Gå til innhold

E-cigg - tråden om alt som handler om E-sigaretter


Belle

Recommended Posts

Jeg har sett meg lei av coilene til Aspire Nautilus, de 2 som fulgte med holdt lenge men 5-packen med org aspire coiler har holdt et par dager før den brente smaken.

Så jeg satt og søkte litt og ser at flere anbefaler de nye BVC coilene, så jeg bestilte en 10 pack med BVC 2.1ohm coiler fra fasttech, sammen med en mattsort Vamo V5 til 22.25$

En X10 Protank Atomizer (4.0ml)

Og 10 2.4ohm coiler til denne

Jeg skylder forøvrig på Christer for at jeg sendte den bestillingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Haha :D

Dette med Ohm... jeg ser noen tanker kommer standard med 1.6ohm coiler, mens anbefalte replacements ofte er 1.8ohm. I tillegg er det gjerne 1.2ohm og 2.1ohms-varianter tilgjengelig også. Jeg skjønner ca nada...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Higher ohm coil would probably give you a cooler hit at that wattage" her snakket de om 9.5w

Så det vil si at man kan kjøre litt hardere uten å få brent smak er det jeg har kommet frem til

Edit: haha

Endret av Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var de jeg og bestilte, da får vi bare håpe :P

Blir spennende å se med den X10! Billig og greie tilbakemeldinger

Funnet noe mer vi trenger eller?

Jeg har lyst på ståltank til Nautilusen, men fasttech hadde bare en uten innsyn i tanken og tilbakemeldingene sier at den ikke er av voldsom kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det var de jeg og bestilte, da får vi bare håpe :P

Blir spennende å se med den X10! Billig og greie tilbakemeldinger

Funnet noe mer vi trenger eller?

Jeg har lyst på ståltank til Nautilusen, men fasttech hadde bare en uten innsyn i tanken og tilbakemeldingene sier at den ikke er av voldsom kvalitet

Eneste annet jeg har funnet er denne: http://www.aliexpress.com/item/Genuine-aspire-nautilus-tank-for-bdc-Aspire-nautilus-bottom-Dual-atomizer-replacement-tank-of-aspire-nautilus/1947585882.html

Jeg har lyst på denne i vanlig størrelse: http://www.aliexpress.com/item/Aspire-Mini-Nautilus-Tank-replacement-Stainless-Tank-Aspire-Mini-Nautilus-Mini-Replacement-Tank-tube-eCigarette-steel/1989076340.html men den ser bare ut å finnes til Nautilus Mini...

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av poenget er også å bli kvitt pyrex glasset, og den øverste har det.

Den nederste er digg men har bare sett den til mini jeg også.

Aspire har en til Nautilus uten pyrex, men også uten vindu :P

http://www.aspirecigonline.com/nautilus-replacement-stainless-tank-p-56.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis du vil ha en i stål men som du kan se inn i, så må det nødvendigvis være glass eller PC der... og PC er jo ikke nødvendigvis ideelt mtp sterke juicer.

Ser jo for meg at en tank i rustfritt vil tiltrekke seg smak også over tid.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en i stål men som du kan se inn i, så må det nødvendigvis være glass eller PC der... og PC er jo ikke nødvendigvis ideelt mtp sterke juicer.

Ser jo for meg at en tank i rustfritt vil tiltrekke seg smak også over tid.

Det er vel pyrex de kaller PC for?

En tank i stål er vel det som tåler mest styrke.

Så en i stål med glassvindu burde være bra. Om det setter seg i stålet har jeg ikke hørt noe om, kanskje ikke så mange som bruker det..

Var over grensa idag og tok med meg en 5pack Aspire BVC coiler til en hundrings, 10ml Hangsen ry4 og 30ml nordic ejuice usa light, begge i 12mg. Tenkte jeg skulle se åssen det går med 12 istedenfor 18mg som jeg bruker nå

Der jeg kjøpte coilene hadde de ståltankene til Aspire du linket til over her også men droppet de.

De hadde også Joyetech Delta til 299 som jeg sikler på men valgte å se om jeg finner den billigere på nett

Endret av Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den gadgetfreaken jeg er røyk jeg på denne i dag med tilhørende Delta tank/fordamper:

http://www.nosmoke.no/joyetech-evic-supreme.html.

Blir en bra oppgradering fra Evod2

Ble også Hangsen RY4 og vannmelon E-juice fra:

http://www.eliquidworld.co.uk/

Faen, tror jeg MÅ ha meg en Delta C3

Og etter å ha lest denne http://spinfuel.com/first-look-joyetech-delta-atomizer/ må jeg ha en mod på 30w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er vel pyrex de kaller PC for?

En tank i stål er vel det som tåler mest styrke.

Så en i stål med glassvindu burde være bra. Om det setter seg i stålet har jeg ikke hørt noe om, kanskje ikke så mange som bruker det..

Var over grensa idag og tok med meg en 5pack Aspire BVC coiler til en hundrings, 10ml Hangsen ry4 og 30ml nordic ejuice usa light, begge i 12mg. Tenkte jeg skulle se åssen det går med 12 istedenfor 18mg som jeg bruker nå

Der jeg kjøpte coilene hadde de ståltankene til Aspire du linket til over her også men droppet de.

De hadde også Joyetech Delta til 299 som jeg sikler på men valgte å se om jeg finner den billigere på nett

Pyrex er glass. Samme glass som i presskanner til kaffe.

PC = PolyCarbonate = Samme type plast som lykteglassene til frontlykter lages i. Sterkt som eff, tåler det meste, bortsett fra lakris/sitrus/kanel (og derfor skal man ikke vaske lykteglass med sitrusrens...)

Faen, tror jeg MÅ ha meg en Delta C3

Og etter å ha lest denne http://spinfuel.com/first-look-joyetech-delta-atomizer/ må jeg ha en mod på 30w

Damn.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Tror jeg skal roe ned e-sigg-innkjøpene til jeg hvertfall har mottatt og prøvd alt jeg har kjøpt...

Finnes det noe bruktmarked for slike ting? Jeg har jo en følelse av dette er rimelig personlige greier, kanskje med unntak av mods...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyrex er glass. Samme glass som i presskanner til kaffe.

PC = PolyCarbonate = Samme type plast som lykteglassene til frontlykter lages i. Sterkt som eff, tåler det meste, bortsett fra lakris/sitrus/kanel (og derfor skal man ikke vaske lykteglass med sitrusrens...)

Damn.

Aha, alltid trodd Pyrex var en Polycarbonat variant! Takk for den :)

Tror jeg skal roe ned e-sigg-innkjøpene til jeg hvertfall har mottatt og prøvd alt jeg har kjøpt...

Finnes det noe bruktmarked for slike ting? Jeg har jo en følelse av dette er rimelig personlige greier, kanskje med unntak av mods...

Lite på Finn ihvertfall, men er en ganske stor gruppe på Facebook ved navn Norsk Dampselskap de har også en nettside med forum. Går kanskje ann å få solgt noe der.

Det er vel kanskje mods som er mest aktuelt å selge uansett, vet ikke hvor interessant det er å kjøpe en brukt tank av noe slag? Selv med nytt munnstykke er jo det noe som har vært i kontakt med kjeften til folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ja, det er akkurat det jeg tenker på. Jeg ville ikke kjøpt en tank brukt (med mindre den var i 100% rustfritt og dermed kunne brennes ren), så jeg ser liksom ikke noen grunner til at andre skulle ville kjøpe EVOD2'ene mine heller...

Jeg har sett litt på utenlandske fora at det er litt marked for bytte/sampling av e-juices fra hverandre, men det også synes jeg er litt i grenseland...

Ellers fikk jeg post fra VapeTime i dag!

- Johnson Creek Kiln House Gold Reserve - lukter DIGG av lønnesirup og ristede kastanjer. Fikk ett drag før batteri(%/!"¤% dauet. Crap. To e-sigg og begge batteriene er tomme... så nå skal jeg kjøpe en lader til og en pass-through, for dette her er faenmeg for dumt. :P

- Johnson Creek Red Oak Marcado - denne gleder jeg meg til å teste, har fått gode tilbakemeldinger.

- Johnson Creek JC Original

- Johnson Creek Kiln House Silverthorn

- Johnson Creek Kiln House Genuine No. 22 - denne skal visst være veldig lik ekte tobakk, så denne ser jeg også frem til

- Johnson Creek Red Oak Tennessee Cured

Alle sammen er 5ml/18mg samples. 6 flasker inkl frakt for 270 kroner, og man slipper å kjøpe store kvanta og kaste vekk penger, og så kan jeg heller kjøpe store flasker hvis/når jeg finner noe jeg liker. :)

Hvis nå bare de %!&% billigtankene kunne komme...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Litt frustrasjon.

Jeg byttet coiler i begge EVOD2ene mine for ca en uke siden, og siden da har jeg ikke fått noe vesentlig smak fra noen av e-juicene mine. I dag vasket jeg den ene tanken og fylte den opp med Gold Reserve, og hele stuen lukter nå karamell og lønnesirup. Jævlig digg! Men - når jeg damper kommer det ingen smak i munnen i det hele tatt. Det bare stikker litt, sannsynligvis på grunn av nikotininnholdet.

Dette skal være en relativt kraftig og svært smakfull smoke juice, så jeg er overrasket over at det ikke smaker noe som helst. Har noen vært borti tilsvarende? Skal jeg bytte coil igjen?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...