Scoop

Tips/Råd til valg av skreddersydd int.

Hei!

Jeg skal få spesialsydd interiør til sommerbilen, og ønsker med det noen kloke råd til valg av materialer og farger. Bilen er en 2. generasjon Mr2, sort.

Mine tanker var "body", altså midten av sete i alcantara(sort), sider og nakke i sort lær og doble sømmer i gul kontrastfarge.

Skredderens suede (alcantara ish) gav elendig effekt, og så billig ut.. derfor tenker jeg å bytte ut midt fra alcantara/suede til perforert skinn. Black on black med gule sømmer altså.

Er det noen tanker om rens/vedlikehold av perforert skinn? Eventuelt de gule sømmene? Dette er kun sommer og helgebil, og kommer til å bli godt tatt vare på!

Alle tilbakemeldinger mottas med stor takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax skinnpleiesett skuffer aldri meg.

Viktig å tørke over skikkelig og fjerne renserester, særlig på de gule detaljene.

Jeg blåser vekk produktrester i perforeringer med trykkluft. Om du ikke har kompressor, finnes det trykkluft på boks å få kjøpt. Rester i perforeringer er sjelden noe stort problem hvis en er edruelig med mengde påført produkt. 

Men er ikke skredder/skinnmaker rette spesialisten å spørre om dette? Han vet nok hvordan akkurat sine produkter best vedlikeholdes. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for godt svar, trykkluft har jeg i garasjen. Jeg får titte på SW's skinnpleie, det viktigste er at perforeringen ikke gjør alt umulig! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å få tak i skikkelig alcantara isteden for det billige suede stoffet skredderen din bruker? Det vil hvertfall ikke ta seg dårlig ut...

Regner med at du har sett på forumet til toyota sports car owners group? www.ts-ogn.no

Synes ikke at setene i min mr2 ser billige ut, påtross av "billig" suede ;)

IMG_1868.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, Scoop her er Scoop der (ts-ogn) Magne, lsc har dratt ut kontakten for siste gang later det til. Jeg får undersøke om de er villige til å bruke stoff fra andre levrandører, men de virker veldig bastante på kun egne løsninger..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ordentlig alcantara er dyrt, og leveres bare av nettopp alcantara. De er en egen produsent fra italia.

Ville vært veldig rart hvis de nektet å bruke det stoffet av en eller annen grunn. Du får jo ikke bedre kvalitet.

Hvis du skal over på skinn er nok perforert best med tanke på comfort. Med tanke på renhold er vanlig skinn litt lettere.

Men er som sagt mulig å blåse dritten ut av porene i det perforerte.

Til svart bil er det mye som kan gå ann i fargevalg interiørmessig. Men det tryggeste er svart med røde sømmer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive