038.jpg

Litt tilstands bilder

DSC_0042.jpg

DSC_0043.jpg

DSC_0044.jpg

DSC_0046.jpg

Det vart brukt Rupes mini og Ibrid.  S3gold på tank etter fulgt med Scholl S30+ som fin steg

DSC_0062.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0066.jpg

Sjekket lakk tykkelse også, på toppen var det ok resultater, men på sidene der det var mest slitasje var det nede på 80 tallet

DSC_0067.jpg

Denne kommer godt med på en sykkel, men pass dere for platen som dere fester puta på om dere har utkast montert på,  den kan fort lage ugang om den slår i noe, så teip godt om du er usikker.

DSC_0079.jpg

Litt bedre men denne var ikke noe særlig å polere

DSC_0080.jpg

Måtte fjerne noe gammel polish rester

DSC_0084.jpg

DSC_0085.jpg

Dekselen foran her var veldig slitt men vart et fint løft etter S30+

DSC_0088.jpg

DSC_0092.jpg

Manglet litt lakk her

DSC_0093.jpg

Teipet over så det ikke skulle bli verre

DSC_0094.jpg

DSC_0095.jpg

Spurde eiger om vi skulle bare fjerne desse, slik at vi fikk polert opp her også, grønt lys fikk eg :)

DSC_0096.jpg

DSC_0098.jpg

Tanntråd er fint å bruke, da blir det kun lim søl å ikke noe andre merker i lakk

DSC_0100.jpg

Steam til å løyse opp limen

DSC_0101.jpg

DSC_0103.jpg

DSC_0104.jpg

En runde med sitrusrens

DSC_0105.jpg

Så vart det polert opp med Rupes mini. Vart noe bedre dette

DSC_0108.jpg

La også på UGC pro på visir her, det eg gjorde som ikke visest her på bildet var at eg opnet visiret, la 2 x A4 ark som da stakk ut på oppsiden og undersiden  og lukket.  Da er man sikker på at man ikke roter noe på hjemen både ved påføring og buffing, la 2 lag.

Var en del gamle rester limrester fra lodd både fremme å bake på felgene

DSC_0147.jpg

DSC_0150.jpg

Sitrusrens på siste biten som ikke forsvant

DSC_0149.jpg

Wipedown med Monopol på hele sykkelen før eg startet med Coating startet med felger UNC-V3, her tok det tid fordi spilene hadde groper i seg + nav ikke var like lett å komme til

Etter ca 3-4 timer la eg nytt lag med V3 på felgene. Bakre potte + beskyttelse fikk også 2 lag med UNC-V3 den fikk en mye dypere farge etter dette.

V1 vart først lagt på Tank deksler og skjerm og hadde fått 18 timer med herding før eg  startet å legge UNC-R ikke like lett å legge coating på sykkel siden det blir en del mer kriker å kroker så er veldig lett å dra med seg coating over på andre deler på sykkelen, spesielt med UNC-R der man ikke har like god tid med buffingen

Alt av plast og under bakskjerm, fremskjerm tank kåpe alt fikk UNC-R

Ramme bak fikk V2 + gaffel ++

UNC-v3  på dei ytre dekslene på motor

UGC på speil også

Men skal man ta på seg å legge coating på en sykkel bør man lage en avtale for hva som skal behandlast, eg såg at det kunne gå med mye mer tid og produkt en eg først antok.

Så til litt ferdig bilder.

DSC_0161.jpg

DSC_0288.jpg

DSC_0285.jpg

DSC_0162.jpg

DSC_0163.jpg

DSC_0164.jpg

DSC_0166.jpg

DSC_0168.jpg

DSC_0169.jpg

DSC_0171.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0174.jpg

DSC_0175.jpg

DSC_0176.jpg

DSC_0177.jpg

DSC_0178.jpg

DSC_0180.jpg

DSC_0186.jpg

DSC_0188.jpg

DSC_0192.jpg

DSC_0195.jpg

DSC_0197.jpg

Tidsbruken, det vart ei lang helg!

Takker for titten :)

Endret av Audi S8
  • DCN Poeng 29

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

abrischristian
Skrevet

Nice, skjønner godt at tidsbruken kan gå over alle støvleskaft med så mye kriker og kroker! Men et konge resultat som vanlig!

Audi S8
Skrevet
1 time siden, abrischristian skrev:

Nice, skjønner godt at tidsbruken kan gå over alle støvleskaft med så mye kriker og kroker! Men et konge resultat som vanlig!

Ja mye mer jobb men var gøy å pusle med noe nytt :)

30 minutter siden, Robin S skrev:

Vakkert! Digge sykler. Syk farge og glans i den kawa grønnfargen

Den fargen der med flakes var utrolig rå :thumbs:

4 minutter siden, pck skrev:

Fint løft! :thumbup: Hadde vel vært litt knot uten iBrid her... 

Takker Uten ibrid så hadde det blitt luft, men skal man ta sykler må man ha noe annet en rupes mini ja :)

Følg oss på Facebook

D.Mikalsen
Skrevet

Meget bra som alltid, Andrè! :thumbup: Du må unne deg litt fri også. Ser Hr. Johnsen har nevnt dugnadsarbeid her, det ble vell litt av det også pga mye trange plasser osv? :lol: Virkelig flott utført jobb, den grønnfargen ble virkelig fin å se på :)

Skrevet

Kjempe jobb!   Kan være lurt av eier å legge på noe beskyttelsesfilm der du tok vekk klistremerkene og langs siden av tanken der lårene ligger.  Mye slitasje i disse områdene.  Blank 3m folie f.eks :)

Audi S8
Skrevet
‎15‎/‎08‎/‎2016 - 20.41, johnsen90 skrev:

Supert som vanlig! :D Ble dugnadsarbeid ditta å?

Takker, vart vel litt av det å haha

‎15‎/‎08‎/‎2016 - 20.45, Skydancer skrev:

Ble virkelig flott, godt jobbet emoji6.png

Takker sjef :)

‎15‎/‎08‎/‎2016 - 22.19, Freakshow skrev:

nydelig som vanlig ja! :D virkelig flott farge på denne! :)
cred!

Takker :) ja en farge som virkelig kommer frem når det er sol ute :) 

‎16‎/‎08‎/‎2016 - 3.08, D.Mikalsen skrev:

Meget bra som alltid, Andrè! :thumbup: Du må unne deg litt fri også. Ser Hr. Johnsen har nevnt dugnadsarbeid her, det ble vell litt av det også pga mye trange plasser osv? :lol: Virkelig flott utført jobb, den grønnfargen ble virkelig fin å se på :)

ja eg så at man bør ikke undervurdere tidsbruk på en sykkel, å det går med produkter her også. Takker ;)

‎16‎/‎08‎/‎2016 - 6.57, NeDD skrev:

Nydelig Andrè. :) Kjekt å se at folk ønsker behandling av motorsykkel også B)
Fikk ikke akkurat mindre lyst på motorsykkelen igjen selv nå ;)

Tusen takk :) ja kjekt å prøve noe anna en bare bil også

‎16‎/‎08‎/‎2016 - 20.38, Boundish skrev:

Kjempe jobb!   Kan være lurt av eier å legge på noe beskyttelsesfilm der du tok vekk klistremerkene og langs siden av tanken der lårene ligger.  Mye slitasje i disse områdene.  Blank 3m folie f.eks :)

jepp vi snakket om det, skal kjøpe inn for test på mindre paneler som dette, blir å kjøpe in xpel film men å ta hele panel på bil etc er ikke noe eg vil gå for nå, da må man kurse seg litt å få opplæring+++

• DCN Poeng 1

Følg oss på Facebook

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår