StianMH

Garasje bloggen

21 innlegg i emnet

Har nå nylig kjøpt hus, hvor det er en dobbel garasje blant annet.

72_234991381_xl.jpg

72_1166384187_xl.jpg

Om det er en fordel eller ulempe, er jeg enda litt usikker på, men det er asfalt i hele garasjen. Enda litt usikker på målene, men det er en "passe" stor garasje.

Planene mine er som følger:

- Isolere veggene, og kle med treplater av noe slag

- Isolere tak, gips og lys armatur.

- Downlights i himling over port, samt LED lyskaster med bevegelsessensor, så folk som er ute på tur får litt lys i svingen

- Enkel kjøkken innredning med solid "benkeplate".

Ettersom det er asfalt, så blir det ikke så enkelt å få den perfekte "detailer" garasje, da det fort blir ganske mørkt.

Noen som har tips og råd til hva som bør gjøres ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere!

Du kan jo male med Epoxy på gulvet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ann å legge epoxy på Asfalt?

Det jeg kan se som fordelen med asfalt er jo dreneringen kontra betong.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott sted det der!!

Ser også ut som den asfalten er ganske ny, svart og fin :) .

Vet du om det er eks betong under den i garasjen?

En ulempe med asfalt er at den blir myk (eller er myk) med litt temperatur, så jekk og ev spisse ting vil alltid lage merker/søkk over tid.

Derfor er kanskje maling av asfalt med noe stivt som epoksy ikke å anbefale?

edit: Mange som har mørke fliser i garasjen sin, asfalt er bare enda litt mørkere... B)

Helt hvite vegger og godt lys, så tror jeg det ikke blir noe problem å ha den som "detailer" garasje.

Endret av Hirobofly
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med nytt hus og garasje med muligheter! Enkleste løsning på gulvet er kanskje fliser fra garasjegulv.no eller lignende. Blir bra og det er mulig å være kreativ B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ulempe med asfalt er at den blir myk (eller er myk) med litt temperatur, så jekk og ev spisse ting vil alltid lage merker/søkk over tid.

Tenkte ikkje på dette, men helt klart det vil nok ikkje bli bra.

Få en lys farge på vegg, og nok lys så er det ikkje problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott sted det der!!

Ser også ut som den asfalten er ganske ny, svart og fin :) .

Vet du om det er eks betong under den i garasjen?

edit: Mange som har mørke fliser i garasjen sin, asfalt er bare enda litt mørkere... B)

Helt hvite vegger og godt lys, så tror jeg det ikke blir noe problem å ha den som "detailer" garasje.

Nei, men kan høre med selger om det ligger noe betong under der :)

Ja, må bli hvite lyse vegger og mye lys. :)

Tror ikke asfalten er veldig gammel nei, den er helt svart fremdeles :)

Gratulerer med nytt hus og garasje med muligheter! Enkleste løsning på gulvet er kanskje fliser fra garasjegulv.no eller lignende. Blir bra og det er mulig å være kreativ B)

Ja, det er jo en god mulighet :)

Bør jeg da ha tette fliser eller perforerte fliser ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perforerte ser jeg for meg ihvertfall, uten at jeg er noen ekspert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg som liker sorte vegger? Garasjen jeg jobbet i i vinter hadde sorte vegger, og bra med lys, det var helt konge å jobbe i. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perforerte ser jeg for meg ihvertfall, uten at jeg er noen ekspert.

Det jeg også tenker.. Da vil evnt smeltevann fra bilen bare pent gli mellom der også tar asfalten av seg resten.

Er det bare meg som liker sorte vegger? Garasjen jeg jobbet i i vinter hadde sorte vegger, og bra med lys, det var helt konge å jobbe i. :)

Tja, har et poeng der.

Men, trivelig at det er litt lys også :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har "sorte" vegger i form av dekk der jeg holder på nå. Det stjeler enormt med lys. mulig at det er ekstra ille pga store lokaler med dekk overalt! Hvite vegger er kanskje litt å ta i, men den dagen garasjen min skal bygges (når det måtte bli) så blir det ikke sorte vegger ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis, fantastisk fin tomt med masse potensiale :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg også tenker.. Da vil evnt smeltevann fra bilen bare pent gli mellom der også tar asfalten av seg resten.

Tja, har et poeng der.

Men, trivelig at det er litt lys også :D

Er det fall ut av garsjen/porten tro? Smeltevannet må jo gå et sted..... litt siger vel igjennom asfalten og er det eks betong under så blir det jo et basseng under der. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis, fantastisk fin tomt med masse potensiale :)

Takk..

Ja, det ser ikke ut til at jeg skal kjede meg så mye der :)

Er det fall ut av garsjen/porten tro? Smeltevannet må jo gå et sted..... litt siger vel igjennom asfalten og er det eks betong under så blir det jo et basseng under der. B)

Ja, mener bestemt at det var fall ut av porten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det blir bra som du har det for lang tid fremover. :)

Hvis det er grus under asfalten i garasjen, og om noen år når du er lei hjulsporene etter bilen, så er det bare å legge på plastfliser eller røske vekk asfalten og støpe dekke. B)

-Vegger og tak ++ kan jo gjøres permanent ferdige nå uansett hvilket gulv som er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! :D

Ser flott ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! :D

Ser flott ut.

Takk takk :)

Tror det blir bra som du har det for lang tid fremover. :)

Hvis det er grus under asfalten i garasjen, og om noen år når du er lei hjulsporene etter bilen, så er det bare å legge på plastfliser eller røske vekk asfalten og støpe dekke. B)

-Vegger og tak ++ kan jo gjøres permanent ferdige nå uansett hvilket gulv som er.

Ja, det er sant :)

Tenkte etter at det er isolert og alt det der, å sette inn en liten varmeovn som sørger for at det "som regel" er 1-2 grader inne i garasjen på vinteren :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Asfalten bør holde en stund den :) har vært borti at asfalt kan bli myk ved varme dager...

Drenerer noe vann, men ikke allverden såfall. Men dette er nok AGB eller AG asfalt :)

Unngår lett søkker og slikt ved å bruke vet plate under jekk, fordele vekten rett å slett :)

Legger selv asfalt og den vi får fra her hjemme har vertikal lett å myknet opp ved høyere temp ute :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok ikke til å bruke så mye jekk der, men det er klart at asfalt mykner jo bra opp når det er varmt.

Hva vil det si med AGB eller AG asfalt ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AGB og Ag er forskjellige asfalt typer :) disse har finstoff i seg, AGB blir hardere enn AG massen :)AG som vi får her i Hgsd er mye tørrere enn AGB også :)

Skulle det vært drenering så skulle det vært drensasfalt :) men nok om asfalt ;)

Men skal du vet bruke jekk, bukker eller slikt ville jeg hatt noe som fordeler vekten, så unngår man merker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive