Gå til innhold

Fusso Coat 12 Months Wax

Recommended Posts

Skrevet

Da har nerden sendt pakka mi så da får vi prøve å legge et lag fusso i morgen

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Spennende, selv om er noe skeptisk på holdbarheten da påtrykket tid skjeldent er realitet.

Har for mye forskjellig liggende jeg må få brukt opp først, men kan jo være aktuelt senere.

Skrevet (endret)

Ikke så farlig med holdbarhet... Holder den lenger er det bonus... Må jo legge et nytt lag innimellom uansett... Duller altfor mye med bilen likevel:)

Leste litt på dtw nå. De som har prøvd den foretrekker den faktisk framfor sv shield bl.a

Endret av Arild
The Punisher
Skrevet

For meg virker dette noe àla Armor All sin voks mtp fylleregenskaper og effekt? Fint om dere som mottar i disse dager å legge ut fyldig test! :)

Skrevet

Skal se hva jeg får sjans til.. Skal ta det imorgen.

Min er ikke korrigert og har litt swirls fra forrige eier så får se på dette med filleregenskaper :)

Skrevet

Da står bilen å tørker her.

Kommer en s&s etterpå med legging og resultat av fusso,

Det jeg kan si nå er at den lukter sterkt av kjemikalier og jeg følte meg rett å slett litt uvel når den var lagt på.

Men skitt au.

Nå skal den buffes av snart :)

Skrevet

Det skal kjennes på kropp, sjel og hode at man har dullet, vettu. ;)

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

_Makki_
Skrevet (endret)

Jeg har mer enn nok voks nå så jeg må nok stå over, men jeg skal inrømme at det frister når jeg ser beadingbilder som dette.

y0dr.jpg

nyx7.jpg

khlb.jpg

Jeg kjenner faktisk godt personlig eieren av denne bilden og bildene. Bare for å si det sånt så er forarbeid på denne bilen EKSTREMT bra!

Det er lagt 2 lag her med totalt 3gr av Fusso..

jz4k.jpg

tm3n.jpg

0gfg.jpg

Plast:

af491f1cb7a3.jpg

Det er noen som kjører langvarig test på Fusso i Polen siden januar og det der ser veeeeldig bra ut :)

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Skrevet

Er det helt normalt å gjøre dette? Soft99 Fusso Coat F7 P&M (состав с ПТФЭ - Тефлон):

voksen funker hvertfall ;)
  • DCN Poeng 4
  • Moderatorer
Skrevet

Denne skal kjøpes! :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Skrevet (endret)

Hva burde man velg av disse til en Spacegrey BMW? Eller er det like gyldig? :)

Jeg kjøpte den for mørke biler til titangrå bmw, men leste på dtw at de hadde brukt begge typer om hverandre å lyse og mørke biler uten forskjellig resultat. La ikke merke til at voksen hadde noen filleregenskaper heller så kjøp den du vil :)

Endret av Arild
Skrevet (endret)

Da er bestilling lagt inn her også, så får bilen få ett nytt lag før vinteren

Spm, lønner det seg å kjøre wipedown først. Har ett ganske nylagt meg texhwax 2.0 på som beader bra ennå

Endret av flobben
Skrevet

svarer seg alltid å ha minst mulig på lakken.. Jeg vaska med sterk surfex, korrosol og prickbort på min.

Skrevet

Hvordan vil denne være ang. holdbarhet sammenlignet med f.eks GYEON Prime? Sitter på gjerdet hva Audi'en skal få før vinteren.

• 4 weeks later...
Skrevet (endret)

Uke gammel fusso på Volvoen min,denne ble tatt uten noe særlig herding i det hele tatt på voksen.

bmwn stod over natta før jeg tørket av. Føler nesten at det var lettere og tørke av på bmwn en på volvoen.

Var noen steder man måtte jobbe veldig, vet ikke om det ble litt for tykt de stedene.

post-1773-0-03083600-1412441442_thumb.jp

post-1773-0-16306900-1412441453_thumb.jp

Endret av flobben
  • 5 months later...
Simenhbe
Skrevet

Den mørke er grønn og den lyse er lys gul. Tviler sterkt på at det er noen særlig forskjell å se på lakken..

Hvis du er nysgjerrig og vil teste har jeg begge to, bor på Austrått :)

Øyvind G
Skrevet (endret)

Drar opp denne tråden igjen:

Er det forskjell på mørk og lys Fusso som noen har lagt merke til?

Har ingen erfaring med Fusso, men det finnes vokser som inneholder litt farge. Det er veldig lite farge slik at du får ikke blå bil ved å legge blå voks med farge i på en hvit bil, men det kan være med på å "løfte" utseende litt i noen tilfeller. 

Jeg testet dette litt med Dodo Juice sine vokser med farge i. Klarte ikke å se det med egne øyne i det lyset jeg stod i, men kamera klarte å fange det opp hvis jeg forsterket fargene i bildet litt. Ta en titt nederst i denne testen. 

Legger ved et bilde fra testen min som tydelig viser at jeg har lagt en lilla voks på venstre side og en blå voks på høyere side. 

Bildet viser også at fargene blir sterkere der jeg har lagt flere lag. Er det slik at voks løser voks?

IMG_2080-2_1920x1280.jpg

PS. På dette bildet har jeg som sagt over redigert slik at fargene i bildet kommer tydeligere frem. Ved å se på lakken med egne øyne kunne jeg ikke se farge så tydelig som dette.

Jeg har lagt Dodo Juice for mørk lakk på lys/hvit bil mange ganger uten at dette har hatt noen negativ innvirkning. 

Den mørke er grønn og den lyse er lys gul. Tviler sterkt på at det er noen særlig forskjell å se på lakken..

Det hadde hvert morro hvis du testet. Syntes dette er et interessant tema da dette er et tema som det snakkes mye om, men som ikke har blitt testet så mye i praksis. 

Endret av Øyvind G
pejourdan
Skrevet (endret)

Kan sende PM om det blir aktuelt, takker :)

Har ingen erfaring med Fusso, men det finnes vokser som inneholder litt farge. Det er veldig lite farge slik at du får ikke blå bil ved å legge blå voks med farge i på en hvit bil, men det kan være med på å "løfte" utseende litt i noen tilfeller. 

Jeg testet dette litt med Dodo Juice sine vokser med farge i. Klarte ikke å se det med egne øyne i det lyset jeg stod i, men kamera klarte å fange det opp hvis jeg forsterket fargene i bildet litt. Ta en titt nederst i denne testen. 

Legger ved et bilde fra testen min som tydelig viser at jeg har lagt en lilla voks på venstre side og en blå voks på høyere side. 

Bildet viser også at fargene blir sterkere der jeg har lagt flere lag. Er det slik at voks løser voks?

IMG_2080-2_1920x1280.jpg

PS. På dette bildet har jeg som sagt over redigert slik at fargene i bildet kommer tydeligere frem. Ved å se på lakken med egne øyne kunne jeg ikke se farge så tydelig som dette.

Jeg har lagt Dodo Juice for mørk lakk på lys/hvit bil mange ganger uten at dette har hatt noen negativ innvirkning. 

Det hadde hvert morro hvis du testet. Syntes dette er et interessant tema da dette er et tema som det snakkes mye om, men som ikke har blitt testet så mye i praksis. 

Kan polere opp panseret på min egen bil og kjøre 50/50 :D

Har lys Fusso, men kan da låne et lag mørk Fusso.

Endret av pejourdan

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

Simenhbe
Skrevet

Jeg kan godt teste jeg også, men tviler på at jeg ser noen forskjell på knall rød bil.. får se om jeg tester neste gang jeg skal legge voks, har egentlig lyst til å legge concorso nå som det begynner å bli vår ;)

Michael
Skrevet

Ser på DW at flere har brukt Fusso på plast og gummilister med godt hell. Noen her som har testet dette? :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

• 2 weeks later...
Skrevet

Ser på DW at flere har brukt Fusso på plast og gummilister med godt hell. Noen her som har testet dette? :)

Jeg har testet Fussa dark på listene på golfen, funket helt fint det.

Ingen hvite merker etterpå. De fleste vokser kan brukes på plast er min erfaring, har tidligere brukt Dodo Juice på listene.

Bruker dere den applikatorsvampen som følger med i boksen? Synes den kjennes ut som en av disse harde "insektsfjerner" svampene de har på bensinstasjoner..

Jeg bruker ikke den medfølgende svampen, enig i at den kjennes ut som insektsvamp.

Tror soft99 er klar over det, for de selger en annen applicator i den engelske nettshopen sin.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår