Boratitanius

Jobb på vindu -Regnaviser- Stavanger/Sandnes omr.

Hei :)

Jeg ville hatt utført en liten jobb bare, og det er å gå over alle glass på bilen min med Rain-X eller noe likt/bedre, jeg vil at vannet helst skal dette av før det lander ;) Det er en 2010 VW Golf.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

Jeg ville hatt utført en liten jobb bare, og det er å gå over alle glass på bilen min med Rain-X eller noe likt/bedre, jeg vil at vannet helst skal dette av før det lander ;) Det er en 2010 VW Golf.

Lykke til med å få utført jobben.

Når det er sagt, er ikke dette vanskeligere enn at alle som kan vaske og tørke et kjøkkenbord, klarer det. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får sikkert noen til å hjelpe deg, med som nevnt er dette en meget enkel operasjon.. Om du kjøper en flaske har du til flere år;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rain-x fikser du selv, men om du går for feks. Gtechniq G1 eller Nanolex, så skader det ikke med litt erfaring. Jeg ville heller kjøpt G5 enn Rain-x :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at temperaturen på denne årstiden kan gjøre det litt krevende å legge på ruteforsegling dersom man må gjøre det utendørs. Ellers grei skuring.

Har man ingenting fra før av blir det jo faktisk litt kostnader av det. Vidundermiddel, glassrens og mikrofiber, pluss litt frakt om man bestiller på nett. Ja, det kan brukes flere ganger, men skjønner at investeringskosten kan skremme noen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at temperaturen på denne årstiden kan gjøre det litt krevende å legge på ruteforsegling dersom man må gjøre det utendørs. Ellers grei skuring.

Har man ingenting fra før av blir det jo faktisk litt kostnader av det. Vidundermiddel, glassrens og mikrofiber, pluss litt frakt om man bestiller på nett. Ja, det kan brukes flere ganger, men skjønner at investeringskosten kan skremme noen.

Kan selvsagt handle inn mye forskjellig til glass. :)

Men man trenger strengt tatt ikke annet enn et par slitte oppvaskhåndkle, ei bøtte lunkent mildt blandet Zalo-vann, en dæsj vinduspylervæske som siste prep med kjøkkenrull, og ei flaske RainX fra nærmeste bensinstasjon... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes alltids slike løsninger. "Godt" å høre slikt en hardbarka detailer også - selv om jeg ikke regner med det er det du har for vane å vaske rutene med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han vasker nok ikke rutene sine på den måten siden han har det meste av de nevnte Produktene.. Poenget var at det er egentlig veldig lett å gjøre det "billig" om man ønsker ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjønte jeg utmerket godt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:-D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selges Rain-X på bensinstasjon? Isåfall hvilke? Jeg har ikke sett før, har kun funnet på scandicshine.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selges Rain-X på bensinstasjon? Isåfall hvilke? Jeg har ikke sett før, har kun funnet på scandicshine.no

Jeg har kjøpt på COOP OBS og Esso. Steder som selger bilrekvisita, inkludert bensinstasjoner, er steder å sjekke. Ikke alle har, så det er nok lokale variasjoner ut i fra hva eier av butikken har valgt å ta inn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min lokale Mekk butikk sel dei og Rain-X
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle Vax Clear Vue er vel omtrent det samme som Rain-X og er nok en del lettere å få tak i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hører rykter om at Turtle sin faktisk er bedre enn RainX, men siden jeg ikke har testet noen av dem vet jeg ikke om det er noe hold i ryktene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker turtle, la på 28. Okt og det fungerer godt fremdeles. Må ta på frontruten igjen snart. De andre vinduene er gode. På bildet fra i går har bilen stått parkert i regn noen timer swisswax shield på lakken hvis noen lurer, også lagt 28. Okt.post-9157-1421163986,562_thumb.jpg

Endret av einarhelge
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive