Gå til innhold

3M demodag avholdt - bilder og erfaringer

Recommended Posts

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Øivind

12

• Eirik

10

• Bernhard

8

• NeDD

7

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Skrevet (endret)

Hehe, så lenge vi holder oss i området 2000-3000g har jeg ingen problemer med å la bilen min være prøvekanin :P

Men hold 1000 vekke fra lakken min...

Endret av Anders
Skrevet

Har akkurat knadd opp clayen min i varmt vann, og det var som han sa - den blir magisk som ny! :D

Skrevet (endret)

Hvor mye har du brukt den clayen?

Jeg mener å huske han sa at en claybar kunne vare i opptil 10 år, men det synes jeg høres ut til å være litt i overkant optimistisk...

Er det noe spesielt med 3M-clay kanskje?

Endret av Anders
Skrevet

Dette var en halv bar som jeg har brukt på en hel bil. Den var da så uren at den ikke kunne knaes til en homogen masse. Har bilde på mobilen - den var klar for søpla. Jeg bruker Mothers gule.

Han sa jo at de proffe hadde en clay pr halvår ca. Trikset er kanskje å massere den litt i varmtvann mens man bruker den. Mener å huske det.

Skrevet

Testet akkurat dette selv (3M 38070 Cleaner Clay) og det fungerte! Men, hvor ble det av dritten? :mellow:

kris1986
Skrevet

bra triks, men må si jeg er litt skeptisk.. hehe ;)

Skrevet

Det med at clayen varte 10 år var vel satt litt på spissen. Men han nevnte et halvår på stor clayklump fra 3m.

Angående det å kna inn dritten, så er det jo ikke værre enn at man ikke bruker den om det kommer dritt frem.

• 3 weeks later...
Skrevet
Halvt år var vel for de som brukte den samme clayen daglig?

Men ca. 10 år for de som polerte mer sjeldent...

Jeg må selv si at jeg er skeptisk til påstanden om en såpass lang brukstid på claybaren til 3M. Noen med erfaringer ? Hvordan "vaskes" den i etterkant av en runde ?

Skrevet
Hvordan "vaskes" den i etterkant av en runde ?

"Masseres" i varmt vann ifølge ekspertene her..

Skrevet
Ikke veldig stor i forhold til boksen....

Du som har kjøpt? Vi vil ha review!!

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Skrevet

Jahaja. Men den ser jo ut til å være like stor som hele riccardo clayen, hvis man tar alle 3 "skivene", eller?

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Er vel en vanlig str clay som f.eks CG sin clay, 205gram el hva det er...

Men iforhold til boksen så er den liten, var også det jeg svarte på :)

Skrevet

Ja det fikk jeg med meg. Riccardo gul kommer jo i 3 skiver, og det så ut til at den er like stor som alle 3 skivene, det er vel rundt 200gr. Da har vi i alle fall fått konkludert med at denne claybaren ikke er unormalt stor.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Megs har også det samme med claybarene sine, de kommer i noen store bokser.. man blir litt skuffet når man kjenner på boksen og titter oppi...

Skrevet

Og den Megs "proff" clayen koster vel noe som 906,- på bilxtra. Det var litt :eek: når jeg åpnet boksen å sjekka innholdet.

Skrevet

Både 3M og Megs har store bokser slik at man kan ha vann i.. logisk ;)

Og den Megs "proff" clayen koster vel noe som 906,- på bilxtra. Det var litt :eek: når jeg åpnet boksen å sjekka innholdet.

Ja Meg's er uforholdsmessig dyr spør du meg.. 3M er under halve prisen, likevel anses den av mange som en dyr clay.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Både 3M og Megs har store bokser slik at man kan ha vann i.. logisk ;)

For vanlige mannen i gata som bruker clay for første, andre, tredje gang osv så er det ikke like logisk ;)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår