Gå til innhold

awt sin lille garasje - sakseløfter på plass!

Recommended Posts

Fuglestein
Skrevet

se her ja. dette blir saker. jeg skal til med samme jobben om kort tid så dette blir spennende å følge med på. :)

Skrevet

Å kutte er greit nok, å grave opp all massen under der, samt lappe det sammen igjen er det verre med. :)

Fikk ikke gjort så veldig mye i dag (heller), da hus, kjerring, syke barn og alt det tullet der tar sin tid, men fikk ihvertfall ut resten av gulvet, samt lagt dette oppå hengeren.

IMG_9578_zpshmmtocm5.jpg

Fikk også hentet en grei trillebår (jeg har heldigvis en bror som er glad i å kjøpe ting som dette, så det er han som står for både graving og utstyr).

IMG_9577_zpsv6wu8nvf.jpg

...og gravt ut litt. Fikk bare tid til å fylle opp trillebåren to ganger, men det kommer seg jo.

IMG_9591_zpsa2dblrex.jpg

I morgen blir det ikke gjort noe dessverre, men satser på en grei økt på torsdag, slik at jeg kan begynne å armere i påsken, og muligens støpe litt.

• DCN Poeng 6

- 07 Opel Astra 1.4 - 15 BMW X4 30d -

Min garasje - Mine biler

Skrevet

Spenstig prosjekt.

Ser ut som trekk bilen var i minste laget for det betong lasset :P

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Skrevet

Tja, jeg tror det faktisk kunne gått (lovlig), men har en annen trekkbil, så valgte den heller. :)

IMG_9634_zpslu2ocw2h.jpg

Ellers ser hullet slik ut. Vi er ca. der vi må på det laveste, så det ser ut til at dette skal gå greit. :)

IMG_9631_zpsj3qzrusg.jpg

• DCN Poeng 1

Min garasje - Mine biler

Skrevet (endret)

Kom ikke så langt i dag som vi hadde håpet på, da ting tar tid og vi måtte kjempe mot endel store stener.

IMG_9639_zpsp2b3afw4.jpg

IMG_9646_zpstuzzkf6p.jpg

IMG_9650_zpsifitxmlg.jpg

Vi er stort sett nede på ønsket nivå, men det er fortsatt litt løsmasse som må opp. I tillegg er det noen stener som er forholdsvis store, og går innunder resten av gulvet, så her må det litt saging til.

Går noen dager før det skjer mer dessverre, kjenner jeg begynner å bli littsmålei av graveprosessen nå. :)

Endret av awt
  • DCN Poeng 5

Min garasje - Mine biler

HermanStein
Skrevet

Ser ut som litt av et prosjekt å gjøre dette i en eksisterendes garasje. Godt jobba.

Hvordan løser du det mtp drenering?

Vurderer å gjøre det samme på sikt i egen garasje.

Skrevet

Ja, det ble vel igrunn endel mer arbeid enn det jeg hadde sett for meg. :) Hadde vært et hakk eller ti enklere med en lavtbyggende løfter.

Det er ganske grei drenering i grunnen, så jeg tror ikke det blir mer enn å bare legge inn en rist/sluk i bunnen. Det blir aldri snakk om en vaskehall dette, så det er begrenset hvor mye vann som blir liggende. Jeg er litt i tvil ang. plasseringen av noe slikt eneste, da jeg må ta høyde for at bukken kan bli flyttet en gang i fremtiden (da blir det endelig plassering, og støpt rundt).

• DCN Poeng 1

Min garasje - Mine biler

Skrevet

Litt til.

Jeg tror det er noen som igrunn er fornøyd med hullet slik det er.

IMG_9664_zpsaistk1od.jpg

Begynner å komme seg rundtom. Var veldig mye stein i voksen størrelse i dette hullet.

IMG_9674_zpsuo48rfaw.jpg

Denne måtte smake sag og slegge (det er den som er til venstre for den lille trillebåren to bilder opp).

IMG_9677_zpsh1ozqqee.jpg

Her er det litt saging igjen, jeg tror dette er det eneste punktet igjen som er hakket for høyt. Man kan naturligvis bare støpe den inn i gulvet, men hadde vært greit å fått en 8-10cm betong over ihvertfall.

IMG_9678_zps5ip2drez.jpg

Tror det går litt mer sement til "veggene" enn først antatt...

IMG_9679_zpsfronu81r.jpg

IMG_9680_zpsfxsenxj1.jpg

• DCN Poeng 10

Min garasje - Mine biler

• 3 weeks later...
Skrevet

Ja, det ble litt mer omfattende enn jeg hadde trodd, menmen. :D

Har dessverre ikke kommet så mye lengre den siste tiden, da det har vært påske og mye annet tull og vas, men ingenting er jo mer spennende enn bilder av et hull. :D

Begynte å fundere på hvor jeg skulle sette kontrollpanelet, og fant ut at plasseringen jeg gjorde av skapene mine var ganske god. :D

IMG_9832_zpsjt7rsjhb.jpg

Passet helt perfekt, og døren til skapet går akkurat opp. Plasserte skapene igrunn ganske tilfeldig den gang. Braketten er bare skudd på, så den er fjernet.

IMG_9835_zpsjmtkljty.jpg

Litt merking.

IMG_9837_zpsagaf1o91.jpg

Tildekking.

IMG_9839_zpsxy46kjrk.jpg

...og saging. :)

IMG_9841_zpsu9xb7qnp.jpg

IMG_9910_zpskdet0fnt.jpg

Legger en 110mm avløpsrør fra Biltema ned her til slanger og kabler.

IMG_9929_zpslvnxjola.jpg

Selve hullet ble endelig dypt nok.

IMG_9852_zpsizctxiaz.jpg

...så da ble det handler av armeringsjern og singel. Har funnet ut at det er veldig greit med en "arbeidsbil", har igrunn aldri hatt det. :)

Merkingen bak på armeringsjernene er naturligvis helt etter boken.

IMG_9914_zpsdcaix3on.jpg

Ferdig gruset. Har holdt på å hoppet litt på dette med hoppetusse nå i kveld, og gjør sikkert litt til i morgen før det blir plast og armering.

IMG_9931_zps3phsijt1.jpg

• DCN Poeng 5

Min garasje - Mine biler

Skrevet

Litt til fra det evige hullet mitt.

Røret til panelet sånn delvis på plass (må fylle litt under her og der).

IMG_9942_zps7hzlhfnk.jpg

Hoppetussing. Var usikker på om jeg skulle gidde dette, men fikk faktisk komprimert underlaget 1-2cm enkelte steder, så jeg er igrunn glad for at det ble gjort.

IMG_9938_zpsfmmmsvpz.jpg

Forsøk på armering (jeg har knapt tatt i et armeringsjern før...). Jernene ble festet inn i det gamle gulvet med noe limguggegreier beregnet til formålet.

IMG_9941_zpstk7d9879.jpg

Litt mer armering, samt plast. Hvorvidt denne har noe for seg er jeg usikker på, men det skader nok ikke.

IMG_9944_zpsvtnx0wgz.jpg

...og matten på plass:

IMG_9955_zpsfyp31gl7.jpg

Skal legge litt mer jern i "veggene" og feste dette mot matten (samt støtte denne bedre opp) før helgen er omme, da planen er å få støpt på mandag. Kommer til å støpe gulvplaten og kantene hver for seg, da jeg tror det blir enklest (henter betongen sel uansett).

• DCN Poeng 7

Min garasje - Mine biler

Skrevet
29 minutter siden, D.Mikalsen skrev:

Her går det unna

Håper det var ironi. :D

Skal uansett bli godt å få garasjen tilbake. Null system og rot overalt for tiden, i tillegg til sjonglering av tre biler og til tider en tilhenger.

Min garasje - Mine biler

Skrevet

Satser på at litt bløt betong legger seg pent inn der, og at det gjør nytten (evt. bruke vibrator etter støping). Det er ikke så veldig enkelt å legge noe inn der, og jeg er redd at det muligens gjør ting vondt verre. Det er heller ikke så veldig langt inn (5-10cm de fleste stedene).

Min garasje - Mine biler

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Bland litt tykk støp og kast det inn :)

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet
11 timer siden, awt skrev:

Litt til fra det evige hullet mitt.

:D Dette er bra dette. 

• DCN Poeng 1

Not certified at anything really :)

Showcase

Skrevet
10. april 2016 - 7.56, Robin S skrev:

Dette blir veldig bra. Skulle ønske jeg også kunne gjort det å samtidig rettet opp gulvet, men varmekablene gjør det litt komplisert ;(

Ja, om du har varmekabler tror jeg du sliter om du skal gjøre noe slik om du vil at de skal fungere etterpå. :D

---

Fikk endelig en klatt betong nedi hullet mitt i dag.

Laget en mal(?) for anledningen, litt lettere å få same høyde hele veien med denne.

IMG_9965_zps29shhwew.jpg

Jeg tror den stakkars Astraen slet litt på veien hjem, men det gikk det også. :) Hentet betongen i to lass, for å ikke ta livet av den helt.

IMG_9967_zps4uwb5oue.jpg

Første lass nedi hullet. Endte opp med å måtte gjøre det alene, så litt tungt var det jo. I utgangspunktet skulle dette være nok til halve hullet, men det gikk mindre enn jeg hadde regnet med, så lass to ble et hakk mindre.

IMG_9969_zpstfpulej3.jpg

IMG_9974_zpsbhfr9vtk.jpg

Begynner å komme seg.

IMG_9978_zpsic82nppv.jpg

Sånn delvis ferdig. :)

IMG_9984_zpsobdwy5kt.jpg

Fikk en liten skvett til overs, så denne ble brukt til å legge over røret til kontrollpanelet, samt en klatt i hagen til en fremtidig trapp. :)

IMG_9994_zpsucq9hukm.jpg

Regner med jeg får laget til forskaling i morgen, slik at jeg kan støpe "veggene" på onsdag. Kjenner det skal bli godt å bli ferdig, da det tok en god del mer tid enn først antatt. :D

• DCN Poeng 9

Min garasje - Mine biler

Skrevet

Forskaling ble det.

IMG_0015_zpswxewd2ee.jpg

...og da bruker man naturligvis parkett. :D

IMG_0023_zpsltacfdht.jpg

Forsøk på å forsterke litt her og der...

IMG_0030_zpsiclaubes.jpg

Måtte være litt "kreativ" i rørføringen, satser på at det ikke vanskeliggjør for mye i ettertid. :)

IMG_0019_zps5xmkcs8w.jpg

Støping i gang.

IMG_0034_zpswkzj9zo5.jpg

Sånn ca. delvis nesten ferdig. Tungt å legge alt på plass alene. :)

IMG_0044_zpsmnxvz5jt.jpg

Prøvt å pusse litt.

IMG_0053_zpsgt0ola2g.jpg

...og som vanlig ble det handlet mer enn det gikk. :blink: Tror det gikk rundt 0,6 kubikk på kanten.

IMG_0043_zpsxxkqxuaj.jpg

• DCN Poeng 6

Min garasje - Mine biler

Skrevet
19 timer siden, jonarnes skrev:

Kred for å hente sement på henger  :thumbup:

Finnes det alternativer? :D

Gidder ikke å blande selv, og når blandeverket bare er fem minutter unna blir det for dumt med bil for en så liten skvett (hadde riktignok tatt alt på en gang da).

Hadde egentlig tenkt å vente til i morgen med å rive forskalingen, men slik gikk det ikke. :blink:

IMG_0063_zpseh1211yf.jpg

Måtte også teste trekkerøret mitt. :)

IMG_0067_zpskoza9ldq.jpg

Har rengjort og spylt hullet i dag, så muligens jeg kan få plassert bukkene i morgen. Ser for meg det blir litt av en operasjon. :D

• DCN Poeng 7

Min garasje - Mine biler

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår