Gå til innhold

E-cigg - tråden om alt som handler om E-sigaretter

Recommended Posts

• Moderatorer
Skrevet

Jeg har fra før av Joyetech ego-t og Steam simple kit.

http://esmokes.se/startpaket/kompletta-paket/joyetech-ego-t

http://esmokes.se/startpaket/kompletta-paket/steam-simple-kit

Jeg liker Steam best av den enkle grunn at ego-t lekker, noe jeg også leser er et stort problem.

Nå har det seg sånn at jeg har lyst på noe annet, som Christer sa tidligere i tråden her "det funker greit i 3-4 uker, men etter det vil du ha noe mer og bedre."

Jeg har egentlig ikke lyst på noe sånn justerbar v og w, for jeg er redd jeg ikke skjønner så mye av det. Eller er det et mist om du allikevel skal oppgradere? For er justerings av v og w så veldig vanskelig egentlig...? :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Det er egentlig ikke veldig vanskelig med VV/VW etter litt prøving og feiling og noen svidde coiler.

Man må egentlig bare prøve seg litt frem for å finne sweet spot for mest mulig damp og smak før det begynner å smake brent. Jo høyere volt og watt, jo større påkjenning blir det jo på coilen.

Jeg damper på 4.5-5V og 9.5-12W for tiden avhengig av motstanden i coilen, og hvis jeg ikke kjededamper går dette helt strøkent. Masse god, varm damp, knall throat hit og rikelig med smak. Hvis jeg kjededamper blir coilen for varm og begynner å gi sånn sur bålsmak, og hvis jeg nekter å ta hintet gir den meg full bråtebrann rett i lungene - not cool. Moderasjon på triggeren er en fin ting :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• Moderatorer
Skrevet

Men fortsatt er jeg litt skeptisk på variabel v og w. :P Hva er den beste sigaretten uten variabel v og w, uten at det i tillegg skal koste så alt for mye?

Og, gi meg et lite tips på hva jeg eventuelt kan kjøpe med variabel v og w, om det plutselig skulle falle meg inn å prøve en sånn en. Fortsatt ikke sånn avanserte greier, men en som en helt vanlig ung mann kan forstå seg på. :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring med sånne enkle greier, kun Kanger EVOD 2. Den funker i grunn helt greit med fast volt på 3.7V, og så varierer den strømstyrken etter hvor stor motstand det er i coilen. Et startsett fra nosmoke.no koster 400 kroner; da får du to batterier og to tanker (altså to komplette esigaretter), 5 ekstra coiler, USB-lader og veggadapter. Det eneste du trenger i tillegg er e-juice.

Ellers fikk jeg masse søykesuppe i posten i dag fra e-liq.net og triphammer.co.uk, og hoppet umiddelbart på e-liksir sin Cloudberry Cream (fra e-liq.net). Denne skal i følge blurben smake multekrem, men jeg synes den smaker lite på innsug og syntetisk eple på utpust... mulig den må steepes en stund før den faktisk smaker multer, men så langt er den en stor skuffelse. Som eple funker den dog greit, men som sagt noe syntetisk ettersmak på den.

I pakken fra TH lå det er kort med "Mange takk, Christer, hilsen Dan + Laura" og "2 of 2" på, så det kommer vel en boblekonvolutt til på et tidspunkt. Dampoteket.no glemte en av de to roterende driptipene mine torsdag forrige uke, så de ettersendte den slik at den ramlet inn i dag, den også. De er sykt raske på plukking, pakking og sending, har gratis frakt på ordrer over 500 kroner, og har generelt gode priser på stæsj.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Konvolutt 1/2 med juice fra Trip Hammer ramlet inn i går, med blant annet 30ml Emperor. Sattan den saften er snadder...

Jeg har 25 flasker med forskjellig innhold nå, og har så smått funnet noen favoritter (deriblant Emperor), men det kommer nok til å ta noe mer tid og penger for å finne Den Ultimate E-juicen...

Har enda ikke begynt å skrape i markedet i USA heller, hovedsaklig på grunn av fraktkostnader...

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Ellers merker jeg at jeg blir mindre og mindre interessert i å røyke vanlige røyk siden det smaker bajs, og det er jo en god ting. Luktesansen er tilbake, det er lettere å puste, jeg lukter ikke røyk... ulempen med å få luktesansen tilbake er jo at man i større grad legger merke til andres kroppslige odører...

Skrevet

Idag fekk eg protank 3! Toppa tanken med liqua by ritchy jordbærsmak..og dæææm, hærlig damp kontra protank 2 :) men synd 3'eren er så stor..så den blir nok bare til hjemmebruk. 2'eren passer perfekt i "pennlommen" på arbeidsjakka :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Vøh? ProTank 3 er da ikke stor?

Jeg har ikke vært fornøyd med mine tre tanker, har hatt mye problemer med NO OHM og sånt fjas, men i dag fant jeg ut at man kan justere pinnen i bunnen av coilen (ikke alle coiler har denne muligheten). Ved å trakke den på VTR'en og Vamoen så får jeg hvertfall ohm readings igjen hver gang - og det er jo fremskritt. Skal u t en tur og puffe litt Death Star straks, så da finner jeg ut om det bare var flaks eller om det faktisk er en permanent fix.

Når den funker funker den greit, standardcoilene jeg har på 2.1 ohm tåler 5V/10,5W-11W uten å svi seg, gir bra med damp og smak.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Det ble visst Rhubarb & Custard i steden for Death Star, men pytt. :)

Damper som et tog med masse smak. Det jeg egentlig har å utsette på dem er at det er et bittelitt for luftig drag for min smak, jeg kunne tenkt meg at den var noe strammere... men alt i alt er det en helt grei tank. Jeg synes iClear 30B (bunncoil) er bedre siden den har akkurat passe stramt drag.

Skrevet

Vøh? ProTank 3 er da ikke stor?

Jeg har ikke vært fornøyd med mine tre tanker, har hatt mye problemer med NO OHM og sånt fjas, men i dag fant jeg ut at man kan justere pinnen i bunnen av coilen (ikke alle coiler har denne muligheten). Ved å trakke den på VTR'en og Vamoen så får jeg hvertfall ohm readings igjen hver gang - og det er jo fremskritt. Skal u t en tur og puffe litt Death Star straks, så da finner jeg ut om det bare var flaks eller om det faktisk er en permanent fix.

Når den funker funker den greit, standardcoilene jeg har på 2.1 ohm tåler 5V/10,5W-11W uten å svi seg, gir bra med damp og smak.

Synst den er stor iforhold til protank 2 :P

Men idag fekk min første nikitonfrie juice av samme smak som eg alltid har brukt med nikotin. Så blandet eg dei ca 50/50. Dampet på det i heile dag uten noe følelse av nikotin mangel. Planen er å blande det meir og meir ut med nikotinfritt, og forhåpentligvis til slutt så kutter eg ut nikotinen :) må vere tidenes smarteste slutte planen :D

• Moderatorer
Christer
Skrevet (endret)

Jeg sitter og damper på meg nikotinforgiftning omtrent hver kveld, så jeg trapper ned nikotinen for hver bestilling for å fremdeles kunne kose meg med dampingen. :)

Ellers funker alle tre protankene som bare juling etter å ha justert bunnpinnen på coilene. Damper på 5,5V/13W uten problemer, så de tåler litt juling også.

Jeg ble også venner med Nautilustanken etter å ha dumpet BDCene til fordel for BVC. Plutselig gikk den an å bruke :P

Endret av Christer

Skrevet

Ser tidligere at folk lurte på hvordan ejuicen skal oppbevares. Fant ut idag at det bør stå mørkt og kjølig. Har hatt sakene mine i kjøkkenskap, men nå flyttet eg alt til kjøleskapet :)

Skrevet

Hehe, ja.... fin journalistikk å basere alt på et innlegg på reddit samt oppdagelsen at mikrochip på ting som kobles i USB-porten kan inneholde uønsket kode. I en USB-port så er det 4 pinner, de to ytterste er power og de to innerste er data. Hvis man er paranoid så kan man åpne enheten og se om data-pins er fysisk tilkoblet.

Men det er jo også snakk om en USB-charger, og ikke selve damperen også da - sensationalism at its best sier nå jeg...

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Ser tidligere at folk lurte på hvordan ejuicen skal oppbevares. Fant ut idag at det bør stå mørkt og kjølig. Har hatt sakene mine i kjøkkenskap, men nå flyttet eg alt til kjøleskapet :)

Kjølig, ja, men kjøleskap er for kaldt og gjør at det kan dannes kondens inni flaskene, som igjen gjør at det kan ødelegge juicen. PG er dog bakteriedrepende, så jeg har jo egentlig mine tvil om hvor reelt det er at det kan oppstå subkulturer der egentlig...

Hovedpoenget er å oppbevare gjennomsiktige flasker mørkt, siden (sol)lys bryter ned nikotin og på sikt også PG og VG.

Skrevet

Kjølig, ja, men kjøleskap er for kaldt og gjør at det kan dannes kondens inni flaskene, som igjen gjør at det kan ødelegge juicen. PG er dog bakteriedrepende, så jeg har jo egentlig mine tvil om hvor reelt det er at det kan oppstå subkulturer der egentlig...

Hovedpoenget er å oppbevare gjennomsiktige flasker mørkt, siden (sol)lys bryter ned nikotin og på sikt også PG og VG.

Ja hadde bare mine 1 dag i kjøleskapet. Juicen blei jo forferdelig seig når den var så kald..nå er alt tilbake i kjøkkenskapet :P

Skrevet

Jammen var det en e-cigg tråd her også! :D

Jeg er ikke en røyker (sluttet med det for noen år siden) men snuser en boks pr dag. Så kjøpte jeg meg en XEO Clearomizer Starter Kit i Strømstad og etter det har jeg kanskje tatt meg 4-5 porsjoner snus! Så e-cigg er ikke KUN for røykere :D Helt rått hvor bra det funker!

Imorgen får jeg min Aspire Premium Set med Nautilus Mini tank i posten og bestilling av Snake Oil 18mg, Fizzy Triffle 18mg, Tigers Stripe 18/mg og Oreo Milkshake 18/mg er på vei i posten til neste uke :)

Har bestilt denne:

http://www.damping.no/collections/hele-sett/products/aspire-premium-kit

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Jammen var det en e-cigg tråd her også! :D

Jeg er ikke en røyker (sluttet med det for noen år siden) men snuser en boks pr dag. Så kjøpte jeg meg en XEO Clearomizer Starter Kit i Strømstad og etter det har jeg kanskje tatt meg 4-5 porsjoner snus! Så e-cigg er ikke KUN for røykere :D Helt rått hvor bra det funker!

Imorgen får jeg min Aspire Premium Set med Nautilus Mini tank i posten og bestilling av Snake Oil 18mg, Fizzy Triffle 18mg, Tigers Stripe 18/mg og Oreo Milkshake 18/mg er på vei i posten til neste uke :)

Har bestilt denne:

http://www.damping.no/collections/hele-sett/products/aspire-premium-kit

1 boks pr dag?! Kan fint gå med samme prisen i 6timer + :P

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

1 boks pr dag?! Kan fint gå med samme prisen i 6timer + :P

Har en på jobb som bruker 2 (!!!) bokser for dag..men han snuser når han sover og :P

Skrevet

1 boks pr dag?! Kan fint gå med samme prisen i 6t

Ja, det er det som har vært ca forbruk her. Da med "ekstra sterk" snus, så nikotinbehovet har absolutt vært der :/

Skrevet

E-sigaretter inneholder opptil ti ganger så mye kreftfremkallende stoffer som vanlig tobakk, konkluderer japanske forskere. Les mer her! :o

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Dette er det som på engelsk kalles "to spread FUD - fear, uncertainty and doubt". Jeg blir så oppgitt når jeg leser sånt. Folk er så jævla dumme.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår