Freakshow

Rupes for nybegynner

Hei folkens, jeg er helt ny bruker her på forumet selv om jeg har lusket rundt å lest litt i over 1 år nå, etter jeg fikk litt interesse for å se hvor blank og pen man egentlig kan holde bilen sin :D

så tilbake til Topic :)

jeg leser at det er mye forskjellige polerings maskiner folk bruker her, så har lest litt og sett en del på youtube, men blir ikke helt klokk så tenkte det greieste var kanskje å bare spørre :)

Så spørsmålet mitt er hvordan er rupes BigFoot maskinene å bruke for en skikkelig fersking som rett og slett ikke har peiling på hva han holder på med?

det er jo en relativt dyr maskin og kjøpe, men det går vel kanskje opp i opp mtp på levetid og kvalitet?

eller er det bedre å kjøpe en billigere?

det virker liksom som at man ikke kan gjøre feil med rupes maskinene :)

har sett litt på dette kittet https://bilpleiekongen.no/produkt/rupes-bigfoot-lhr-12e-duetto-deluxe-edition-kit/

eller er dette kanskje litt overkill for en nybegynner?

setter pris på all hjelp! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duetto, er en veldig flott alround maskin, som funker til det meste! Overkill er det nok ikke, men om det er verdt det for din del blir noe annet.

Den nye North detailing maskinen kan også være verdt å ta en titt på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens, jeg er helt ny bruker her på forumet selv om jeg har lusket rundt å lest litt i over 1 år nå, etter jeg fikk litt interesse for å se hvor blank og pen man egentlig kan holde bilen sin :D

så tilbake til Topic :)

jeg leser at det er mye forskjellige polerings maskiner folk bruker her, så har lest litt og sett en del på youtube, men blir ikke helt klokk så tenkte det greieste var kanskje å bare spørre :)

Så spørsmålet mitt er hvordan er rupes BigFoot maskinene å bruke for en skikkelig fersking som rett og slett ikke har peiling på hva han holder på med?

det er jo en relativt dyr maskin og kjøpe, men det går vel kanskje opp i opp mtp på levetid og kvalitet?

eller er det bedre å kjøpe en billigere?

det virker liksom som at man ikke kan gjøre feil med rupes maskinene :)

har sett litt på dette kittet https://bilpleiekongen.no/produkt/rupes-bigfoot-lhr-12e-duetto-deluxe-edition-kit/

eller er dette kanskje litt overkill for en nybegynner?

setter pris på all hjelp! :D

Velkommen! :)

Rupes er absolutt noe du bør vurdere å skaffe deg. Det har aldri vært lettere å starte opp med maskinpolering og få et godt resultat med solid korrigering av lakken.

I kjølvannet av Rupes kommer også andre billigere utgaver av samme maskintype med stor sideveis bevegelse.

Denne gjør det samme som Rupes til en langt hyggeligere pris: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=675

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duetto, er en veldig flott alround maskin, som funker til det meste! Overkill er det nok ikke, men om det er verdt det for din del blir noe annet.

Den nye North detailing maskinen kan også være verdt å ta en titt på.

takker for svar! :)

skal titte på den også! (Y)

Velkommen! :)

Rupes er absolutt noe du bør vurdere å skaffe deg. Det har aldri vært lettere å starte opp med maskinpolering og få et godt resultat med solid korrigering av lakken.

I kjølvannet av Rupes kommer også andre billigere utgaver av samme maskintype med stor sideveis bevegelse.

Denne gjør det samme som Rupes til en langt hyggeligere pris: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=675

takk takk! :) ja pris er jo noe å ha i bakhode, men syns ikke prisen skal sette så stort press når det er snakk om å kjøpe noe man gjerne har i mange år! :D

veit du hvordan den north maskinen fungerer i forhold til rupes sine maskiner?

mtp på resultat, holdbarhet og kvalitet? og selvfølgelig om den skal være like lett å jobbe med som rupes selv mener dems maskin skal være :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk! :) ja pris er jo noe å ha i bakhode, men syns ikke prisen skal sette så stort press når det er snakk om å kjøpe noe man gjerne har i mange år! :D

mtp på resultat, holdbarhet og kvalitet? og selvfølgelig om den skal være like lett å jobbe med som rupes selv mener dems maskin skal være :)

Jeg har to Rupes-maskiner og den North-maskinen. De er gode alle tre. Jeg bruker Rupesputer og polish på alle tre og alle leverer samme gode finish.

Jeg ville valgt North-maskinen. Kjøper du maskinen i Norge har du 5 års garanti uansett. 

Du er i en fin posisjon som har økonomi til å handle kvalitet, og Rupes er bra saker. Ingen tvil om det.

Jeg ville dog spredd kronene på alt det andre man gjerne også trenger,og det bare baller på seg etter hvert som man kommer i gang. Du må først av alt regne med å svi av noen tusen på mikrofiber, polish og poleringsputer for å ha glede av maskinen enten den koster 2500,- eller 5000,- ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey! Takker for stor stor hjelp! :D da blir det nok north maskinen! :D

Ja man skal jo ha alt annet også så da har jeg hvertfall noe å gå ut ifra ^^

da må jeg bare få lest litt opp på hva jeg burde handle, så ere bare å begynne å skrive handle liste xD

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt nybegynner med maskin selv, og ettersom jeg helt klart liker å legge litt ekstra kroner i ting og tang jeg kommer til å stå mange timer å jålle med fremfor noe billigere jeg kanskje blir missfornøyd med så falt valget lett på rupes mini og 21, å det angrer jeg ikke ett sekund på!

Vanvittig lette maskiner å jobbe med, tror ikke man klarer å få hologrammer uansett å mye rart man skulle gjøre med maskinen :)

Hvis jeg skulle valgt bare EN rupes maskin måtte det dog blitt duetto :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tipset! ^^

men trur kanskje det blir north maskinen, da har jeg mere penger og bruke på alt annet! :D
og hvis jeg følter å ta steget videre så blir det kanskje rupes! :)

hvis jeg ikke bare kjøper rupes med en gang! xD er så ubesluttsom av meg :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en titt her. :)

Okey! Takker for stor stor hjelp! :D da blir det nok north maskinen! :D

Ja man skal jo ha alt annet også så da har jeg hvertfall noe å gå ut ifra ^^

da må jeg bare få lest litt opp på hva jeg burde handle, så ere bare å begynne å skrive handle liste xD

Jeg har også laget en artikkel på forsiden som heter http://www.detailersclub.no/_/artikler/hvordan-komme-igang-med-skikkelig-bilpleie-r130. Her har jeg samlet de guidene og testene jeg har laget som kan hjelpe nybegynneren igang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :D da er det bare å hive seg i lesing ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen folkens! :)
nå har jeg lest en god del og fått satt meg opp ei helvettes lang liste! :P
med god hjelp av linken :D
men har fortsatt et par spørsmål jeg håper dere kunne svart meg på :)
tenker å handle northen maskinen, men er usikker på hvem pads jeg skal kjøpe, noen tips?
også var det de bakplatene da, burde jeg kjøpe noen andre bakplater ? isåfall hvorfor?

var sikkert noe mere jeg lurte på men det får jeg bare komme tilbake til :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Kjøper du ND-maskinen får du kun en bakplate. Er ikke så mange andre str som passer tror jeg. 

Av pads er det mye å velge mellom. Rupes, Menzerna, Sholl, CG osv.Du kan kjøpe pakken fra Bilnerden på Menzerna på 140mm puter og polish og kjøpe ekstra puter. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=201

Vil tro du har et godt utgangspukt med denne pakken. Utover det kan du bygge på med Rupes sine produkter eller Scholl, Chemical guys eller 3M (som du kanskje skjønner er det mye å velge mellom.) Du bør ha min 3-4 pads for å kunne bytte underveis du polerer. Putene kan bli varme og da kan de bli ødelagt.

Ta en titt hos de forskjellige samarbeidspartnerene, få deg VIP-medlemskap her på DCN (får rabatt hos butikkene ved kjøp) og så kan du eventuellt ta kontakt med de forskjellige og høre hva de har å tilby deg.

Edit: Av bakplater så er det en fordel å få med en mindre også. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=272denne kan være fin til å bruke med 80mm puter. Da får du polert de mindre flatene også.

Endret av Tocasp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har noe fra før så blir ikke en komplett rupes pakke så himla dyr. Det blir fort penger med north detailing maskin, polish, pads og kluter osv. Men om du går for north detailing maskin, så anbefaler eg sterkt menzerna polish (400,2500 og 3000) og uber pads. Veldig god combo! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Kjøper du ND-maskinen får du kun en bakplate. Er ikke så mange andre str som passer tror jeg. 

Av pads er det mye å velge mellom. Rupes, Menzerna, Sholl, CG osv.Du kan kjøpe pakken fra Bilnerden på Menzerna på 140mm puter og polish og kjøpe ekstra puter. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=201

Vil tro du har et godt utgangspukt med denne pakken. Utover det kan du bygge på med Rupes sine produkter eller Scholl, Chemical guys eller 3M (som du kanskje skjønner er det mye å velge mellom.) Du bør ha min 3-4 pads for å kunne bytte underveis du polerer. Putene kan bli varme og da kan de bli ødelagt.

Ta en titt hos de forskjellige samarbeidspartnerene, få deg VIP-medlemskap her på DCN (får rabatt hos butikkene ved kjøp) og så kan du eventuellt ta kontakt med de forskjellige og høre hva de har å tilby deg.

Edit: Av bakplater så er det en fordel å få med en mindre også. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=272denne kan være fin til å bruke med 80mm puter. Da får du polert de mindre flatene også.

Så ut som den bakplata du linka nederst der skal passe :) hvertfall med gjenger osv, men med mindre bakplate så er det kanskje enklere å polere speil og skjørter?

skal sjekke opp det VIP greia, rabater er jo bare positivt! :D

angående produkter så er det jo nesten alt for mye å velge i xD men hadde tenkt og prøve meg litt på Meguiars, men da bestille fra england :) har alri brukt noen produkter derfra, men så bestekompisen min polere med det så det virker som et lett produkt og jobbe med som ga en god finnish ^^

så blir jeg ikke fornøyd så blir det nok å prøve andre produkter! ^^

Om du ikke har noe fra før så blir ikke en komplett rupes pakke så himla dyr. Det blir fort penger med north detailing maskin, polish, pads og kluter osv. Men om du går for north detailing maskin, så anbefaler eg sterkt menzerna polish (400,2500 og 3000) og uber pads. Veldig god combo! :)

nei du har et godt poeng der, greit north maskinen er billig men det følger jo med absolutt ingen ting, så opp i opp kan det jo faktisk hende det er billigere å kjøpe rupes pakka :) men får bare sette meg ned og skrive en Handleliste når alt skal handles også gå over listen i forhold til ferdig pakka til Rupes! ^^

men setter stor pris på all hjelpen deres! :D

angående pads så har jeg lyst til å prøve Rupes sine pads selv på North maskinen :) men er enda 2 mnd til ferie pengene kommer og alt går til bestilling :P så har enda god tid til å søke og sammenligne! ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei igjen folkens! :D
har ikke blitt polerings maskin på meg enda, og blir nok ikke det mtp på penger :P men har ønska meg penger av familien i bursdags gave så da blir det nok polerings maskin :D

har satt opp denne listen, sammenlignet litt med det jeg får i den rupes pakka jeg nevne øverst her! :)

med litt hjelp fra dere! ^^

så produktene blir følgende.

2 stk gule http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=184:09da276102fca4e7fced3fd41d05cd4f
2 stk oransje

2 stk grønn

2 stk blå

Polish pakke med pads http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=201

polerings maskin http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=675

bag http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=708

og MF kluter http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=646

dette tilsvarer vel sirka samme kittet som rupes kittet, bare med flere MF kluter og flere polish produkter og pads :P
føler ikke jeg har bruk for våtslipings stuff enda, det blir handlet inn i senere anledning hvis jeg føler jeg har bruk for det eller er flink nok til å bruke det! :P
og det forkle føler jeg heller ikke jeg trenger, da jeg har nok av Skru klær jeg kan bruke til polering også! :P

feel free to correct me angående varene! :)
skulle også egentlig kjøpe den lille bakplaten som nevnt over men den har de sluttet og selge oO

takk for god hjelp folkens :D og hjelpen med dette! ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at rengjøring før en runde med polering er viktig. Men du har kanskje det du trenger til det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp handla inn en del vaske produkter i det siste

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillingen av vaskesruff

Og dagens bestilling

Og begge bestillingene mine fra scandicshine ^^

Endret av ØHN
Fjernet bilder med synlige VIP-koder.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk pakka i dag

30c3b6b4d09e78aa6f9759de9b529494.jpg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive