Gå til innhold

S&S: Bmw Z4 3L - Cosmic 9H

Recommended Posts

Skrevet

Helt rått! Her snakker vi en god dose tolmodighet :P. Hvor får jeg tak i den krakken du bruker?

Skrevet

Et imponerende stykke arbeid og ikke minst utsøkt resultat. 

Hats off to you, good sir.

Gunnarmikal
Skrevet
1 time siden, Aastrup skrev:

Nydelig jobb selv om det virker som det var en heavy jobb - resultat deretter :D Huff...har samme type bil bare i roaster..veit jeg må sette av mer enn 2 dager nå :P

Takk, ja dette tok virkelig på, har tatt like fargekode på X1 men denne var mye hardere. Din kan være mykere, men det må du neste teste deg frem, er den like hard som denne er ull tingen.

1 time siden, LFH skrev:

Helt rått! Her snakker vi en god dose tolmodighet :P. Hvor får jeg tak i den krakken du bruker?

Ja tålmodigheten ble satt på prøve opptil flere ganger, takk. Krakken er av merke Beta å kjøpes i Polen igjennom @_Makki_ , bilnerden sin. Ser nesten lik ut, bare uten laveste sitteposisjon. 

55 minutter siden, Mart|n skrev:

Et imponerende stykke arbeid og ikke minst utsøkt resultat. 

Hats off to you, good sir.

Takk takk:)

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Freakshow
Skrevet

snakker vi lakk fra helvette?
herregud og bra bilen ble! bøyer meg virkelig i støvet mens jeg tar av meg hatten! dette er virkelig Detailing på sitt råeste!

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Gunnarmikal
Skrevet
11 timer siden, Freakshow skrev:

snakker vi lakk fra helvette?
herregud og bra bilen ble! bøyer meg virkelig i støvet mens jeg tar av meg hatten! dette er virkelig Detailing på sitt råeste!

Hadde jeg kun vært utstyr med en DA maskin kunne vi kaldt det lakk fra helvette, men etter litt testing så gikk det bra unna med ull å flex. Synes jetblack til BMW å sort tesla er langt langt verre.

takk:thumbs:

• DCN Poeng 1

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

• 1 year later...
Skrevet

Hyggelig lesing, og flotte bilder.
Interessant å lese og å se hva som er gjort med bilen. Jeg kjøpte denne for en måneds tid siden, men fikk bare kjørt den rett i garasjen før vinteren kom. Den ble kjørt fra Åkrehamn til Ski/Oslo i 'godt' høstvær, og var vel ikke akkurat helt presentabel når den kom hjem. Fikk en god vask med Meguiar-produkter før den ble satt i dvale.

Skal forsøke å pleie den så godt jeg kan.
Det innebefatter jo grundig vask og polering/voksing.
Men.. hva anbefaler du å bruke til dette, etter den behandlingen du har gitt bilen?

(Z4 måtte en liten tur ut av garasjen i helgen, mens lillebror Z3 fikk låne plassen til litt nødvendig arbeide)

z4_bastoyferge.jpg

z4_bastoyferge_2.jpg

2z.jpg

• Liker 5
Gunnarmikal
Skrevet
17.12.2017 - 20.35, b-havers skrev:

Hyggelig lesing, og flotte bilder.
Interessant å lese og å se hva som er gjort med bilen. Jeg kjøpte denne for en måneds tid siden, men fikk bare kjørt den rett i garasjen før vinteren kom. Den ble kjørt fra Åkrehamn til Ski/Oslo i 'godt' høstvær, og var vel ikke akkurat helt presentabel når den kom hjem. Fikk en god vask med Meguiar-produkter før den ble satt i dvale.

Skal forsøke å pleie den så godt jeg kan.
Det innebefatter jo grundig vask og polering/voksing.
Men.. hva anbefaler du å bruke til dette, etter den behandlingen du har gitt bilen?

(Z4 måtte en liten tur ut av garasjen i helgen, mens lillebror Z3 fikk låne plassen til litt nødvendig arbeide)

z4_bastoyferge.jpg

z4_bastoyferge_2.jpg

2z.jpg

Bilen har nå Zvizzer Cermic Coat 1 å bør behandles med EN god nedvask med: asfalt fjerner, forvask, metallstøv fjerner å gjerne gå over me waterspot remover. Så bør du legge på ein type Sio2 topcoat spray, da coatingen kun er 6mnd gammel ca.

Gunnar

SBO Detailing
Skrevet

Siden vi bumper tråden må jeg få si godt jobbet!

En ting som jeg henger meg veldig oppi er rusten på bremseskivene. Litt frem og tilbake og noen bremsinger på plassen så slipper du mye av det der, spesielt med nyvaskede felger.

Antar du har fanget opp tipset etter denne tråden ble laget, men et godt eksempel uansett :)

Skrevet
12/20/2017 - 22.55, Gunnarmikal skrev:

Bilen har nå Zvizzer Cermic Coat 1 å bør behandles med EN god nedvask med: asfalt fjerner, forvask, metallstøv fjerner å gjerne gå over me waterspot remover. Så bør du legge på ein type Sio2 topcoat spray, da coatingen kun er 6mnd gammel ca.

Gunnar

Takker.
Er det uvensentlig hvilke produkter som benyttes?
PrickBort, TurtleWax Nano pre-wash, etc?

Jeg er i utgangspunktet ikke noen detailer, men det er dumt å benytte produkter som ødelegger eller skader det flotte arbeidet ditt.

Gunnarmikal
Skrevet
Takker.
Er det uvensentlig hvilke produkter som benyttes?
PrickBort, TurtleWax Nano pre-wash, etc?

Jeg er i utgangspunktet ikke noen detailer, men det er dumt å benytte produkter som ødelegger eller skader det flotte arbeidet ditt.

De produktene fungere fint. Kjøp gjerne Carpro reload å bland den 1:1 å legg den på bilen ved neste anledning den er tørr å ren

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår