Gå til innhold

Minitest: Scholl Boost på dekksider.


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G
Scholl Boost på dekksider. 
 
 
 
 
Dette er ikke noe nytt produkt, men det er ikke så mange mnd. siden det kom i min hylle. Har fått testet det litt i motorrommet på V70 og bagasjeromsmatten i konebilen og jeg må si produktet fungerer utrulig godt får å være så enkelt og kjapt i bruk. 
 
Scholl Boost kan påføres på tradisjonell måte med aplikator, pensel osv, men det kan også sprayes på våt flate. Sprayer du det på væt flate bidrar vannet med å fordele produktet slik at du får et ganske skjoldefritt og pent resultat uten å jobbe med produktet i det hele tatt.
 
Dekksider kan i mange tilfeller være noe man hopper over hvis man ikke har spesielt god tid. Det er fordi dekket først må tørke, og etterpå må du jobbe inne et produkt til dekksider. Dettte tar litt tid hvis du skal ha det skikkelig. Derfor kom jeg til å tenke at "hva hvis Boost fungerer like bra her?". Testet dette etter gårsdagens bilvask og det fungerer utmerket. 
 
Dekksidene var nesten tørre når jeg skulle påføre Boost. Siden jeg var ute etter å se hvordan dette fungerer på våte dekksider så vannet jeg dekket med hageslange før jeg sprayet lett over med Scholl Boost. 
 
Resultatet ble meget bra. Jevnt og fint, men kanskje litt blankt i noen sine øyne. Personlig foretrekker jeg matt finish, men kan også godta resultatet jeg fikk her da det er en mer silkematt finish. Er ikke sikker på om den er så blank, men gummien blir veldig svart og blir ikke like anonym som de mattere produktene.
 
IMG_3074_1920x1280.jpg
 
IMG_3077_1920x1280.jpg
 
IMG_3079_1920x1280.jpg
 
 
Varighet kan jeg ikke si noe om da jeg ikke har brukt bilen enda, men når det er så enkelt å rast som dette så har det nesten ikke noe å si hvor lenge den holder. Holder det lenger enn en vask eller regnskyll så ser jeg på dette som bonus. 
 
Ser for meg at den ikke slepper med en gang, men at den gradvis forsvinner blir litt mattere. Noe som egentlig bare er en fordel. 
 
 
 
Scholl Boost får du kjøpt hos bla. Scandicshine og Alien.
Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Du trenger dog nye vinterdekk...

Fordi?
  • DCN Poeng 1

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Fordi?

Er vel ingen annen grunn enn at Kenda er mer utpreget billig enn utpreget premium.

Folk må få velge det de vil (og forhåpentligvis kjøre deretter), men Christer og undertegnede som kjører som om vi har stjålet både bil og dekk ville nok lagt litt mer penger i dekkene :)

Forøvrig bra test!

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Øyvind G

Takk for positive kommentarer. 

 

Boost blir kraftig redusert etter en vask, men ikke helt borte. Likevel er den god som dekkfornyer da den er meget enkel og rask i bruk. Etter en vask ser fortsatt dekksidene bra ut, men på en litt annen måte (urørte og rene dekksider).

 

Kombinerer du dette med bilvasken tar det ca 2 min å spraye produktet på dekksidene. Jeg lot bare bilen stå slik at Boost fikk "lufttørke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare brukt boost i motorrom etter vask, men er mektig imponert. Litt på samme måte som wetcoat, vask, spray på og la tørke - voila! Resultat som ligger langt over det innsatsen skulle tilsi. Veldig bra at du tester de tingene jeg ikke engang kommer på. Takket være deg er min produktsamling ikke større enn den er - finnes flere bruksområder for de fleste produkt.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Takk for fin test Øyvind!

 

Jeg har også testet Scholl Boost på dekk og kan bare si at det er helt ubrukelig. Dekk ser jo bra ut (det gjør de også med produkter som koster halv pris og enda mindre) men det er 0 vits å bruke noe sånt på dekk da prisen for 1liter er over 350kr. Den fungerer bra ellers på plast og gummi men da skal de delene ikke ha så mye kontakt med vann og regn. For denne forsvinner før regnskyer klarer å komme seg over bilen... ;)

 

Hvis du ønsker å prøve noe nytt og bra, samt tenke litt økonomisk så tror jeg du blir meget fornøyd med Koch Chemie sitt produkt.

Silikonfri og dekk blir sorte leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge  :) -> http://car-spa.no/1/gummiplastikfornying

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takk for fin test Øyvind!

 

Jeg har også testet Scholl Boost på dekk og kan bare si at det er helt ubrukelig. Dekk ser jo bra ut (det gjør de også med produkter som koster halv pris og enda mindre) men det er 0 vits å bruke noe sånt på dekk da prisen for 1liter er over 350kr. Den fungerer bra ellers på plast og gummi men da skal de delene ikke ha så mye kontakt med vann og regn. For denne forsvinner før regnskyer klarer å komme seg over bilen... ;)

 

Hvis du ønsker å prøve noe nytt og bra, samt tenke litt økonomisk så tror jeg du blir meget fornøyd med Koch Chemie sitt produkt.

Silikonfri og dekk blir sorte leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge  :) -> http://car-spa.no/1/gummiplastikfornying

 

Produktet du linker til må "jobbes inn". Testet Boost mest fordi den påføres på våt flate. 

 

Regner du ut prisen iforhold til 500ml så er den ganske kostbar ja. For bruk på egne biler går det ikke så mye produkt slik at dette ikke er den dyreste investeringen innen bilpleie. Skal man drive stort så får du jo kjøpt 10 liter. Da ender du opp med en pris på 199 som er 50 kr mer enn produktet du linker til. 

 

 

Når det gjelder de vanlige dekkfornyerene så er jeg egentlig veldig fornøyd med Pneu. Meget pent utseende, fin å jobbe med og helt ok holdbarhet. Dette er riktignok ikke et billig produkt, men helt innafor for min del. 

 

 

 

Jeg har også testet Boost på en stor bagasjerommsmatte  i 940 som er et slit og et hat å gå over med plastfornyer da det er litt størrelse på den. Meget pent og skjoldefritt resultat som holder lenge (innendørs).  Boost er også som sagt veldig fin i motorrom. 

 

Boost er egentlig ikke et fantastisk produkt da den ikke tåler så mye når den er utsatt for vann, vask osv, men ved at den er såpass enkel i bruk så tror jeg likevel mange setter pris på produktet når behovet er der. 

Har bare brukt boost i motorrom etter vask, men er mektig imponert. Litt på samme måte som wetcoat, vask, spray på og la tørke - voila! Resultat som ligger langt over det innsatsen skulle tilsi. Veldig bra at du tester de tingene jeg ikke engang kommer på. Takket være deg er min produktsamling ikke større enn den er - finnes flere bruksområder for de fleste produkt.

 

Takk. 

 

Boost er lekende lett i bruk. Derfor liker jeg den mer og mer etter hver gang jeg har brukt den. Det skal sies at første gang jeg testet Boost hadde jeg ikke troen på det. Når jeg sprayet Boost i motorrommet på V70 synes jeg den fungerte dårlig, men når alt vannet hadde tørket bort så jeg at Boost faktisk fungerer. 

Kjempe fin test. Men regner med at du ikke kjører med vinterdekk enda? 

 

Jo, jeg gjør faktisk det. Sommerhjulene som fulgte med er ikke noe gode (kjøpte denne bilen nå i vinter) og jeg har ikke fått kjøpt nye dekke enda. Jeg kjører egentlig en annen bil mesteparten av sommeren så det har ikke blitt prioritert enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Produktet du linker til må "jobbes inn". Testet Boost mest fordi den påføres på våt flate. 

 

Regner du ut prisen iforhold til 500ml så er den ganske kostbar ja. For bruk på egne biler går det ikke så mye produkt slik at dette ikke er den dyreste investeringen innen bilpleie. Skal man drive stort så får du jo kjøpt 10 liter. Da ender du opp med en pris på 199 som er 50 kr mer enn produktet du linker til. 

 

Når det gjelder de vanlige dekkfornyerene så er jeg egentlig veldig fornøyd med Pneu. Meget pent utseende, fin å jobbe med og helt ok holdbarhet. Dette er riktignok ikke et billig produkt, men helt innafor for min del. 

 

Jeg er klar over at den må jobbes inn, det må jo alle dekkfornyere... Derfor skrev jeg at den er ubrukelig på dekk; 1 - pris, 2 - holdbarhet dvs bortkastet penger ;)

Når det gjelder prisen så tar du feil faktisk da Koch Chemie Plast Star uten silikon finnes også i 10l og da koster denne 74kr mindre enn Boost per liter ;) Som er ganske mye uansett om du tenker egne biler eller kundebiler.. 

Jeg er veldig glad i Pneu selv men la oss ikke diskutere pris og holdbarhet til Pneu her ;) for at den blir fullstendig knust av mine argumenter mtp pris og holdbarhet vs f.eks Koch Chemie sin dekkfornyer ;)

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Flott minitest, bildene er gode som alltid [emoji4] jeg har boost selv og liker resultatet i motor, masse plastdeksel som ikke er lett å komme til på som nå ser bra ut [emoji4]

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...