Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hvor mye vibrasjon skal det egentlig vere i denne maskinen? Synst det er nesten i grensen til å bli ubehagelig/slitsomt. Min gamle DAS pro er som en drøm i forhold

Har brukt maskinen på 2 biler, og paden er naturligvis ganske så sentrert..men likevel vibrerer den såpass at det er synlig på hånden eg har på håndtaket. Tatt av bakplaten, kan ikke kjenne noe spesielt slakk på ting heller

_Makki_
Skrevet

Den er dessverre kåret til vibrasjonskongen akkurat pga dette...

Jeg som er roterende nerd kunne aldri tenkt meg å ta en hel bil med noe slikt.

Og for noen som aldri har prøvd noe bedre kan det virke som normalt, har jeg hørt ;)

Vibrasjonsarbeid er ikke noe kjekt i lengden. HMS er kjempeviktig, også innen detailing! :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Skrevet

Prøv med mangen nye padder ja. Brukt både rupes og uber pads. Stort sett samme vibrasjon enten om paden er ny, eller full av polish

overlay
Skrevet

De vibrerer vesentlig mer enn das6 ja, og mer enn tilsvarende Rupes. Både i 15 og 21-utgave.

Hvordan synes du de er på vibrasjon mot flex 3401 vrg?

dj john
Skrevet

Kan ikke si at jeg har merket noe til det på min??Min das6 vibrerer mye mer..eneste jeg merket på siste bil jeg jobbet på var lyden på maskinen ble høyere men etter bytte av pad ble den borte :blink: .

overlay
Skrevet

Vibrerer mer enn Flex DA.

Jeg får prøve de på rappen en gang. Jeg var av intrykk at flexDA var mye mer vibrerende og slitsomt å korrigere lenge med.

DavidRS
Skrevet

Jeg blir nummen i fingrene av å jobbe med PDA15. Det kan sammenlignes med å ha telefon med "haptisk feedback", slik at den vibrerer når du skriver med den, bare at alt man tar på har vibrasjoner! [emoji23]

Den er fin å jobbe med på kurver etc, men Rupes 15 er bedre å jobbe med generelt sett. [emoji4]

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Skrevet

Har ikke merket noe ubehag på min PDA-21. Kanskje jeg ikke har tenkt over det.

Bruker du mye press, har du washermoddet? Lite press, uten washermod, og med så myk pute som gir ønsket resultat tror jeg reduserer vibrasjon. Så har jo disse maskinene nesten dobbelt så kraftig motor som Rupes, så jeg vil tro at du gjerne kan sette ned hastigheten litt?

Har prøvd alt mulig. Har tatt en 2 stegs på 1 bil med maskinen. Korrigerer bra, klager ikke der. Jo lavere hastighet jo mer rister driten. Den humper godt når eg sprer produktet på lavest hastighet :P Da blir det vel bare å bestille seg rupes 15 da

Skrevet

Men en rupes bigfoot 15 har jo samme bevegelsen. Blir det virkelig noen merkbar forskjell? Synes det virker litt rart..

Rupes har nok brukt mer ressurser på balansering.

Svakere/sterkere motor har ingen betydning for hastigheten btw. Man må fortsatt ha fart på disse for at de skal korrigere, sterkere motor betyr bare at de håndterer mer press uten å miste turtall.

Skrevet

Akkurat det jeg tenker. Dersom man kjører med litt press blir friksjonen større, og mer bevegelse blir overført til hendene. Siden PDA har sterkere motor er det derfor mer krefter som blir overført til hendene. Rupes taper mer turtall, og mer energi/bevegelse på den måten.

Vet ikke om jeg klarte å forklare, men jeg synes det virker logisk at dette også er mye av grunnen. Balansering har nok også litt å si, men så mye som det antydes her tviler jeg på. PDA er nok greit balansert den også.

Hadde PDA vert greit balansert så skulle det ikke vert så mye vibrasjoner. Hadde egentlig håpt på at eg hadde fått ei maskin med feilproduksjon. Men når flere har samme så får eg heller bare vere skuffet over maskinen :P

Skrevet

Vet ikke om jeg klarte å forklare, men jeg synes det virker logisk at dette også er mye av grunnen. Balansering har nok også litt å si, men så mye som det antydes her tviler jeg på. PDA er nok greit balansert den også.

Nei, i dette tilfellet har balanseringen alt og si.

Billigmaskinene vibrerer mer også i friluft uten pads på. Jeg har både Krauss s21, PDA15 og Rupes 15.

DavidRS
Skrevet

Men en rupes bigfoot 15 har jo samme bevegelsen. Blir det virkelig noen merkbar forskjell? Synes det virker litt rart..

Det blir jo det samme som å sammenligne en Biltema og en Panasonic batteridrill på bakgrunn av at begge batteriene leverer like høy spenning..

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Øyvind G
Skrevet

Tok nylig en bil med PDA15 og jeg synes ikke den ristet så mye med enn DAS6p. Mulig det er litt forskjell hvis man tester de side om side, men mtp. at PDA15 har nesten dobbelt så bredt arbeidsmønster (slaglengde) så synes jeg ikke den var så ille. Alle DA maskiner rister, men som sagt over så skiller Duetto seg litt ut her.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår