Gå til innhold
Prinsen

Concorso vs Shield - er det synlig forskjell?

Recommended Posts

Prinsen    96
Prinsen

Er det noen synlig forskjell på Shield og Concorso fra Swissvax? Concorso blir fremstilt som en voks som gjør "erfarne entusiaster imponerte" og gir bilen en "glød og glans man som oftest ser hos utstillingskjøretøy". 

Har hatt Shield på den ene bruksbilen vår en stund nå. Forrige behandling på den var i september/oktober (ja, jeg vet det er lenge siden). Til min store overraskelse var det nesten ikke noe lilla striper på bilen da jeg brukte Iron X, så Shield gjorde tydeligvis jobben sin enda. Til sammenligning kjøpte jeg en helt ny bil i februar som fikk samme behandling i april og den rant det lilla striper av - etter bare to vintermåneder på veien. Mao er jeg godt fornøyd med Shield.

Nå tenkte jeg derimot å forsøke meg på Concorso fordi jeg var begeistret for "utstillingsvoks" og enda mer carnauba. La etterhvert på Concorso og for meg som er amatør og ikke bruker maskiner synes jeg resultatet ble bra. Men kan ikke si at jeg med det blotte øyet ser den kjempestore forskjellen. Joda, jeg ser forskjell på før og etter behandling, men det skyldes nok i stor grad at det er lenge siden bilen ble vokset sist og at den nå er nyvokset. Men en glød og glans man bare finner på utstillingsbiler? Nja. Jeg synes Shield ga bilen en flott glans også jeg.

Sett at holdbarheten på Concorso er like bra som på Shield, er det da noen vits i å kjøpe Concorso når den koster så mye mer? Er det flere som har erfaringer med Concorso og Shield (eller tilsvarende)? Legger ved tre bilder (to tatt i går kveld og ett tatt i sollyset i dag).

post-5846-0-22048800-1435762354_thumb.jp

post-5846-0-13785100-1435762364_thumb.jp

post-5846-0-62111400-1435762622_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Uten at jeg har prøvd shield, så er concorso eneste voksen jeg har sett synlig forskjell på.

Men da på dybden/gløden i metallic lakk. Får en helt annen virkning en f.eks fusso som jeg la sist.. 

Men synes ikke det var noe særlig forskjell på bobla som er senneps fargen solid lakk.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Jeg syns Shield gir en klinisk blankhet, tilsvarende som mange sealere og Collinite 845 feks.
Concorso syns jeg fremhever fargen mer, og effekter som metallic og perlemor.

Jeg ville ikke blitt overrasket om Shield er målbar blankere enn Concorso, med samme forarbeide på akkurat samme bil.

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsen    96
Prinsen

Takk for svar :) Hadde jeg vært lur, så hadde jeg behandlet begge bilene med en ukes mellomrom. Så lur var jeg altså ikke :P Men det blir spennende å se hvor lenge Concorso holder seg. Foreløpig en veldig fin voks, men som sagt har jeg ikke helt klart å rettferdiggjøre prisen enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Var ikke klar over at folk her inne trodde man kan se forskjell på vokser. Trodde vi var enige om at det var innbilning :P

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    662
magne

Når folk kan høre forskjell på høytalerkabler og kjøper høytalerkabler til titusenvis av kroner, må da vi kunne få lov til å se forskjell på vokser og kunne unnskylde å kjøpe voks for titusenvis av kroner ;)

• DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig