Håvard_B

Washer Mod Rupes

59 innlegg i emnet

For og imot Washer Mod ? Har Duetto og syntes maskinen ble bedre med fritt roterende bakplate.

Noen med erfaringer ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er for, min lhr15 ble en helt annen maskin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sier Holgers til moden ved en eventuell reklamasjonssak?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjør man dette? Jeg tester gjerne. Har Duetto

Endret av --Jonas--
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står greit her: Link er med film.

Ellers er det denne videoen: Link

Dette er for LHR 15 og 21, men også for mini vist nok selv om den har klaring nok. Fungerer nok likedan for Duetto kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har utført lignende modifisering på Rupes mini, 15 og 21.

Fungerer utmerket og det blir mindre varme:-)

Endret av RNa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sier Holgers til moden ved en eventuell reklamasjonssak?

Uten at jeg skal oppfordre til å forandre produktet, og heller ikke tilbakeholdne informasjon om det i ettertid, men;

Hvordan skal noen vite at man har gjort denne mod? (Man kan fjerne det igjen før rep?)

Og vil dette egentlig ha noe betydning for maskinen egentlig?

Det var jo også sagt i sin tid at Bigfoot 21 ikke kunne bruke 15 bakplaten, vel.. Jeg bruker stort sett aldri 21 bakplate pga størrelsen, og sålangt kan jeg ikke skjønne at det skal ha noe betydning for maskinen heller..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg skal oppfordre til å forandre produktet, og heller ikke tilbakeholdne informasjon om det i ettertid, men;

Hvordan skal noen vite at man har gjort denne mod? (Man kan fjerne det igjen før rep?)

Og vil dette egentlig ha noe betydning for maskinen egentlig?

Det var jo også sagt i sin tid at Bigfoot 21 ikke kunne bruke 15 bakplaten, vel.. Jeg bruker stort sett aldri 21 bakplate pga størrelsen, og sålangt kan jeg ikke skjønne at det skal ha noe betydning for maskinen heller..

Når jeg tenker meg om så gjorde jeg ikke denne modden på mini da den ikke har den kraven som subber men bakplatene passer om hverandre fra både mini, 15 og 21.

Problemet er motvekten dvs monterer du 15 bakplate på mini så vibrerer den veldig og får et kort liv.

Om du bruker bakplate fra 21 til 15 vil du få samme problem men bedre selvsakt da platene er likere i vekt.

Derfor funker det ok med 15 plate på 21 maskin men ikke optimalt:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker faktisk ikke noe forskjell på Bigfoot 21 og 180 pads, og 15bakplate med 150pads.

At det rister mer er hvertfall ikke veldig merkbart..

Men jeg ser ikke helt poenget med å skulle montere stor bakplate på mini, så det har jeg ikke tenkt å prøve på engang..

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er forklarigen på hvorfor noen bør bruke washer mod, og andre ikke trenger det. Les selv her :P

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er forklarigen på hvorfor noen bør bruke washer mod, og andre ikke trenger det. Les selv her :P

Den artikkelen du referer til her er meget bra og den igjen stammer fra denne artikkelen, som også er verdt å lese. Ingen tvil om at Kevin Brown er lidenskapelig opptatt av polering ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den artikkelen du referer til her er meget bra og den igjen stammer fra denne artikkelen, som også er verdt å lese. Ingen tvil om at Kevin Brown er lidenskapelig opptatt av polering ;-)

Og ikke redd for å eksperimentere heller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy- så rå rupes 15 ble med Washer mod! Beast mode!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy- så rå rupes 15 ble med Washer mod! Beast mode!

Du har prøvd ja :D den er rå med washer, første jeg satte inn i duettoen hehe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har prøvd ja :D den er rå med washer, første jeg satte inn i duettoen hehe

Ja, fikk endelig prøvd den! STOR forbedring

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen her har vel gått inn på grunnen til at den ikke er slik originalt? Har ikke reist meg fra sofaen og sjekket min duetto, men går ut fra at grunnen er lager slitasje? Altså anleggsflaten er for å ta opp aksial kraften du legger på bakplata

(Brekkraften på plata)? Dersom du får klaring her, vil du øke radikalbelastninga på lageret. Enig i at effektiviteten vil økes, men levetiden bør minskes, og garanti frafalle!

Men dog, min sære teori, ikke prøvd i praksis. Og et mandagsprodukt vil nok åpenbare seg raskere med denne mod. Som er vanskelig å bevise for fabrikat.

Hilsen sær mekaniker som liker en diskusjon

Magnus

Edit: kommer selvsagt an på bruk, for mitt bruk som er vant med vinkelsliper og slegge gjør eg ikkje mod:)

Endret av magnvar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må prøves i morgen! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen her har vel gått inn på grunnen til at den ikke er slik originalt? Har ikke reist meg fra sofaen og sjekket min duetto, men går ut fra at grunnen er lager slitasje? Altså anleggsflaten er for å ta opp aksial kraften du legger på bakplata

(Brekkraften på plata)? Dersom du får klaring her, vil du øke radikalbelastninga på lageret. Enig i at effektiviteten vil økes, men levetiden bør minskes, og garanti frafalle!

Men dog, min sære teori, ikke prøvd i praksis. Og et mandagsprodukt vil nok åpenbare seg raskere med denne mod. Som er vanskelig å bevise for fabrikat.

Hilsen sær mekaniker som liker en diskusjon

Magnus

Edit: kommer selvsagt an på bruk, for mitt bruk som er vant med vinkelsliper og slegge gjør eg ikkje mod:)

Den gummiringen tar ikke noe som helst av for press på bakplata, om 1mm gjør et så stort utslag så er det maskin det er noe galt med. Washer mod på Rupes er helt king!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har i "alle år" kjørt roterende flex og har nok en teknikk som tilsier en del press, fikk min nye Duetto igår, det jeg reagerte på er at det skal ikke mye belastning til før rotasjoen stopper med feks blå/blå kombo. Skal Rupes virkelig kjøres med så lite press originalt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rupes skal kjøres med bare vekten av maskinen, ingen press.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive