Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Har en T5 som jeg ikke er så flink og vaske taket på, er det noen som har noen gode tips til en god vaskebørste som er snill nok mot lakken til at jeg kan bruke den?

(Har en Vikan børste som jeg bruker når jeg vasker båten, kunne jeg kjøpt en sånn til bilen også?)

Skrevet (endret)

Den kan du trygt kjøpe til bil også! myk og fin børste! bare huske og vaske den godt før og etter bruk, og ikke legge så mye press på den når du vasker så skal den funke utmerket! :D

Lite tips : ha gjerne en vaske bøtte med rist i :D

Endret av volvov70
Magne/Otta Detailing
Skrevet

Koster er djevelens verktøy!
Gardintrapp funker strålende, så kan du vaske børstefritt.

Vasker Ambulansen som er 30-40cm høyere enn en vanlig T5 uten store problemer uten kost.

Skrevet

Hvorfor kaller du det for "djevelens verktøy"?

Min teori er at en børste med en myk fin bust ikke gjør noen skade (riper) lakken, en børste med lange, myke rette buster vil jo (sånn som jeg tenker) ikke holde på dritten når man skyller den i bøtta.

Det er mye større fare for at dritten fester seg i en eller annen form for vaskehanske?

Jeg er her som nybegynner så dette er bare mine tanker rundt akkurat dette, men jeg er veldig glad i en begrunnelse for svarene jeg får :)

• Moderatorer
Skrevet

Børster er spisse i fibrene uansett hvor myke de er... Ville heller satset på en form for mopp. Hanske på stang prinsipp hvis det høres forståelig ut.

Selv bruker jeg en liten gardintrapp, og det fungerer veldig bra :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår