maartn

Vannprikker på ruter

Hei,

Jeg har problemer med å få rutene på bilen helt rene. Det er masse små "vannprikker" som jeg ikke får bort.

Har brukt avfetting/ruterens/clay uten hell. Noen som vet hva dette er? Det ligner på flekker som man får om man ikke tørker bilen, bare at disse er helt umulig å få bort.

/Martin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikkert kalk flekker, di kan være vanskelig å få bort. Glass polish er nok veien å gå her.

Har selv brukt Krauss DA og vanlig polish når jeg var fri for glass polish, det funket bra det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, takker for tips - skal testes!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat samme på min bmw å, har sett dette på flere bmwer faktisk.

har prøvd både prickbort surfex og korosol uten hell, men har nå kjøpt

meg nanolex glasspolish, så får håpe jeg får tatt dette nå!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edikk kan også prøves :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har best erfaring med å bruke (en hvilken som helst) slipende polish. Gjerne litt grov polish, siden det ikke gjør noe med rutene allikevel.

I det siste har jeg brukt Gtechniq P1 på bittelitt fuktig nanosvamp. Det har ihvertfall fjernet alt som var av prikker og rennemerker på mine ruter.

Det kan forresten være greit å gå over med IPA etterpå for å fjerne produktrester og skjolder som kan være vanskelige å buffe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg testet litt forskjellig får å få bort dette. Tror at maskinpoelring er eneste løsning (har riktignok ikke testet slike "husmortriks. Kun testet div. bilpleieprodukter).

På chrome har jeg hatt stort hell med clay. Mulig dette fungerer fint på dine ruter også?

Jeg opplever at disse merkene ikke er synlig lenger etter å ha lagt ruteforsegling. Jeg tror ikke merkene blir fjernet av dette, men de vises ikke lenger pga. vannet ligger på en annen måte på rutene (dette gjelder merkene som kun er synlig når ruten er våt/fuktig).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I processen för att lägga G5 tycker jag G4 tagit bort prickar o annat smått som inte clay tagit :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Max Protect Waterspot-remover til dette. Funker knallbra. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Max Protect Waterspot-remover til dette. Funker knallbra. :)

Den har eg ikke testet :) hvor får man kjøpt den ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har eg ikke testet :) hvor får man kjøpt den ?

Www.autoglaze.no etterhvert. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt avhengig av hvor mye/hvor inngrodd. Prøv med en nanosvamp først. Fåes i dagligvaren hvis du ikke vil bestille 100 stk fra Kina eller slenge inn en bestilling hos bilpleiesjappene.
Eddik løser effektivt opp kalk, dog er det vel ingen som har så voldsomt koll på hva det gjør med gummilistene rundt vinduer...
Hvis ikke er polish med/uten maskin neste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive