F16

Polert ned på svart plastlist.

Hei.

Jeg holder på med og polere en VW Touran,jeg maskerte opp ved de svarte plastistene men kjørte bortig maskeringsteipen så den forsvant.Resultatet ble hvit plastlist.

Har pårøvd og vaske med Prick bort og Carpro Eraser,men resultatet blir bare verre.

Har noe noe gode råd om hva jeg skal bruke for og få det bort?

Har også brukt Polytrol med samme dårilge resultat.

tourankopia.jpg

Hilsen F16

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ren surfex å litt stiv børste?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sterk surfex og en neglbørste kan i beste fall berge deg, når jeg ser på bildet tenker jeg at den må skiftes for å få det 100%.

Plasten har struktur og da er det fort gjort å svi toppene og lage en hærlig mix av svidd polish og plast, dessverre vanskelig å fjerne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar men jeg var litt for ivrig til og vente på svar så jeg brukte varmlufspistol,ble ikke helt bra det heller men bedre.

Får vente noen dager og se hvordan det ble.

dscf1033kopia.jpg

Ferdig bil.

dscf1032kopia.jpg

F16

Endret av F16
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg holder på med og polere en VW Touran,jeg maskerte opp ved de svarte plastistene men kjørte bortig maskeringsteipen så den forsvant.Resultatet ble hvit plastlist.

Du får kjøpe deg noen melamine / nano svamper de er perfekt til å fjerne slike merker :)

Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøpe deg noen melamine / nano svamper de er perfekt til å fjerne slike merker :)

Dette er noe man prøver etter at alle alternativer som ikke kan skade plasten er prøvd, går du for hardt ut med melamine svampen risikerer du matte felt som muligens kan gjøres usynlig med hyppig bruk av plastfornyer. Ikke det at plasten nødvendigvis er så fin etter et møte med poleringsmaskinen, men når man skal prøve seg frem starter man med mildeste "kombo" først. Men de svampene der er helt rå, og de er blitt uunnværlig i både hjem, bil og båt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er noe man prøver etter at alle alternativer som ikke kan skade plasten er prøvd, går du for hardt ut med melamine svampen risikerer du matte felt som muligens kan gjøres usynlig med hyppig bruk av plastfornyer.

Du har helt rett. Jeg tenkte ikke på å skrive det, da han skrev at han hadde prøvd "alt mulig". :)

Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar men jeg var litt for ivrig til og vente på svar så jeg brukte varmlufspistol,ble ikke helt bra det heller men bedre.

Får vente noen dager og se hvordan det ble.

F16

Hvordan ble resultat etterhvert? Hva ble den endelige løsningen din?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler ikke å bruke varmepistol for å fjerne defekter på plastikk. Det kan komme tilbake etter en viss periode i sola og kan synes enda bedre da. 

Ren surfex og en børste pleier og ta det :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har flere ganger brukt nanosvamp i kombinasjon med surfex for å fjerne slike flekker. Trenger ikke skrubbe så hardt og mye, så unngår man skjolder i plasten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble bedre med varmluft men det kom ganske snart tilbake igjen,får pröve nano svamp neste gang jeg har bilen.

F16

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid brukt Loctite super clean til slikt, litt på en microfiber og skrubbe litt så går det som regel bort uten særlig trøbbel..
Riktignok et produkt du absolutt ikke vil ha på lakken da det er sterke saker.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive