Gå til innhold

Poleringspad VS Microfiberpad

Recommended Posts

hmsilset
Skrevet

Jeg synes mf pad føles mye bedre på DA enn skumpad.Har også kjempebra cut og avslutter fint.Kun prøvd fra Rupes..Men jeg bruker det lite uansett.Synes de blir fort harde OG slitte fibrene, selv med nøye rengjøring med trykkluft.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

• 4 weeks later...
Skrevet
Fri Oct 23 2015 16:23:39 GMT+0200, hmsilset skrev:

Jeg synes mf pad føles mye bedre på DA enn skumpad.Har også kjempebra cut og avslutter fint.Kun prøvd fra Rupes..Men jeg bruker det lite uansett.Synes de blir fort harde OG slitte fibrene, selv med nøye rengjøring med trykkluft.

Kan MF pads vaskes i maskin? Skal teste litt mere til våren men har ikkje trykk luft.

hmsilset
Skrevet
1 time siden, ALFRED skrev:

Kan MF pads vaskes i maskin? Skal teste litt mere til våren men har ikkje trykk luft.

Det vet jeg ikke.Kan prøve nå.Finner ett par og har i maskina på 30 grader.Tør ikke mere da jeg blir så eitrande forbanna om borrelås løsner ;)

Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet
4 timer siden, hmsilset skrev:

Det vet jeg ikke.Kan prøve nå.Finner ett par og har i maskina på 30 grader.Tør ikke mere da jeg blir så eitrande forbanna om borrelås løsner ;)

Ja det er noko dritt når den løsner.

hmsilset
Skrevet
29 minutter siden, ALFRED skrev:

Ja det er noko dritt når den løsner.

Gikk bra å vaske i maskin på lav temp og 700rpm sentrifugering.En som var begynt å revne fra før ble litt verre da men.

Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet
Sat Nov 21 2015 22:24:30 GMT+0100, hmsilset skrev:

Gikk bra å vaske i maskin på lav temp og 700rpm sentrifugering.En som var begynt å revne fra før ble litt verre da men.

Ok då vett me det.

Skrevet

Bruker bare å lage et "bad" med lunka/varmt vann og surfex og klemme de tom for vannpg polish litt etter litt. Funker fjell og er skånsomt sånn sett.

Skrevet

Jeg synes mf-pads cutter bedre enn skum og bruker det relativt ofte. Liker Meguiar's sine veldig godt da jeg synes de er lettere å ha med å gjøre. Blåser de rene med trykkluft for hver runde og rengjør de med Zalo og børste under rennende vann når jeg er ferdig. Meguiar's sine kan maskinvaskes, muligens Rupes sine også, men jeg har aldri funnet ut på hvilken temperatur.

Mf-pads er følsomme for varme, så jeg overstiger aldri hastighet 4,5-5 på Rupes-maskinene. Da varer de lenge. I starten kjørte jeg på full guffe med det resultat at fibrene tvinnet seg, og "brant opp" og ble ubruklige relativt raskt. Å prime hele overflaten på paden er viktig for et godt resultat. Har aldri hatt problemer med at borrelåsen løsner slik som jeg hadde med Rupes sine. Til finsteget bruker jeg alltid skum da det avslutter penere. 

Skrevet

Ser frem til teste MF pads til neste år ja. Har foreløpig bar 2 stk Rupes blå som eg vil teste med UHS, men Meguiars sin MF har eg trua på.

Skrevet

Har utelukkende brukt MF pads i flere år nå. Foreløpig har jeg bare erfaring med meguiars´. ja, jeg har maskinvasket dem med blandet resultat. Noen av dem har borrelåsen løsnet på.

Dette blir nok likevel som så mye annet. Smak og behag avgjør, men jeg vil absolutt anbefale deg å prøve.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår