-Håkon

Håkon's Rallycross verksted

25 innlegg i emnet

Hei alle sammen!

Jeg tar like gjerne å oppretter en tråd under garasje delen, da jeg helt sikkert har noen spørsmål om utstyr som skal inn i verkstedet, blant annet løftebukk, div luftverktøy og andre ting.

Har begynt å vaske vegger og gulv. Skulle egentlig begynt med taket, men liften på jobben var ikke så samarbeidsvillig, så da ble det vegger og gulv.

Rommet som er disponibelt til verksted er på 12x18 meter, men noe kommer til å gå bort til kjøkken, tv/sofa rom, og toalett.

verksted delen havner nok på et sted mellom 150-170m².

Skal male vegger hvite, men med en kontrastfarge nederst på veggene.

Gulvet blir grå Epoxy.

Kan starte med et bilde av gulvvask, en liten såkalt 50/50 vi her inne er så glad i :-)

DSC_0023.jpg

Og et lite oversiktsbilde.

Porten er helt øverst til høyre på bildet, og den er ca 3,60m høy, så vi får inn lastebil og henger mellom løpene.

Forrige eier har også satt igjen en "liten" kompressor til oss.

DSC_0024.jpg

to bilder til..

DSC_0031_2.jpg

DSC_0032_2.jpg

Kostene dere ser på gulvet på siste bildet, er en ca oppmåling hvordan vi skal bygge rommene. Veggen inn til rommet på venstre side skal rives, så det blir kombinert kjøkken/gang inn til verkstedet.

Endret av -Håkon
4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det danseplass..! Herlig med sånn lokaliteter!! =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det i Hokksund?

Blir spennende å følge med fremover :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det danseplass..! Herlig med sånn lokaliteter!! =)

Ja, fattern måtte ha nytt kontorlokale for familiebedriften, og da var det jo beleilig at det var et "lite" lokale som var tilovers :-)

Blir veldig godt å kunne eie noe, fremfor å leie hos andre. Her kan vi gjøre akkurat som vi vil, både med innredning og "oppførsel". 

Stor asfalt plass på utsiden, og skal legge opp høyttrykksvasker rett på innsiden av porten. Skal ikke se bort fra at det blir bedt inn til et lokalt DCN skravle/grille treff i fremtiden :-)

Er det i Hokksund?

Blir spennende å følge med fremover :)

Ja, dette er i Hokksund. :-)

Blir moro dette, snekker jobben, og male jobben er satt bort til noen som kan det, så bare vi får vasket ferdig, så blir det nok litt fremgang. Jeg har tatt på meg lyd og bilde delen i kosekroken, hehe.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk :-) :-) litt misunnelig kan du si ;-) kjøre Sprintrally neste helg forresten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fattern måtte ha nytt kontorlokale for familiebedriften, og da var det jo beleilig at det var et "lite" lokale som var tilovers :-)

Blir veldig godt å kunne eie noe, fremfor å leie hos andre. Her kan vi gjøre akkurat som vi vil, både med innredning og "oppførsel".

Stor asfalt plass på utsiden, og skal legge opp høyttrykksvasker rett på innsiden av porten. Skal ikke se bort fra at det blir bedt inn til et lokalt DCN skravle/grille treff i fremtiden :-)

Blir moro dette, snekker jobben, og male jobben er satt bort til noen som kan det, så bare vi får vasket ferdig, så blir det nok litt fremgang. Jeg har tatt på meg lyd og bilde delen i kosekroken, hehe.

Jeg kommer! :D
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk :-) :-) litt misunnelig kan du si ;-) kjøre Sprintrally neste helg forresten?

Ja, er ganske heldig som får muligheten til skikkelig lokale, har skrudd en gang i en 50m² garasje, og byttet girkasse, og er glad jeg har tilgang til ordentlig verksted når man har denne hobbyen :-)

Nei, neste løp nå er NM i rallycross i Melhus neste helg :-)

:thumbs: Bare få sveisa noen digre griller ut av noen gamle bensinfat, så er mye gjort  B)

Endret av -Håkon
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft! :) får snikktitte litt, når lageret flytter :) gleder meg til å se åssen det blir! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer jeg :D

Endret av Bjørn Arild Thorkildsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er ganske heldig som får muligheten til skikkelig lokale, har skrudd en gang i en 50m² garasje, og byttet girkasse, og er glad jeg har tilgang til ordentlig verksted når man har denne hobbyen :-)

Nei, neste løp nå er NM i rallycross i Melhus neste helg :-)

:thumbs: Bare få sveisa noen digre griller ut av noen gamle bensinfat, så er mye gjort  B)

Gled deg! Faktisk meldt bra vær i Melhus nå, første dagen på 1 mnd uten nedbør idag  :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft! :) får snikktitte litt, når lageret flytter :) gleder meg til å se åssen det blir! :D

Satser på at det blir bra! :)

kommer jeg :D

:thumbs:

Gled deg! Faktisk meldt bra vær i Melhus nå, første dagen på 1 mnd uten nedbør idag  :D

Ja, vi hadde jo ikke akkurat drømmeværet på Lånke (30-40mm nedbør), så hadde vært godt med litt sol  :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi tenkte å male veggene to delt, hvitt fra taket, og ned til det gjenstår ca 1,5m. Hva slags kontrastfarge er å foretrekke, hvis det er noen? Skal ha vanlig grå Epoxy på gulv. Har hatt tanken inne på en dyp blå farge, men ene mekanikeren min jobber på Albjerk, og der har de mørkegrått, og mener at det er veldig allright. Rødt har også vært innom tankene, men det kan bli litt mye farge når det blir et så stort lokale kan jeg tenke meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mørkegrått høres ut som en vinner!! Tenkt noe på lys eller?

Er en kar på Lampeland som sitter på en drøss med Metalhalogen lamper (industri) som han selger for god pris!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med gromt lokale! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en kar på Lampeland som sitter på en drøss med Metalhalogen lamper (industri) som han selger for god pris!

Lys skal det bli godt av! Er sponset av flere lysleverandører ifrb. med rallycross bilen, så skal nok få inn litt lys her vil jeg tro :)

Gratulerer med gromt lokale! :thumbup:

Ja, blir bra detta Øhn! Naug skal låne litt plass i et hjørne også, så blir litt poleringsmaskin dur i tillegg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når er grillinga vi ble lovet? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaha! Passende! 

Blir et trivelig verksted! Spennende å følge med!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når er grillinga vi ble lovet? :D

Hehe, ser ut som om det blir i 2016. Går litt tregt her, men fattern hadde hyra noen til å vaske den delen av bygget som blir lager, og tror de fikk litt ekstra i lomma for å vaske taket i rallycross verkstedet også. Men har ikke fått vært å kikket enda! Tror det er en maler der nede nå også, se om vi får lurt han til å male litt inne hos meg også :) Uansett så har jeg en diger terasse hjemme, hvis det tar veldig lang tid, hehe.

hahaha! Passende! 

Blir et trivelig verksted! Spennende å følge med!

Ja, jeg tror detta kan bli bra! Blir stas med så stort verksted ihvertfall. :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja får klare meg med tørre brødskiver enn så lenge da :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja får klare meg med tørre brødskiver enn så lenge da :(

Har ikke du en bil å fikse?!?

Det verkstedet er rett og slett et drømmeverksted! Snakk om god plass "overalt" :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive