Gå til innhold
Conkey

Nanolex washcoat samsvarer med?

Recommended Posts

Conkey    682
Conkey

Måtte jo slå til på salg hos nanolex og har blant annet kjøpt en flaske washcoat. Det jeg lurer på er hva dette tilsvarer hos for eks geyon, wetcoat eller mer som bathe+? Hvordan er det med holdbarhet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Nanolex oppgir selv en effektperiode på 2000 km. ved rett vedlikehold. Jeg synes  Nanolex washcoat fremstår som det samme som Gyeon Wetcoat da det skal påføres ren, men våt bil og deretter spyles av. Bathe+ er jo en shampoo. 

Washcoat er kanskje hakket mer plundrete å bruke om man skal følge anbefalingen med å blande den ut og påføre med skumkanon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Alternativt kan man bruke Reactivating shampoo og/eller final finish. Funker helt strålende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas    154
Madas

Prøvde reactivating shampoo for første gang i dag. På en bil uten noen form for beskyttelse i det heletatt. Ble veldig skuffet. Nesten ingen beading og såpen som smøring når man vasker kan ikke sammenlignes med en god shampoo fra Chemical Guys eller NXT f.eks. 
Så nesten ingen forskjell på før og etter på beskyttelse. 

Så gikk jeg over med Gyeon Wetcoat og den fungerte ti gang så bra. 

Endret av Madas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Prøvde reactivating shampoo for første gang i dag. På en bil uten noen form for beskyttelse i det heletatt. Ble veldig skuffet. Nesten ingen beading og såpen som smøring når man vasker kan ikke sammenlignes med en god shampoo fra Chemical Guys eller NXT f.eks. 

Ja.. Men hva skal reactivating "reaktivere" når du ikke har noe på lakken?

Da må man jo evnt bruke Washcoat eller gå over med Final Finish.. :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nanolex    65
Nanolex

Skal du sammenligne produkter så anbefaler jeg at du gjør det mellom Wetcoat og WashCoat, ikke mellom Wetcoat og sjampoen, det blir litt feil...

Viser til tråd-starters emne: "Nanolex WashCoat samsvarer med?..."

Det er riktig at NRS ikke skummer og glir som en bilsåpe, men den har andre egenskaper. Nanolex Pure Shampoo derimot kan du gjerne teste opp mot CG eller NXT.

StianMH er et par poeng over her...

Endret av Nanolex

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas    154
Madas

Skulle ikke tro at om det ligger noe beskyttelse på eller ikke skal gjøre noe forskjell. Effekten skal jo være det samme. 
Jeg bare forstår ikke helt poenget med slik shampoo når Wascoat/Wetcoat er en mye bedre løsning. 
Kjenner jeg nesten er litt nervøs når jeg bruker slik shampoo siden de gir så dårlig glid i forhold til vanlig såpe. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nanolex    65
Nanolex

Skulle ikke tro at om det ligger noe beskyttelse på eller ikke skal gjøre noe forskjell. Effekten skal jo være det samme. 
Jeg bare forstår ikke helt poenget med slik shampoo når Wascoat/Wetcoat er en mye bedre løsning. 
Kjenner jeg nesten er litt nervøs når jeg bruker slik shampoo siden de gir så dårlig glid i forhold til vanlig såpe. 

NRS er en vedlikeholds-såpe, ment til å vedlikeholde andre Nanolex-produkter. WashCoat er IKKE et rengjøringsprodukt, kun ment som beskyttelse, og skal altså brukes på rengjort og våt bil.

Om du er misfornøyd med produktet så er det bare å sende det i retur. Fraktkostnader og utlegg vil bli refundert.

Minner igjen om at trådstarter ønsket å diskutere Nanolex WashCoat, og ikke bilsåper...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas    154
Madas

Fant bare en ikke en tråd om produktet så tok denne tråden i håp om svar, men du følger med så sender vell pm neste gang kanskje. ;)
Nei selvfølgelig, jeg bruker det på ren og våt lakk ja. :)

Må prøve produktet litt mer for å gjøre meg opp med inntrykk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    661
magne

Fant bare en ikke en tråd om produktet så tok denne tråden i håp om svar, men du følger med så sender vell pm neste gang kanskje. ;)
Nei selvfølgelig, jeg bruker det på ren og våt lakk ja. :)

Må prøve produktet litt mer for å gjøre meg opp med inntrykk. 

Hvis du skal prøve reactivating shampoo litt videre, må du jo først legge på en beskyttelse som den kan booste opp. Det er den oppgaven denne shampoen skal gjøre. Som nanolex skriver er ikke det en vanlig shampo, men et produkte som booster funksjonen til en litt slitt lakkbeskyttelse.

Washcoat tilsvarer en våtvoks, og den er den som skal legges på ren og våt bil.

Nanolex pure shampoo er det som likner andre bilshampoer. 

Forstår at  det kan bli litt mye, så det er om å gjøre å ikke la frustrasjonen gå ut over forhandler, når han er imøtkommende og prøver å forklare forskjellen på de forskjellige produktene og hvilke bruksområder de har. 

Virker som dere snakker litt forbi hverandre, og da blir det fort litt misforståelser ute å går.

Madas, ser ut som du forventer at reactivating shampo skal ha samme funksjon som en vanlig shampo iblandet voks? Og at nanolex ikke helt klarer å plukke opp denne formidlingen utfra det du skriver.

Da er det annet produkt du skal bruke. pure shampo etterfulgt av washcoat.

Er for all del ingen problemer med å være misfornøyd med et produkt og gi tilbakemelding på det, men man må nesten bruke produktet korrekt og til det formålet det er laget for.

Endret av magne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas    154
Madas

Jeg har jo ikke vist noe frustrasjon over noen som helst... Jeg skriver at min erfaring med såpen er så som så fram til nå, ingenting annet enn det. Hvor har du det fra? 

Nå er det jo slik at beskyttelsen på lakken den ble brukt på godt muligens er der enda. Men beader ikke. Så noe effekt burde den ha hatt uansett. Skal prøve på bilen til kjerringa imorgen som har  SV Shield. 

Har jo lest test av denne såpen på forumet og fikk skryt for meget god lukt og fantastisk god glid noe jeg ikke kjenner meg igjen i det heletatt. For all del jeg digger resten av produktene til nanolex. :D

Må forresten legge til at glansen gikk opp noen hakk etter mitt inntrykk så det er jo positivt.

EDIT: På scandicshine står det "Anbefales også til vask av ubehandlede biler uten beskyttelse." 

Endret av Madas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bilnerden.no    638
Bilnerden.no

Bare en liten opplysning siden det ble diskutert over - GYEON Q2M Bathe+ er den som passer best i Skumkanon. Blandingsforhold på rundt 1:6-10 i selve beholderen :) Gir en bra effekt, men har nok ikke fullt like bra holdbarhet som WetCoat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    661
magne

Jeg har jo ikke vist noe frustrasjon over noen som helst... Jeg skriver at min erfaring med såpen er så som så fram til nå, ingenting annet enn det. Hvor har du det fra? 

Nå er det jo slik at beskyttelsen på lakken den ble brukt på godt muligens er der enda. Men beader ikke. Så noe effekt burde den ha hatt uansett. Skal prøve på bilen til kjerringa imorgen som har  SV Shield. 

Har jo lest test av denne såpen på forumet og fikk skryt for meget god lukt og fantastisk god glid noe jeg ikke kjenner meg igjen i det heletatt. For all del jeg digger resten av produktene til nanolex. :D

Må forresten legge til at glansen gikk opp noen hakk etter mitt inntrykk så det er jo positivt.

EDIT: På scandicshine står det "Anbefales også til vask av ubehandlede biler uten beskyttelse." 

det virket for meg som om dere begge ble litt frustert og snakket forbi hverandre. Men mulig jeg misforsto hele settingen litt.

Shampoen skal hvertfall booste lsp, men hvor godt den fungerer på voks, sealere og coating må nanolex besvare. Regner hvertfall med så lenge det fortsatt sitter lsp igjen på bilen vil denne få seg en boost.

Regner med nanolex tar saken vdere til scandicshine når det gjelder anbefalingen som er litt feilaktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nanolex    65
Nanolex

det virket for meg som om dere begge ble litt frustert og snakket forbi hverandre. Men mulig jeg misforsto hele settingen litt.

Shampoen skal hvertfall booste lsp, men hvor godt den fungerer på voks, sealere og coating må nanolex besvare. Regner hvertfall med så lenge det fortsatt sitter lsp igjen på bilen vil denne få seg en boost.

Regner med nanolex tar saken vdere til scandicshine når det gjelder anbefalingen som er litt feilaktig.

Det fikser vi... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nanolex    65
Nanolex

Et par korn på ettermiddagen...

• Bedre å mene alt man sier, enn å si alt man mener. (sticker?? ;) )
  • Finnes all verdens produkter der ute...bare å teste i vei.
  • Er du i tvil...så er du ikke i tvil...da er du i tvil...og ting må testes lenge og grundig...
  • Ikke før Nanolex har introdusert Si3D, så er de i ferd med å koke sammen en råere utgave, mye råere (enn 4-6 my)...
  • Så derfor: Til alle forhandlere, bilpleiere, importører, bensinstasjoner og andre: vi lever i 2015, ikke 1957. Tenk nytt!!

Tusen takk forresten. Dere har vist interesse utenom det vanlige...for høstens store salg fra NANOGRUPPEN.

God bless. Stay cool, stay calm...carry on...

Endret av Nanolex
  • DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig