Tommy

Mercedes E63 AMG Detailed by TCS

27 innlegg i emnet

Her er en Mercedes som var inne for litt diverse pleie.

Noen bilder av bilen da den ankom.
IMG_5295_zps7c94021e.jpg
IMG_5296_zps2fb80fc8.jpg
IMG_5297_zpsf4347f01.jpg
IMG_5298_zpsa1add4c8.jpg
IMG_5299_zpsfa6b9dd0.jpg
IMG_5300_zps6636d112.jpg
Startet som vanlig å legge prickbort fra vinduer og ned, som fikk sitte på ca 8-10 min
IMG_5301_zpsb769f053.jpg
P21s på felger, med samme virketid
IMG_5302_zps973fa3d9.jpg
Ikke lett å se reaksjonen av prickbort på mørk bil, men man ser på bakken hvor mye dritt den drar med seg
IMG_5303_zps94af0ecc.jpg
Neste runde, var med ironx, som også fikk godgjøre seg i 8-10 min
IMG_5304_zpsfa73c14b.jpg
Her ser man også på bakken at det var litt å ta tak i
IMG_5305_zpsefd1f4b5.jpg
Så ble hele bilen, inkl motor rom dekket av et lag med microavfetting
IMG_5306_zps64586985.jpg
IMG_5307_zps26d96311.jpg
Som igjen ble dekket av et skumlag med CG greame reaper og CG c+wg
IMG_5308_zps7836bed1.jpg
IMG_5309_zps99e5a35e.jpg
Står og jobber
IMG_5310_zps08b8c6fc.jpg
Renner av litt møkk her også
IMG_5311_zpsfb1e9738.jpg
Går over kriker og kroker med en detailbrush
IMG_5312_zps16e85087.jpg
IMG_5313_zps9209bc34.jpg
IMG_5314_zps351000d0.jpg
IMG_5315_zpsa621b5be.jpg
Klargjør gritguard bøtta med SV carbath, og wash pudel
IMG_5316_zpsa9fedb20.jpg
Skummer opp såpen.
IMG_5317_zps9321f440.jpg
Starter berøringsvasken fra toppen og ned
IMG_5318_zpse332a227.jpg
Renspyling
IMG_5319_zps121836ad.jpg
Tørker med miracle dryer
IMG_5320_zps47af3582.jpg
Så noen tilstandsbilder av interiør. Ikke så skittent, men en del støv
IMG_5322_zps375e98d0.jpg
IMG_5323_zps741feb02.jpg
IMG_5324_zps84f5dc5e.jpg
IMG_5325_zpsb142d299.jpg
IMG_5326_zpsa917f952.jpg
IMG_5327_zpsd6ddc53d.jpg
Starter med en runde med støvsuging
IMG_5328_zpse66d9d30.jpg
IMG_5329_zpsb9ff3115.jpg
Listverk inne i bilen poleres med SV cfp regular, og en håndpad
IMG_5330_zps639b68cf.jpg
Ser litt bedre ut. 50/50 bilde
IMG_5331_zps0f1d5520.jpg
Skinnet ble renset med SV leather cleaner
IMG_5333_zps3fc73136.jpg
Et par 50/50 bilder etter rens
IMG_5334_zps02a8bb83.jpg
IMG_5335_zpsb5c41bc2.jpg
All plast ble vasket over med SV Quick interior finish og en MF
IMG_5336_zps63912b66.jpg
Vinduene ble vasket med SV crystal, og lofritt papir.
IMG_5337_zps7c120d3d.jpg
Alt skinn ble pleiet med SV leather milk
IMG_5338_zps49866ba8.jpg
IMG_5339_zps50225edb.jpg
IMG_5340_zps6cdefb46.jpg
IMG_5341_zps1880f2ab.jpg
Tepper ble beskyttet med CG Fabric guard
IMG_5344_zpsfd0df4b4.jpg
Så til litt lakktilstand. Denne bar preg av mye swirls, noen få rds, og en del hologrammer fra noen som har polert bilen tidligere.
IMG_5345_zps18bb990d.jpg
IMG_5346_zpsa64e039e.jpg
IMG_5347_zps496728f7.jpg
IMG_5348_zps7a5b6115.jpg
IMG_5349_zpsd187dfc5.jpg
IMG_5350_zpsde6f1b66.jpg
IMG_5351_zpsb7ad51b8.jpg
IMG_5352_zps77b6c2fb.jpg
Lakktykkelsen tilsier at det høyst sansynlig er original lakk på bilen
IMG_5353_zps50e4d3bf.jpg
IMG_5354_zps680011c5.jpg
IMG_5355_zpsdb5deab0.jpg
IMG_5356_zpsaa07166c.jpg
IMG_5357_zps3accdfe0.jpg
IMG_5358_zpse21f8fcb.jpg
Satser på en 1-stegs på denne. Den har jo keramisk klarlakk, som er meget hard, men etter tidligere erfaringer, så sitter ikke disse swirlsene så dypt. Så jeg gikk på med Rupes duetto, med blå SV pad, og SV cfp regular.
IMG_5359_zpsd0101859.jpg
Etter første runde, så ser det greit ut, men er litt igjen, så vi kjører på en god runde til. Sprer ut på hastighet 1, og så rett opp på 6.
IMG_5360_zps568b1a82.jpg
Kommer seg nå. Så da ble det å kjøre denne komboen, med lang 3-4 pass pr panel, og hyppige pad bytter. (så det ble vel nesten en 1 1/2 stegs jobb)
IMG_5361_zpscab1982b.jpg
50/50 på b stolpe
IMG_5362_zps45110d28.jpg
50/50 mellom fører og passasjer dør
IMG_5364_zpsa81316b8.jpg
Ved tapebiten, så er det en ripe/skade etter noen som har dunket borti med en bildør.
IMG_5368_zpse478f4cf.jpg
Ca 30 min senere, så er den borte.
IMG_5369_zpsaf68c588.jpg
Her er en 50/50 av bakfanger bak bakhjulet.
IMG_5370_zps688c9ea2.jpg
50/50 av baklykt
IMG_5371_zps17cdef4f.jpg
Duetto in action
IMG_5372_zps8e20f80e.jpg
Det var en stygg ripe ved dørhåndtaket på den ene bakdøren. Heldigvis ikke så dyp, men utrolig sjenerendes
IMG_5373_zps39420d3f.jpg
Litt jobbing så var den borte.
IMG_5374_zps4682b9e1.jpg
Inne i dørhåndtakene, så var det en del slitasje
IMG_5375_zps35245cbd.jpg
Så jeg fant frem en håndpad, og SV cfp strong
IMG_5376_zps835ac709.jpg
Så var det bare å jobbe seg igjennom slitasjen
IMG_5377_zpscffbdaca.jpg
Bedre nå.
IMG_5378_zpsa7d1f536.jpg
Da var bilen klar for litt LSP, å valget falt på SV Mystery.
IMG_5379_zpseb37ee82.jpg
Den ble lagt i rette linjer, og i to tynne lag, med ca 1 times mellomrom.
IMG_5380_zps746e078a.jpg
Felgene fikk en runde med SV autobahn, og dekk ble behandlet med SV pneu
IMG_5381_zps1c165036.jpg
IMG_5382_zps657185c5.jpg
Eksos stusser før...
IMG_5383_zpsc31f5e17.jpg
...etter en runde med SV metal polish og SV autobahn
IMG_5384_zpsbc72911c.jpg
Pakninger ble behandlet med SV seal feed
IMG_5385_zps61952d66.jpg
Rainx på frontrute
IMG_5386_zps0985aecf.jpg
Motor rom fikk en runde med MG rubber & vinyl
IMG_5387_zps4e6ff36f.jpg
Så til noen ferdigbilder. var lite med sol på dette tidspunktet
IMG_5388_zpsfb5cc712.jpg
IMG_5389_zps15cc076c.jpg
IMG_5390_zps34ad114c.jpg
IMG_5391_zpsbc918d01.jpg
IMG_5392_zpsf2412d33.jpg
IMG_5393_zps7ca17901.jpg
IMG_5394_zpse7811a50.jpg
IMG_5395_zps848b6564.jpg
IMG_5396_zpse42c04a0.jpg
IMG_5397_zpsf5abd085.jpg
IMG_5398_zpsf45ff4f9.jpg
IMG_5399_zpsef7c327c.jpg
IMG_5400_zpsf496b132.jpg
IMG_5401_zps0fe6d265.jpg
IMG_5402_zps406dd078.jpg
IMG_5403_zps52a6af9c.jpg
IMG_5404_zpsddfaa3b6.jpg
IMG_5405_zpsd9ebbc1a.jpg
IMG_5406_zps7fbd2215.jpg
IMG_5407_zps3d90ea0c.jpg
IMG_5408_zps1b77c94e.jpg
IMG_5409_zpsa0f8caa9.jpg
Plutselig så kom det noen få solstråler igjennom skylaget, så jeg fikk knipset et par bilder før den forsvant igjen.
IMG_5410_zps157c1e71.jpg
IMG_5411_zps9a6756d4.jpg
Å før skiltene ble montert, så ble gamle oblater fjernet.
IMG_5412_zpsd161844e.jpg
Tidsforbruk på denne var 19 timer
*** BILDER ER IKKE TILLATT BRUKT UTEN TRÅDSTARTERS SAMTYKKE ***
60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra, hva bruker du til å påføre rainx med? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb og en riktig så bra s&s! Cred! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

So ... shiny...

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig shine av ulv i Taxi-klær! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå bil ble råere :P

Cred såklart! Det er jo deg ;) resultat som forventet!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid jobbet som vanlig Tommy, og veldig behagelig S&S! :thumbup: Råtøff bil som fikk en fortjent jobb med god pleie.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott jobb! :)

Cred som alltid..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid og ganske så rå bil :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fint utført jobb på en rå Mercedes B) Cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver, prickbort så iron x, deretter microavfetting så foam. Hvor mange ganger spyler du i mellom eller lar du alt bare renne over det foregående produktet?

Meget bra jobb ellers, profft og en nytelse å følge prosessen.

Endret av jonkanon
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott som alltid Tommy. Men synes bildene dine var vel lyse?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en deilig bil!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en av de mest brukandes superbilene jeg kan tenke meg. Herlig resultat Tommy, en AMG verdig!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digg resultat på en rå digg bil ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker!

Takker

Veldig bra, hva bruker du til å påføre rainx med? :)

Takk, bruker den MF pad'en du ser i bakgrunnen av flaska.

Flott jobb og en riktig så bra s&s! Cred! :)

Takk

So ... shiny...

B)

Nydelig shine av ulv i Taxi-klær! :thumbup:

Takker Øyvind, ja det er en ganske så "anonym" bil.

Rå bil ble råere :P

Cred såklart! Det er jo deg ;) resultat som forventet!

Takk

Solid jobbet som vanlig Tommy, og veldig behagelig S&S! :thumbup: Råtøff bil som fikk en fortjent jobb med god pleie.

Takk

flott jobb! :)

Cred som alltid..

Takk

Flott arbeid og ganske så rå bil :)

Takk, grei tralle ja.

Veldig fint utført jobb på en rå Mercedes B) Cred :)

Takk

Du skriver, prickbort så iron x, deretter microavfetting så foam. Hvor mange ganger spyler du i mellom eller lar du alt bare renne over det foregående produktet?

Meget bra jobb ellers, profft og en nytelse å følge prosessen.

Spyler av etter hvert produkt, å lar bilen luft tørke før påføring av neste produkt.

Flott som alltid Tommy. Men synes bildene dine var vel lyse?

Takker, har sagt det før, jeg kan bilpleie, men ikke foto. Kameraet står på auto, så trykker jeg på knappen ;)

Flott jobb på en deilig bil!

Takker

Dette er en av de mest brukandes superbilene jeg kan tenke meg. Herlig resultat Tommy, en AMG verdig!

Takker, er en helt grei "flerbruksbil" :)

Digg resultat på en rå digg bil ;)

Takker

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde jeg endelig etter 5 år på forumet med knallgode S&S fra deg ,skulle få klage på at det var skittent (inni venstre bakdør) på etterbildene, men der ble jeg snytt, da det var refleksjoner fra asfalten ;) Strøken jobb igjen!Cred!

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok en strøken jobb fra deg Tommy :) sykt blankt og fint resultat :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestandig en glede å trykke seg inn på en ny write up fra deg! Som bestandig så ble det et nydelig resultat!

For en fin spredning det er på den micro avfetting trykk kannen du bruker. Hviken type er det? :)

Grønn knapp trykket :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive