Gå til innhold

Fusso Coat 12 Months Wax

Recommended Posts

Skrevet
6 minutter siden, minim skrev:

Har brukt Collinite Liquid Insulator Wax #845 fra bilnerden på to biler tidligere i år, men synst ikke at beadingen var like bra på den etter 2-3mnd så vurderer å prøve denne. Med collinite så påførte jeg med DA maskin rolig. Tar man denne like enkelt og kjapt for hånd? Kan man snike seg til å legge denne uten clay og korreksjon først? Bilen er bare 6mnd gammel og ser egentlig bra ut i lakken, men jeg kunne tenkt meg å ha på noe beskyttelse som holder vinteren igjennom. 

Kjør på, jeg liker Fusso myye bedre enn 845, da jeg føler at dritten holder seg mye mer vekk fra bilen selv i starten, men bare mer og mer etterhvert som tiden går.

Jeg har aldri lagt voks med noe annet enn applicator pad.

Jeg legger ofte Fusso uten clay og polering. Men kjør gjerne på med Prickbort og metalfjerner i forvasken :thumbup:

Skrevet

Det virket som noe kort virketid for collinite 845. Bruker du sterk kjemi til vedlikeholdsvasken?
Fusso egner seg best til påføring for hånd synes jeg. Det går helt fint å legge fusso uten clay og eller korreksjon. Jeg har akkurat gjort dette selv.

Skrevet

Bruker somregel bare en runde med foam gun og bøttevask til vanlig vask en gang annenhver uke ca. Har vel hatt to vask med iron X+prickbort+bilt hamber 1:15 blanding, men det var rett og slett siden de holdt på med asfalteringsarbeid på ca. 1mil som det pendles hver dag nå i sommer og da ble det i perioder mye dritt som hang seg på bilen. 

Skrevet

Ok, iron X er vel hard mot voks. Kjør på med fusso du :) Jeg tror ikke du kommer til å bli skuffet. Bare husk å legg tynt å prøv deg frem med fuktig appilaktor/microfiber å se hva som funker best for deg.

Skrevet

to vask med iron X+prickbort+bilt hamber 1:15 blanding dreper nok det meste som er av beskyttelse. Det er nok ikke 845 som er problemet. 845 er fortsatt blandt de mest holdbare voksene, selv mer holdbar enn fusso er det som rapporteres flere steder.

Skrevet

ok. Alternativet var egentlig clay for å få bort all asfalt limet/prikkene, men da vet jeg det til senere at jeg får prøve en del mildere :)

Leste forøvrig tråden under her nå. Er dette et problem? Bilen som skal få seg en runde med fussoen er en 2016 Tesla og de har etter det jeg har lest ganske myk lakk. Fargen er som på bildene under. 

IMG_2329.JPG

IMG_2353.JPG

• 3 months later...
FSHelgeland
Skrevet (endret)

Forelsket meg umiddelbart i Fusso, er helt fussofisert, gleder meg til nybilen kommer slik at jeg kan få fusset den. 

Endret av FSHelgeland
  • DCN Poeng 1
Skrevet

Heisann

Ja, så tok også jeg omsider steget og kjøpe en boks av Fusso Coat, har carbonsort BMW E60, så det ble den mørke utgaven.
Er vel temmelig fersk på å legge denne typen på bilen, bare brukt MG NXT gen tech wax, og en fra Chemical G, butter wet wax.
Så etter masse lesing her på forumet ble jeg nyskjerrig på dette japanske stoffet.
Tok en god vask idag siden været her på vestlandet var ok (ikke regn), men i overkant mye sol etterhvert.
Starta med å legge Prickbort fra vinduene og ned, så en runde Surfeks 1:10, og toppet med Nerta i skumkanon etter ca 5-7 min.
Vasket bilen så med Meguiars ultimate wash and wax, og tørket godt av til slutt.
Neste steg ble et lag med Chemical Guys Blacklight lakkrens, og etter den var buffa av så ventet jeg ca en time for toppe dette med fusso, so far so good.
Tok to panel i slengen med fussoen, for så å buffe av, leste noen tråder her om noen som anbefalte denne metoden, så jeg gav gass.
Ferdig buffet av og kvelden var i anmarsj, merket godt at det var litt kaldt ute, så merket jeg at det kom noe som såg ut som dugg på panseret først, så taket, og nå resten av bilen, himmel så fortvilende, men nå er det blitt mørkt og jeg har tatt kveld, har ikke garasje som det går ann å jobbe i så alt foregår utendørs her.

Hva er dette? Leste litt om svetting av denne voksen, kan det stemme, eller er det bare været/temperaturen som lager dugg her, og i så tilfelle, hva bør gjøres når dette skjer?

Hilsen fortvilet

Obs. Glemte å si at tempen var rundt 4-5 plussgrader her, men ble nok noe kjøligere etterhvert.

Skrevet
14 timer siden, sibo skrev:

Hva er dette? Leste litt om svetting av denne voksen, kan det stemme, eller er det bare været/temperaturen som lager dugg her, og i så tilfelle, hva bør gjøres når dette skjer?

Hilsen fortvilet

Obs. Glemte å si at tempen var rundt 4-5 plussgrader her, men ble nok noe kjøligere etterhvert.

Det skjer som regel hvis man venter for lenge med å buffe. Men kan også være luftfuktighet/tempratur som gjør det.

Jeg pleier å legge og buffe ett og ett panel for å unngå dette. 

Det blir borte etter en håndvask eller to eller eventuelt en runde med QD:thumbup:

2017 KIA Optima SW Plug-in

2017 Peugeot 5008 GTline

2015 Can Am Outlander Max

1998 Toyota Hiace 

Skrevet

Ja ok, jeg tok to panel i slengen, panser og en forskjerm for så å buffe av men ifølge bruksanvisning så skulle man vente 15-20 min til å buffe av, men leste litt her inne om litt forskjellige erfaringer på dette :) Det var ellers litt i kaldeste laget igår, så inatt har det vært frost så bilen var nermest en isklump idag, fysj......men fekk tint opp bilen og tatt meg en liten tur, da såg jeg først hvor blank den ble og hvor lett isen smeltet på bilen og bare skled av, herlig :):) så konkluderer med at det var vel frosten som skremte meg litt igår. Takker for info/tips :thumbup::thumbup:

• DCN Poeng 1
  • 2 months later...
Skrevet

Hvordan er denne på glans? Bør man bruke ett annet produkt over/under, eller er dette produktet bra nok? 

På forhånd takk for svar, Hilsen ØrjanG.

• DCN Poeng 1
Skrevet

Jeg ble meget imponert over glansen på Fussoen på forrige bil. Har ikke veldig stort répertoire av ting jeg har lagt på lakken, men glansen er veldig god ift den holdbarheten som også følger.

• DCN Poeng 2

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Arild
Skrevet
4 timer siden, Conkey skrev:

Jeg ble meget imponert over glansen på Fussoen på forrige bil. Har ikke veldig stort répertoire av ting jeg har lagt på lakken, men glansen er veldig god ift den holdbarheten som også følger.

Jeg er faktisk ikke fornøyd med glansen på fusso så har slutta å bruke det på egne biler av den grunn. 

Jeg går heller for en show voks som framhever glansen på mine egne biler. På andres så går det mest i fusso

• DCN Poeng 1
Skrevet

Som alltid tror jeg nok man vil se langt større forskjell i glans basert på kvaliteten på arbeidet før lsp enn på valg av lsp. Jeg testet fusso opp mot PA master sealant, nattys blue og finis. Var ikke mye forskjell annet enn at jeg opplevde nylagt-looken hang lengre med Fusso. Men så bruker jeg briller da [emoji6]

Finnes som du sier helt sikkert ting som popper langt bedre som er beregnet på showroom

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår