Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Ja jeg har egen katt og jeg er god venn med nabokatten, men jeg skulle funnet en måte å holde den unna garasjen på.. 

3 minutter siden, Håkon L skrev:

Kjøpe noe luktmiddel du legger rundt bilen som skremmer bort katten

Hva og hvor? 

Skrevet (endret)
32 minutter siden, EspenE skrev:

Ja jeg har egen katt og jeg er god venn med nabokatten, men jeg skulle funnet en måte å holde den unna garasjen på.. 

Hva og hvor? 

Sett noe som min mor kjøpte inn, usikker på hva det heter og hvor hun kjøpte det. Kanskje hos plantasjen. Kan se om jeg finner ut av det for deg på morgenen. 

Edit: 

20160529_002042.jpg

Kjøpt på plantasjen ja, du får se om det evt. kan hjelpe :)

Endret av Håkon L
Skrevet

Okay.. Fikk litt trua på den katteskremmeren på Jula egentlig. Jeg regner med at den kattelukt greia er noe som blir fort borte osv? Og at kanskje fungerer bedre på et mindre område? 

Skrevet

Ja, jeg bare lurer på om denne fungerer på typ mindre område. Jeg vil ikke at katta skal komme inn i garasjen i det hele tatt. Skal jeg strø det langs hele inngangen på garasjen?  Tipper lukta blir fort borte? 

maeland87
Skrevet

Samme problem bare i en carport hvor kattene går inn og ligger i en liten sittegruppe, løsningen ble et par blomsterpotter på utsiden med lavendel blomster oppi :)

Skrevet

Det er et par seriøse forslag i denne tråden:

Minner om at det er nok av dårlige råd i den også, pass på at denne ikke får samme skjebne og blir stengt ;)

Skrevet

Jeg bor i et nabolag det det kryr av katter. Er dyrevenn og har selv katt, men hater like mye som dere potespor på lakken.

Har en over gjennomsnittet trekkfull carport, så det er et yndet sted for pelsdottene å søke skjul for regn.

Å strø ting og tang på bakken vil bare forsvinne fort siden det regner inn over alt. Så da handlet jeg inn en slik ultralydsak. Det vil si denne: http://www.ebay.co.uk/itm/Cordless-Ultrasonic-Pest-Repeller-Covers-5000-Square-Feet-Repel-most-Animals-Dog-/200946262468?hash=item2ec954a1c4:g:9ZMAAOSwDuJW1Ind 

Dette er da den trekkfulle carporten som kan bli slik på vinterstid:

006.jpg

Jeg har enden pluss jeg låner naboen sin (hvor Audien står) siden hun ikke har bil for tiden. 

Her er hvor jeg har montert senderen:

fda5b2bb-123b-41a5-9e5c-2e3aef35b87e_zps

DSC_0133_zpsg1vum8m0.jpg

Etter jeg fikk opp denne har jeg sett potespor en gang. Det var ikke lenge etter jeg monterte den. Har nå hatt den stående der i sikkert to år. Så jeg vil si jeg har blitt kvitt problemet på en ganske så human måte.

Min katt møter meg hver dag når jeg parkerer og bryr seg mindre om lyden hvis hun går foran carporten. Men går ikke lenger inn. 

Mine BMWer

Instagram: 

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Skrevet
30.5.2016 - 8.51, griffin skrev:

Jeg ville lukket porten..

http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/skadedyr-og-insekter/fugleskremsler/dyreskremmer-478301/

Monterte denne fra Jula for et par dager siden og foreløpig har det vært stille i garasjen.. kommer med update om det skulle vise seg at den ikke fungerer allikvel. Jeg har i så fall et par andre steder jeg kan montere den før jeg gir den opp. Foreløpig ser det bra ut=)

• 2 weeks later...
Skrevet

I dag har dyreskremmeren vært oppe i 12 dager og foreløpig har jeg ikke sett katt (eller kattespor) i garasjen. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde helt trua på denne, men foreløpig ser det lovende ut. Nabokatten lagde nye spor på bilen hver eneste dag før denne kom opp.

• DCN Poeng 2

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår