-Thomas-

1998 corvette holoproblemer..

Bilen er lilla og jeg har gått på med s03 noen steder og ellers s17 med gul Rupes pad.

Har prøvd følgende:

S30 med gul og hvit Rupes pad samt blå Uber og orange Scholl pad

SF4000 med samme pads

Blå 3m med samme pads

Noen med forslag til hva jeg kan prøve?

Har kjørt på full spiker på maskina 4-6 pass..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Myk lakk?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags maskin bruker du? Sikker på at den er lilla og ikke radar blue?

182ea5648336847e510f78f8fa564aa0.jpg

Radar blue ble strøken med S20 på orange spiderpad og Krauss s21. Så ganske myk lakk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljer etter polish?

Sf 4000 med blå uber skal teoretisk sett ta alt av holos med rett teknikk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør veldig veldig sakte med sf4000, Hvit rupes pute og maskinen på rundt 3. La polishen få jobbe og kjør så sakte at polishen blir oljete med en gang. Jobb på små områder i slengen og bruk litt mer produkter på paden enn 4-5 dråper.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt hell på myk lakk med å kjøre rikelig med rolige pass (minst 6), SF4000, og litt roligere fart med null press på de siste passene (DA-maskin). Jeg brukte sort Uber, men blå hadde muligens funket også.

Buff smått og forsiktig med MYK klut, når panelet er kjølig, har også fungert.

Hva slags Wipedown bruker du?

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S20 og orange spider fungerer utmerket på myk lakk... 1 ert av gul rupes kan også brukes for enklere buffing

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en sånn det er avbildet lenger oppe så da er det vel radar blue da..

Endret av -Thomas-
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med griffendfeldt her.. ikke kjør på maks spiker, men maks 2-3 i hastighet på S30 med fin pute! Burde ordne seg da. 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok nylig en Corvette som var heeeelt håpløs. Fikk aldri hologrammer, men masse skjolder.

Løsninga der var ekstremt lite press, løfta maskina så den såvidt toucha lakken, lav hastighet, og det var svært mange pads som ikke funka, samtlige av de du nevnte ble full krise.

De som faktisk funka på den var 3M gul og blå, rød hex, Scholl neo og Proglazer gul (som muligens er samme som gul Scholl spider). Alt annet var katastrofe.

Endret av wanvik
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en runde med hvit/hvit og plenty med press på Rupes og da forsvant de! Weeeeee....

Skal jo ikke bruke særlig press men måtte bare prøve.

Som wipedown bruker jeg silikonfjerner, funker fjell det! ;)

Har 3m pader også, men nå har jeg funnet en måte som funker!

Takker så mye for forslag!

Knutis: hvor hører den bilen du har tatt til? Eieren av den jeg holder på med trodde det var en 3-4 stk her til lands, men visste ikke om det var flere enn han som hadde skilter.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går i romsdalen, importert i vinter og straks på norske skilter om ikke den har fått de allerede. :)

Kjempefin bil, morsom å jobbe på. 50000km, en-eiers denne.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive