Skulebollen

Bytte ut min Roterende med DA?

Hei! Kjøpte ifjor en Metabo PE12-175 roterende

Har brukt denne to ganger nå, og synes den fungerer greit. Problemet mitt er at jeg har ikke spesielt god greie på polering, og er livredd for og gjøre skade med maskinen. Føler derfor at jeg ikke får utnyttet den noe særlig.
Lurer da på om det kanskje hadde vert likegreit og solgt den og kjøp en skjikkelig DA maskin? Denne er det vel nesten ikke mulig og gjøre skade med, så man kan gå på det maskinen er god for, og derav få ett bedre resultat.. Hva tror dere?

Sliter med tid og tålmodighet så er rett jeg aldri vil lære meg å bruke en roterende fullt ut.

Og hvilke maskiner er det evt. som kan fungere? Rupes LHR 21? Denne er jo svindyr, men er den verdt pengene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X2.

Syns du gjør gode vurdering i det du beskriver her. Alternativet ØHN skisserer er et meget godt økonomisk alternativ.

Lite lurt å eie produkter du ikke føler du mestrer! =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

North detailing maskina er bra til prisen. Personlig har jeg mye mer glede av de roterende kontra rupes. Hva med å få en som er flink til å lære deg noe tips? Det er fullt mulig å gjøre skade med Da også dersom man er uoppmerksom og er borti med bakplaten feks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å ha prøvd North Detailing eller noen av de andre "rupeskopiene" er jeg veldig enig med e30 tic, for min del er Rupes noe jeg bruker på plast, lsp og av og til sistesteget, trives veldig mye bedre med den roterende.

Jeg synes det er flott at du har respekt for den roterende maskina, dessverre har ikke alle det.

Når du har respekt for den er sjansen mye mindre for å gjøre feil, og om du får kyndig rettleiing fra noen skal du se det blir bra!

Om du føler du kan ta deg råd til det ville jeg beholdt roterende og kjøpt en av de billigste DA-maskinene med mer utkast enn 8mm, men om du bare kan forsvare å ha én maskin skaffer du deg en DA så du ikke trenger å være så bekymret på plast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har solgte ND maskinen til fordel for en Rupes Mini, jeg har duetto ifra før. Når det er sagt finnes det etter min mening, INGEN DA maskiner som matcher ND maskina når det kommer til pris og kvalitets følelse.  Jeg har 1 gang så lenge jeg har styrt med dette tatt en hel bil med Duetto, det var svigers sin Mazda som ble kjørt en alt i ett løsning med polish/voks, ellers er roterende som står for arbeidet.

Som sagt, få litt tips og pass på du ikke kjører knall hard bakplate kombinert med harde pads. Når det først klaffer vil du også styre unna dildo maskinene..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. Både for og imot her ja.. Vil helst ikke ta meg råd til og ha 2 maskiner da det ikke blir så mye bilpolering..

Jeg har 4-5 biler som vil bli polert engang i året, vil helst ikke gå grovt igang på noen av dem siden jeg ikke har spesielt god erfaring, 3 av dem har relativt strøken lakk.
Det jeg tenker er at det vil gå mye raskere med DA maskin og resultatet vil bli ok?
Isteden for at jeg skal prøve og feile med roterende.. Vil helst ikke ta mer enn 1 stegs jobber. Så setter jeg heller bort bilen(e) for en grov korrigering. Er derfor jeg tenker og kjøpe DA.

Men kan roterende vere like effektiv for 1 stegs jobb?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte min DA på Bilxtra foren liten tusenlapp.

Et kjapt søk der ga meg dette resultatet: http://bilxtra.no/catalogsearch/result/?q=Poleringsmaskin

Min er ikke helt lik de to DA maskinene, men formen er ganske identisk. Bakdelen er at hastighetsregulatoren sitter i enden på maskinen min og er derfor ikke innen rekkevidde for høyre tommeltott. Dette ser ut til å være annerledes på disse.

Dette kan du ta med i betraktningen når du kjøper maskin.

Hvor mange mm maskinen er utenom senter vet jeg ikke. Allverdens er det vel ikke, men jeg har ikke tatt meg bryet med å måle det ut. Dyrere maskiner har gjerne større ekssenterbevegelse. Alt i alt er det pengene som bestemmer, hvor mye du vil legge i det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CarWise-maskinen fra Bilxtra har 8mm utkast, akkurat som DAS6/DAS6 Pro/Krauss/m.fl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ND sin maskin tvunget rotasjon? Spør for en kjenning som skal kjøpe seg poleringsmaskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutter siden, alexanderst skrev:

Har ND sin maskin tvunget rotasjon? Spør for en kjenning som skal kjøpe seg poleringsmaskin.

Nei dem har dessverre ikke det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive