Gå til innhold

Diesel- vs gassoppvarming i garasje?

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Får en dieselvarmer i posten i løpet av uka som kan bruke diesel eller gass til oppvarming. Hva vil være best? 

Endret av KennethB

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

johime(joakim)
Skrevet

Diesel, propan lager enormt mye kondens som blir inni garasjen. En kollega testet med gass, ble så vått etterhvert at det rant vann ned fra taket på innsiden.

Skrevet
2 minutter siden, johime(joakim) skrev:

Diesel, propan lager enormt mye kondens som blir inni garasjen. En kollega testet med gass, ble så vått etterhvert at det rant vann ned fra taket på innsiden.

Såppas ja! 

Blir ikke akkurat noe miljø for noe bilpleie da når det blir så vått. 

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

Skrevet

Om det er kjapt å bytte mellom diesel og gass så hadde eg brukt diesel til eg hadde fått ønsket temp, og gass til små fyring for å holde tempen. Blir en del eksos fra dieselen om det er mye start og stopp på brenneren 

Skrevet

Har du ikke spesielt stor garasje ikke la den gå for mye eller. Forbrenner en del oksygen, og eksos vil du få uansett om du ikke har kjøpt en modell med mulighet for å kjøre eksos ut igjennom veggen. 

Skrevet

Jeg kjører min dieselvarmer på lampeparafin, setter den en meter utafor garasjen og har åpning på ca 1.5m i porten. Etter et kvarter er det grei temperatur og jeg går over til elektrisk byggvarmer på 2000w som jeg justerer eller slår helt av ut i fra hvor mye annet jeg skal bruke av maskiner og lamper.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår