Gå til innhold

Kjøpsanbefaling til glassforsegling

Recommended Posts

Skrevet

Hei sann!

Driver og vurderer å kjøpe glassforsegling til vinteren, men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Er avhengig av å benytte is-skrape et par ganger i løpet av vinteren siden det skorter på garasjeplass hjemme i Trøndelag, så det bør tåle litt skraping av is.

Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe settet til Nanolex (Nanolex glass urban set), men så var jeg innom Scandicshine her i Trondheim forleden dag, og de anbefalte meg i stedet å prøve Scholl Neo.

Jeg er litt i villrede her, så jeg tar gjerne imot et kjøpetips eller to fra noen som har prøvd ut begge produktene, eller skryter fælt av et av dem. Rain-X er ikke aktuell denne gangen :-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013: Mercedes-Benz A180 AMG

2013: Kawasaki Z1000 SX

2007:Harley Davidson Dyna Wide Glide Custom

Skrevet

Hei!

Jeg anbefaler deg å prøve Nanolex sitt sett, gjerne Glass Ultra, da det er hakket bedre enn Urban. 

Men jeg har ikke prøvd Neo. 

• DCN Poeng 2
Skrevet

Jeg er vedlig fornøyd med neo til nå :) kan ikke si så mye om holdbarheten når jeg la den på for ca 1 mnd siden.. men la nettopp merke til at ifølge bruksanvisningen skal den ikke brukes på frontrute

Skrevet

Ser det er mange som liker Nanolex ultra. Og et spm til dere, tar dere runden med polish, deretter rens, og til slutt forsegling?
Eller holder det med en god rutevask?

Og til slutt. Med maskin, eller for hånd?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013: Mercedes-Benz A180 AMG

2013: Kawasaki Z1000 SX

2007:Harley Davidson Dyna Wide Glide Custom

• Moderatorer
Skrevet (endret)

Jeg polerer vinduene med maskin for å få de helt rene. Tørker av med fuktig og så tørr mf. Bruker isopropanol til å rense ruta skikkelig, legger så på forsegling for hånd med bomullspads.

Endret av magne
  • DCN Poeng 1
Skrevet

Hvordan blir det med dette "sløret" som legger seg etter vindusviskerene når dere bruker glassforsegling? Når jeg har NEO på min rute vår jeg sånn slør som jeg også opplevde med RainX. Tips?

Skrevet

Sløret skyldes vel gjerne at man ikke har buffet godt nok. Kan prøve å spraye en dæsj ruterens på mens du buffer.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Skrevet (endret)

Hvordan blir det med dette "sløret" som legger seg etter vindusviskerene når dere bruker glassforsegling? Når jeg har NEO på min rute vår jeg sånn slør som jeg også opplevde med RainX. Tips?

Det er derfor NEO ikke er anbefalt på frontruter, det sløret er ikke til å komme unna med NEO på frontruta så lenge du bruker viskerene

Endret av Belle

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår